4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 0,1 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. Ezen időszak alatt a háztartási energia, a ruházkodási cikkek, az élelmiszerek, valamint a tartós fogyasztási cikkek ára csökkent, míg a szeszes italok, dohányáruk, a szolgáltatások és az egyéb cikkek, járműüzemanyagok drágultak.

1 hónap alatt – 2014. júniushoz viszonyítva – a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal növekedtek - közölte  Privátbankárral a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az élelmiszerekért átlagosan 0,6 százalékkal kellett kevesebbet fizetni, ami meghatározóan az idényáras élelmiszerek – burgonya, friss zöldség, gyümölcs – 5,1 százalékos árcsökkenésének a következménye. E csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára az előző hónaphoz képest nem változott. Nőtt a sertéshús (1,5%), valamint a csokoládé, kakaó (1,1%) ára.

A legnagyobb mértékben a szolgáltatások drágultak (0,9%), ezen belül az üdülési szolgáltatásokért 5,3 százalékkal kellett többet fizetni. Átlag felett, 0,7 százalékkal drágultak az egyéb cikkek (lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos cikkek, gyógyszerek, járműüzemanyagok, valamint kulturális cikkek), ezen belül a járműüzemanyagokért 1,8 százalékkal kellett többet fizetni.

A tartós fogyasztási cikkek és a háztartási energia ára nem változott. A nyári kiárusítások következtében a ruházkodási cikkekért átlagosan 2,4 százalékkal kellett kevesebbet fizetni. A szeszes italok, dohányáruk ára kis mértékben, 0,1 százalékkal csökkent egy hónap alatt.

12 hónap alatt, 2013. júliushoz viszonyítva, az élelmiszerárak 0,4 százalékkal csökkentek. Ezen belül csökkent a cukor (18,5%), a liszt (14,0%), az étolaj (12,4%), az idényáras élelmiszerek (10,1%), valamint a péksütemények (3,1%) ára. Drágult viszont a tej (7,9%), a sajt (7,0%), valamint a sertéshús (2,8%).

A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 7,3, a szolgáltatásoké 1,8 százalékkal nőtt. Ez utóbbin belül a víz- és a csatorna díja átlagosan 10, a helyi tömegközlekedésé 6,9 százalékkal csökkent. Az egyéb cikkek körében áremelkedés történt (0,9%), ezen belül a járműüzemanyagok ára 1,4 százalékkal nőtt.

A ruházkodási cikkekért 1, a tartós fogyasztási cikkekért 0,4 százalékkal kellett kevesebbet fizetni. A háztartási energia ára csökkent a legnagyobb mértékben (12%). Ezen belül a vezetékes gázért 16,9, a távfűtésért 11,4, az elektromos energiáért 11,1 százalékkal kellett kevesebbet fizetni 2013. júliushoz viszonyítva.

Mit vártak az elemzők?

A Wall Street Journal által megkérdezett elemzők szerint júliusban is 0,3 százalékkal csökkenhettek a fogyasztói árak Magyarországon.

Londoni pénzügyi elemzők azt várták, hogy éves összevetésben zéró körüli lesz a júliusi magyarországi infláció. A prognózisok között egyaránt van kismértékű további árcsökkenést és minimális emelkedést valószínűsítő is.

A JP Morgan globális pénzügyi szolgáltató csoport londoni közgazdászai szerint az éves összevetésű júliusi magyarországi infláció "zéró közelében" stabilizálódhatott. A ház elemzői szerint az élelmiszerárak csökkenését ellentételezhették az üzemanyagok, az alkohol- és a dohányfélék, valamint a szolgáltatások magasabb árai.

A Privátbankár Árkosár felmérése árcsökkenést mért a hipermarketekben - cikkünkből megtudhatja mi lett olcsóbb és mi drágult >>

Már három hónapja csökkenek az árak

Idén júniusban a fogyasztói árak 0,3 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest, az előző hónaphoz mérten pedig 0,1 százalékkal emelkedtek. Ezzel sorozatban már a harmadik hónapban csökkentek az árak éves összevetésben, miután májusban és áprilisban is egyaránt 0,1 százalékkal mérséklődtek.

Tavaly júliusban még 1,8 százalékos inflációt mért a KSH, az előző hónaphoz képest átlagosan 0,3 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.

 




LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG