4p
A hollandokat és a portugálokat szuper-barátságosnak és befogadónak tartják a britek, a franciák kötelező utolsó helyét viszont sajnos a magyarok tudták a legjobban megközelíteni. Nem beszélgetünk a brit turistákkal, valószínűleg nem csak rosszfejségből, hanem mert egyébként se tudunk hozzájuk szólni. Öröm az ürömben, hogy a britek viszont még saját maguk szerint sem számítanak vonzó társaságnak.
A Fogasház romkocsma Budapest bulinegyedként ismert részén az Akácfa utcában. MTI Fotó: Balogh Zoltán

Több mint 2000 brit körében végeztek nemrég egy felmérést: azt kérdezték, melyik európai országban mennyire barátságosak a helyiek. Az eredményeket a napokban a Daily Mail ismertette. Olyan 18 év fölöttiek véleményét kérték ki, akk az elmúlt 2 évben legalább egy küföldi nyaraláson részt vettek. Európai országokkal kapcsolatban kellett elmondani, barátságosak-e a helyiek vagy éppen barátságtalanok.

A lista egyik végén a hollandok állnak: ők Európa legbarátságosabb népe a brit turisták szerint, a válaszadók 73 százaléka szavazott így. Nem sokkal előzték meg Portugáliát, ennek az országnak a lakói a britek 70 százaléka szerint jó szívvel fogadták őket. A harmadik helyen Spanyolország végzett (67 százalék szerint barátságosak), a negyedik Svédország (64 százalék) az ötödik a szomszédos Írország lett (62 százalék).

A franciák után mi vagyunk a legbarátságtalanabbak egész Európában

A lista másik végén - mondhatni: természetesen - a franciák végeztek. A válaszadók 46 százaléka szerint voltak velül szemben barátságtalanok a helyiek, amikor náluk jártak. Az, hogy a briteknél bármiféle szimpátiaszavazáson az utolsó helyen végeznek a franciák, egy kicsit sem meglepő. A második hely azonban már inkább az.

A válaszadók 41 százaléka ugyanis Magyarország népét jelölte meg a második legbarátságtalanabb nemzetnek. A harmadik helyre Svájc, a negyedikre Finnország, az ötödik helyre a németek kerültek. És hogy mi teszi ezeket az országokat Európa legbarátságtalanabb helyévé? A válaszadók az elsődleges indokként azt jelölték meg, hogy ezeken a helyeken meg sem próbálnak velük szóba elegyedni (20 százalék), egyáltalán nem beszélnek angolul (16 százalék) vagy épp az akcentusuk hangzik barátságtalannak (13 százalék).

Ez van, ha nem beszélünk semmilyen idegen nyelven

Ez utóbbi szempont ugyan komplett hülyeségnek hangzik, az viszont biztos, hogy a híresen pocsék nyelvtudásunk megint visszaütött (az Eurostat adatai szerint mindössze a magyarok 42,4 százaléka beszél legalább egy idegen nyelvet, ezzel az egész EU-ban a sereghajtók között vagyunk, rajtunk kívül csak a bolgároknál és a románoknál van 50 százalék alatt ez az arány - ja és persze a briteknél, de ők világnyelvet beszélnek alapból).

A brit turisták a KSH adatai szerint az idei első negyedévben közel 20 milliárd forintot költöttek Magyarországon, fejenként átlagosan 23,3 ezer forintot költöttek egy nap alatt, amikor nálunk töltötték az időt. Ezzel abszolút az élmezőnyben vannak, az összes költés tekintetében az osztrák, a román, a német, a szlovák, az ukrán és az amerikai állampolgárok előzik csak meg őket. (Az ázsiai országokat egyben tartalmazza a KSH adatsora, így őket nem számoljuk most ide.)

Azért a legjobban a briteket kerülik a britek

Na jó, nem vagyunk jó arcok a britek szerint, de azért mi se vagyunk oda annyira a brit turistákért - mondhatja bárki, aki a fővárosi bulinegyedben belebotlott már bármelyik egyenjelmezes legénybúcsús társaságba. És ezzel a véleménnyel nem is lesz egyedül: a britek 71 százaléka a külföldi nyaralásán sokkal inkább beszélgetne a helyiekkel, mint saját polgártársaival. Sőt, 65 százalékuk komolyan törekszik arra, hogy teljesen elkerülje a többi britet, ha külföldre utazik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG