2p
Alig vásárolnak a hongkongiak, az üzletek így kreatívan próbálják megfogni a vevőket. Bejött.

Nem beszél hét nyelven, nem nagyobb kiszerelés és még jóval drágábban is adják, mint a sarki kisboltban, a hongkongiak azonban hajlandóak akár a több órás utazást és sorban állást is bevállalni, hogy rátegyék a kezüket egy személyes üvegre. Bizony: egy hongkongi plázában a Nutella személyre szabott üvegekbe tölti a mogyorókrémet, amiért egyszerűen megbolondulnak a helyiek, még ha 10 dollárba is kerül egy kis üveges (350 grammos) kiszerelés. A Bloomberg cikke szerint a Ferrero naponta ezer üveggel is értékesít naponta a plázában felbukkanó standokon.

Alacsony a vásárlási kedv

Korábban ugyanis a kínaiak Hongkongban bonyolították a luxusvásárlásaik döntő részét, azóta azonban inkább Párizsban és Tokióban szerzik be a Louis Vuitton táskákat és egyéb prémium kategóriás kiegészítőiket. Ez a kiskereskedelem teljesítményén is nyomot hagyott, az elmúlt 16 hónapban folyamatosan csökkent az eladások mértéke Hongkongban, csak az idei első félévben pedig 11 százalékkal kevesebbet vásároltak. Emellett a turisták száma is csökken, ami szintén lefelé húzza az eladási rátát.

A Time Square bevásárlóközpont Hongkongban. Image credit: saiko3p / 123RF Stock Photo

Kinder tojás felnőtteknek?

A nagy márkák így kénytelenek valamilyen más módon megragadni a vásárlók figyelmét, mivel a nagy, statikus üzletekbe nem tért már be a kutya sem. Ekkor jöttek a képbe a felbukkanó kis standok, amik meglepetésszerűen tűnnek fel a város különböző plázáiban, ahol személyre szabott vagy limitált kiadású termékekkel csábítják oda az embereket.

Az ötlet úgy tűnik, működik: a Nutella mellett a Nike is sikerrel növelte az eladásait a régióban, a kihelyezett standokat üzemeltető vállalatok mind 40 százalék körüli növekedésről számoltak be. A különleges ajánlatok mellett különböző közösségi programokat is szerveznek, például reggeli jógaórát, játékos vetélkedőket (például kosármeccset) vagy hírességeket hívnak meg, akik a fellépéssel népszerűsítik a terméket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG