3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Márpedig ebből egyre kevesebb van, tavalyhoz képest harmadával kevesebb hulladék keletkezett.

A Tesco tavaly adta ki először az élelmiszer-hulladék mennyiségéről szóló jelentését, most pedig megérkezett a 2017/18-as pénzügyi évre vonatkozó is. A trend pozitív: a Tesco Magyarország ebben az évben 913 811 tonna élelmiszert értékesített, amiből mindössze 17 46 tonna volt a felesleg, ezt közölte a cég a Privátbankár.hu-val. Ebbe a mennyiségbe beletartozik az emberi fogyasztásra alkalmatlan, az emberi fogyasztásra adományozott, valamint az állati takarmányként felhasznált élelmiszer, valamint a hulladék is. Ebből a hulladék 35 százalékkal volt kevesebb, mint tavaly.

Tavaly összesen 103 százalékkal több élelmiszert tudott jótékony célokra felajánlani a cég, az emberi fogyasztásra alkalmas 10 536 tonna élelmiszerből 6948 tonnát juttattak el rászorulókhoz és 351 tonnát használtak fel állati takarmányként, ami azt jelenti, hogy Magyarországon a fogyasztásra alkalmas élelmiszerfelesleg 66 százalékát hasznosították élelmiszeradományként. Emellett az áruházlánc 2017-ben több mint 5500 tonna, a működése során keletkezett hulladékot adott át Magyarországon, melyet biogáz, valamint biodízel üzemanyag előállítására használtak fel.

Attól, hogy csúf, még semmi baja!

Az élelmiszerek kidobása mögött sokszor az áll, hogy a tökéletlen zöldséget-gyümölcsöt a szállítók nem küldik tovább a boltba, mivel úgy vélik, hogy a vásárlók nem szívesen viszik haza azokat, így ezek menthetetlenül kárba vesznek. A Tesco ezért vezette be tavaly a Perfectly Imperfect kínálatot, amivel a szállítóinak segít csökkenteni az élelmiszer-hulladékot.

A kezdeményezés keretében olyan, esztétikailag nem tökéletes, ám minőségüket tekintve kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöket juttat el vásárlóihoz, amelyek a termelőknél kidobásra lettek volna ítélve, ezeket jellemzően egy külön jelölt ládában találjuk meg a zöldségosztályon.

Miért nem adják az éhezőknek, szegényeknek?Bár a hústermékek egy része itt még fogyasztásra alkalmas volt, így minden alkalommal, amikor a hatóság több tonna ismeretlen eredetű élelmiszert semmisít meg, felhördül az internet népe: miért nem adták inkább a szegényeknek vagy legalább az állatoknak a zöldséget, gyümölcsöt? Pedig a kérdés inkább az: ki vállalná annak kockázatát, hogy rászoruló gyerekek vagy épp wombatkölykök betegedjenek meg? Korábbi cikkünket itt olvashatod. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG