Hirdetés
Hirdetés

Elment a nagyvállalatok kedve – mi lesz itt, ha ők sem akarnak beruházni?

2017. április 18., 11:08

Új szintre süllyedt a nagyvállalatok beruházási hajlandósága. Az elmúlt évek 50 százalék feletti arányához képest ma már csak 10-ből 4 cég tervez fejleszteni – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból.

A nemzetgazdasági beruházások tavalyi, jellemzően csökkenő trendje vélhetően idén is folytatódik, mivel a nagyvállalati szektor beruházási szándéka a korábbi évekre jellemző 50-55 százalékos arányhoz képest egy jóval alacsonyabb, 40 százalék alatti szintre állt be a K&H nagyvállalati növekedési index adatai alapján.

„A nagyvállalatok részéről egyértelműen csökkenő intenzitás mutatkozik az idei évre tervezett beruházásokat illetően. A tervezett fejlesztések csökkenése alapvetően két területen érhető tetten: az eddig húzóerőt jelentő technológiai beruházások egy év alatt 29-ről 20 százalékra, míg a kapacitásnövelő beruházások 18-ról 11 százalékra estek vissza. Igaz, még ezzel a visszaeséssel is e két terület a legfontosabb beruházási cél a vállalati szektorban” – mondta Hodina Péter, a K&H vállalati értékesítési igazgatója.

Hirdetés

A két fő fejlesztési terület mellé feljött a kereskedelemfejlesztés is, amellyel a hazai nagyvállalatok 11 százaléka tervez a következő egy évben.

Nemcsak a beruházások száma, de azok mértéke is lefele mutat, hiszen erősödött azoknak az aránya, akik idén szinten tartják a fejlesztésekre fordítandó költségeket (76 százalék), miközben az elmúlt egy évben jelentősen, 31 százalékról 17 százalékra visszaesett azon vállalatok aránya, akik növelni tervezik beruházásaik értékét.

Ahol mégis lesz beruházás

A beruházási szándékot nagymértékben befolyásolja a tevékenységi kör, a vállalat árbevétele és területi elhelyezkedése is: a kelet-magyarországi régióban, a 10 Mrd éves árbevételt meghaladó cégeknél, valamint az iparban várható leginkább fejlesztés a vállalatvezetők várakozásai alapján. Mindezek mellett a foglalkoztatottak létszáma is meghatározó tényező, hiszen a 100 munkavállalót meghaladó cégek sokkal nyitottabbak a beruházásokra (49 százalék), mint a maximum 49 főt foglalkoztató vállalatok (36 százalék).

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

Bár egy friss felmérés szerint valamivel jobb lett a magyarok fogyasztói tudatossága, nemcsak a vásárlók, de a kereskedők se tudják mindig, hogy mi a teendő a reklámació során. A szabályozás évek óta nem változott, mégis kevesen vannak, akik tudják, meddig élhetnek jogaikkal. Az élelmiszerekkel, ruhákkal és cipőkkel van a legtöbb baj.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX32956.30-0.01%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?