Megváltozott a vásárlók magatartása Európában azzal, hogy egyszerre nézhetnek szét fizikai és online áruházakban. A vevők olyan tájékoztatást, akciókat és fizetési lehetőségeket várnak a fizikai boltoktól, amilyeneket a internet világában megszoktak.
Emellett nem akarnak több időt tölteni a offline bevásárlással, mint amit az online shoppingolással. A kétféle igény látszólag nehezen hozható össze, ám az elektronikus kütyük és a mesterséges intelligencia világában valójában semmi sem látszik lehetetlennek.
Megjelennek a boltokban az okos bevásárlókocsik, hogy hidat képezzenek a kétféle vásárlási élmény között.
Egyik fajtájukat Instacart névre keresztelte gyártója, a Caper Cart. A cég ígérete szerint terméke egyfajta szórakozássá varázsolja az egyébként odafigyelést igénylő bevásárlást. Lehetővé teszi a személyre szóló kiszolgálást, miközben a vásárló folyamatosan nyomon követheti, hogy hol tart a pénzköltésben, azaz elkerülheti, hogy túllépje a büdzséjét az impulzusvásárlásokkal.
Az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál szerint a polcok előtt az Instacart tájékoztatja a vevőt arról, hogy éppen milyen akciókat használhat ki, vagy hogyan érintheti hűségpontjai szaporítását egy-egy vásárlás. Amit betesz a kocsi kosarába, annak ára megjelenik az Instacart képernyőjén. A bevásárlás után kihagyható a sorban állás a pénztárnál, vagy a vonalkód-leolvasgatás az önkiszolgáló pénztáraknál.
A tesztek során szerzett tapasztalatok szerint a vásárlóknak tetszik az újdonság és a boltosok sem panaszkodnak. Kiderült ugyanis, hogy az okos bevásárlókocsit használó vevők átlagosan többet költenek, mint hagyományos módszerrel vásárló társaik. Részben az akciók ajánlása, részben a költés valós idejű nyomon követése lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy annyit hagyjanak az áruházakban, amennyit a bevásárlásra éppen rá tudnak szánni.