3p
Márpedig ebből egyre kevesebb van, tavalyhoz képest harmadával kevesebb hulladék keletkezett.

A Tesco tavaly adta ki először az élelmiszer-hulladék mennyiségéről szóló jelentését, most pedig megérkezett a 2017/18-as pénzügyi évre vonatkozó is. A trend pozitív: a Tesco Magyarország ebben az évben 913 811 tonna élelmiszert értékesített, amiből mindössze 17 46 tonna volt a felesleg, ezt közölte a cég a Privátbankár.hu-val. Ebbe a mennyiségbe beletartozik az emberi fogyasztásra alkalmatlan, az emberi fogyasztásra adományozott, valamint az állati takarmányként felhasznált élelmiszer, valamint a hulladék is. Ebből a hulladék 35 százalékkal volt kevesebb, mint tavaly.

Tavaly összesen 103 százalékkal több élelmiszert tudott jótékony célokra felajánlani a cég, az emberi fogyasztásra alkalmas 10 536 tonna élelmiszerből 6948 tonnát juttattak el rászorulókhoz és 351 tonnát használtak fel állati takarmányként, ami azt jelenti, hogy Magyarországon a fogyasztásra alkalmas élelmiszerfelesleg 66 százalékát hasznosították élelmiszeradományként. Emellett az áruházlánc 2017-ben több mint 5500 tonna, a működése során keletkezett hulladékot adott át Magyarországon, melyet biogáz, valamint biodízel üzemanyag előállítására használtak fel.

Attól, hogy csúf, még semmi baja!

Az élelmiszerek kidobása mögött sokszor az áll, hogy a tökéletlen zöldséget-gyümölcsöt a szállítók nem küldik tovább a boltba, mivel úgy vélik, hogy a vásárlók nem szívesen viszik haza azokat, így ezek menthetetlenül kárba vesznek. A Tesco ezért vezette be tavaly a Perfectly Imperfect kínálatot, amivel a szállítóinak segít csökkenteni az élelmiszer-hulladékot.

A kezdeményezés keretében olyan, esztétikailag nem tökéletes, ám minőségüket tekintve kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöket juttat el vásárlóihoz, amelyek a termelőknél kidobásra lettek volna ítélve, ezeket jellemzően egy külön jelölt ládában találjuk meg a zöldségosztályon.

Miért nem adják az éhezőknek, szegényeknek?Bár a hústermékek egy része itt még fogyasztásra alkalmas volt, így minden alkalommal, amikor a hatóság több tonna ismeretlen eredetű élelmiszert semmisít meg, felhördül az internet népe: miért nem adták inkább a szegényeknek vagy legalább az állatoknak a zöldséget, gyümölcsöt? Pedig a kérdés inkább az: ki vállalná annak kockázatát, hogy rászoruló gyerekek vagy épp wombatkölykök betegedjenek meg? Korábbi cikkünket itt olvashatod. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG