2p
Alig vásárolnak a hongkongiak, az üzletek így kreatívan próbálják megfogni a vevőket. Bejött.

Nem beszél hét nyelven, nem nagyobb kiszerelés és még jóval drágábban is adják, mint a sarki kisboltban, a hongkongiak azonban hajlandóak akár a több órás utazást és sorban állást is bevállalni, hogy rátegyék a kezüket egy személyes üvegre. Bizony: egy hongkongi plázában a Nutella személyre szabott üvegekbe tölti a mogyorókrémet, amiért egyszerűen megbolondulnak a helyiek, még ha 10 dollárba is kerül egy kis üveges (350 grammos) kiszerelés. A Bloomberg cikke szerint a Ferrero naponta ezer üveggel is értékesít naponta a plázában felbukkanó standokon.

Alacsony a vásárlási kedv

Korábban ugyanis a kínaiak Hongkongban bonyolították a luxusvásárlásaik döntő részét, azóta azonban inkább Párizsban és Tokióban szerzik be a Louis Vuitton táskákat és egyéb prémium kategóriás kiegészítőiket. Ez a kiskereskedelem teljesítményén is nyomot hagyott, az elmúlt 16 hónapban folyamatosan csökkent az eladások mértéke Hongkongban, csak az idei első félévben pedig 11 százalékkal kevesebbet vásároltak. Emellett a turisták száma is csökken, ami szintén lefelé húzza az eladási rátát.

A Time Square bevásárlóközpont Hongkongban. Image credit: saiko3p / 123RF Stock Photo

Kinder tojás felnőtteknek?

A nagy márkák így kénytelenek valamilyen más módon megragadni a vásárlók figyelmét, mivel a nagy, statikus üzletekbe nem tért már be a kutya sem. Ekkor jöttek a képbe a felbukkanó kis standok, amik meglepetésszerűen tűnnek fel a város különböző plázáiban, ahol személyre szabott vagy limitált kiadású termékekkel csábítják oda az embereket.

Az ötlet úgy tűnik, működik: a Nutella mellett a Nike is sikerrel növelte az eladásait a régióban, a kihelyezett standokat üzemeltető vállalatok mind 40 százalék körüli növekedésről számoltak be. A különleges ajánlatok mellett különböző közösségi programokat is szerveznek, például reggeli jógaórát, játékos vetélkedőket (például kosármeccset) vagy hírességeket hívnak meg, akik a fellépéssel népszerűsítik a terméket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Árrésstop: korlátozást vezetett be a Lidl, a Spar és a Tesco
Buksza blog | 2025. március 17. 18:09
Hétfőn életbe lépett az árrésstop. A boltláncok pedig reagáltak. 
Vásárló Árrés nélkül: a diszkont legvégső formájával áll elő a Tesco
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2025. március 14. 08:52
A Tesco arra készül, hogy ingyen odaadja a vásárlóknak a szavatossági idejük lejártának határhoz érkezett élelmiszereket. A boltlánc első körben a brit üzletekben teszteli a módszert. 
Vásárló Dübörög a vámháború, hamarosan hullanak az árbombák a vásárlókra
Buksza blog | 2025. március 13. 12:49
Az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart rá akta tolni a Donald Trump vámjaiból származó többletköltségeit kínai beszállítóira. A válasz feltartott középső ujj volt.
Vásárló Bajban a boltlánc: eladná a „családi ezüstöt” az Asda
Buksza blog | 2025. március 13. 12:02
Az Egyesült Királyság egyik nagy áruházlánca, az Asda kissé kétségbeesettnek látszó módszerrel igyekszik pénzhez jutni, hogy mérsékelje felgyülemlett adósságait. Hozzányúlnak a „családi ezüsthöz”.
Vásárló 4 jó tanács a vállalati költségek csökkentéséhez
Márkázott tartalom | 2025. március 11. 12:21
A vállalkozások egyik legfontosabb feladata a költségek ésszerű kezelése. A felesleges kiadások visszaszorítása nemcsak a nyereséget növeli, hanem a vállalat hosszú távú fenntarthatóságát is biztosítja. Fontos azonban, hogy a költségcsökkentés ne menjen a minőség vagy a hatékonyság rovására. Az alábbi négy módszer segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy megfelelően optimalizálják a kiadásaikat és kellőképpen erősítsék pénzügyi stabilitásukat.
Vásárló A Hold fázisainak titokzatos világa
Márkázott tartalom | 2025. március 10. 14:20
A Hold, amely égi társunkként mindig velünk van, a Föld körüli keringése során különböző fázisokon megy keresztül. Ezek a fázisok nem csupán látványosak, hanem bizonyos szempontból a mindennapi életünkre is hatással lehetnek.
Vásárló Ketyeg a bomba a magyar élelmiszerüzletekben – óriásit ugrottak egy év alatt az árak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. március 10. 05:43
Elmaradt az újabb csúcsdöntés a magyar hipermarketekben, de egy év alatt óriásit drágultak az élelmiszerek: 20 hónapja nem mért ekkora éves áremelkedést a Privátbankár Árkosár-felmérése. A minisztérium fenyegetőzik, az áruházak bizonygatják, hogy eddig is akcióztak – vajon újra felrobban az árstop-bomba?
Vásárló Mennyit érdemes a hobbinkra költeni?
Márkázott tartalom | 2025. március 8. 16:19
Manapság égető kérdés szinte mindenki számára az, hogy mire mennyit költ, éppen ezért nagyon oda kell figyelni minden kiadásra. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne költhetnénk a hobbinkra, hiszen egy jól megválasztott szabadidős tevékenység rendkívül nagy jelentőséggel bír.
Vásárló Egyedül tanuljak vagy támaszkodjak szakértőkre? AI-eszközök a vállalkozások szolgálatában
Márkázott tartalom | 2025. március 8. 13:00
A mesterséges intelligencia területe izgalmas felfedezni való, de egyben lehetőségek tárháza is. Érthető, ha valaki úgy gondolja, hogy elmélyed benne és kiaknázza a benne rejlő potenciált. Az interneten rengeteg ingyenes anyag szolgál erre, és számtalan eszköz kipróbálható akár saját kísérletezéssel is.
Vásárló Egyre hangosabban kopogtatnak az előfizetős autók
Privátbankár.hu | 2025. március 8. 11:58
Olyan szolgáltatássá válhat az autózás, mint a mobiltelefon-használat. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG