2p
A Nébihnél folyamatosan ellenőrzik az internetes tűzifahirdetéseket.

A tűzifa egy meglehetősen kelendő dolog ebben a hideg időben, korábban még hiányállapot is keletkezett. Az óriási érdeklődés miatt nem csoda, hogy ellepték a hirdetők az internetet, ezeknél azonban talán a legnehezebb kiszűrni a hirdető személyét és a hirdetés valóságtartamát, ezért razziázik a Nébih, tudta meg a Privátbankár.hu. A vizsgálat pedig eredményes: az első körben ellenőrzött hirdetések 70 százalékát kellett törölni szabálytalanság miatt.

A Nébih szakemberei – a weboldal működtetőivel együttműködve – a Jófogáson megjelenő tűzifahirdetéseket ellenőrizték. A próbavásárlások során a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta. Összesen 54 hirdetést kellett eltávolítani – ez a magas arány arra enged következtetni, hogy jelenleg az internetes hirdetések jelentős részében a megvételre kínált tűzifa vélhetően illegális eredetű vagy a hirdetők jogszerűtlen módszerekkel, a vásárlók megkárosításával igyekeznek azt értékesíteni.

Honnan ismerem fel a csalókat?

A Nébih ad néhány tanácsot, amelyből felismerjük, csalóval vagy épp illegális fakereskedővel van-e dolgunk. Mindenekelőtt figyeljük, hogy a hirdető az EUTR technikai azonosító számát, vagy erdőgazdálkodói kódját feltüntette-e a hirdetésben. Ha ez megvan, mindenképp jelezzük, hogy csak olyan tűzifát veszünk át, amit a Nébih-hez bejelentett szállítójeggyel szállítanak – ez szavatolja, hogy tényleg legális úton szerzett fát vásárolunk.

Kevésbé specifikus, hisz minden vásárlásra érvényesíthető: mindig kérjünk számlát vagy nyugtát, továbbá a tűzifavásárlók részére kötelezően átadandó tájékoztatót, amelyből további hasznos információkat nyerhetünk. Amikor átvesszük a fát, ellenőrizzük, hogy a szállítójegyen a feladó rovatban a hirdető megnevezése, telephelye, erdőgazdálkodói kódja vagy EUTR technikai azonosítószáma, adószáma, valamint a szállított tűzifa fafaja és mennyisége, továbbá a szállító jármű rendszáma fel van-e tüntetve – és, hogy ezek egyeznek-e a hirdetésben látottakkal.

Ha nincs tűzifa, akkor is fűteni kell - veszélyes megoldást találtak a magyarok. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG