4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hatóság megállapodott a Telenorral és a Magyar Telekommal: az ügyfelek megúszhatják a júliusi áremelést, ha időben szólnak. Az értesítéstől számított 15 napon belül szólni kell az ügyfélszolgálaton.

Tényleg nem kell többet fizetni, ha nem akarunk? Óriási!
Fotó: MTI/EPA/Jörg Carstensen

Az NMHH hatósági eljárás keretében vizsgálta a Magyar Telekom és a Telenor július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítását. Végül az NMHH mindkét szolgáltatóval szerződést kötött - az ügyfelek ha nem akarnak, nem fizetnek többet.

Telenoros vagy? Jön az SMS

A Telenor június 24-től SMS üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az SMS-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról. (A link egyébként ez: https://www.yettel.hu/ - itt megadható a telefonszám a személyre szabott ajánlathoz.)

A módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik az előfizetők, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra július 1-jével.

Telekomos vagy? Figyeld a számlaértesítőt

A Magyar Telekom vállalta, hogy előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy amennyiben a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.

Az értesítést a számlás előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg (aki csak elektronikus úton kap számlát, az fokozottan figyeljen), míg a Domino előfizetők SMS-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen. Itt azt is megtudhatjuk, mely számlacsomagokat hogyan érintenek a változások.

A módosítás el nem fogadását 15 napon belül jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe.

Akkor most mi a teendő?

Aki tehát nem akarja, hogy növekedjen előfizetési díja, percdíja, egyéb díja, annak ezt jeleznie kell az ügyfélszolgálat felé minél hamarabb. Érdemes hívni az ügyfélszolgálatot (Telenor: 1220, Telekom: 1430), ahol felvilágosítást adnak és jelezhetjük a szerződésmódosítás elutasítását is. Természetesen a személyes ügyfélszolgálatokon is intézkedhetünk, az online rendszerekben viszont egyelőre nem láttunk erre dedikált menüpontot.

Lehetőség van díjmentes díjcsomag-váltásra is, illetve a társaságok extra ajánlatokkal próbálhatják rávenni az ügyfeleket az áremelések elfogadására.

Nem árt tudni, hogy a számlások valóban megúszhatják a díjemelést, a Telenor kártyásai viszont csak ideig-óráig: a következő egyenlegfeltöltéstől ugyanis már az emelt díjak lesznek rájuk érvényesek, mivel a feltöltéssel a gyakorlatban új szerződés indul (ahogy a Telenor írja: "a jogszabály szerint új határozott idejű szerződés ráutaló magatartással történő megkötésének minősül, az egyenlegfeltöltéssel az előző határozott idejű szerződés megszűnik"). A Magyar Telekom jelezte a Privátbankár.hu-nak: náluk nem így van, a Domino-kártyás ügyfelek ha nyilatkoznak az SMS-értesítéstől számított 15 napon belül a módosítás visszautasításáról, akkor a későbbi feltöltésektől függetlenül a korábbi tarifa lesz érvényben.

Lehet, hogy még nem hallott róla mindenki

Ami biztos: érdemes odafigyelni és nem fújni visszavonulót az első elutasításra. A T-Mobile telefonos ügyfélszolgálatán délelőtti érdeklődésünkre azt közölték, hogy már lejárt a 15 napos határidő, az előző számlán volt az értesítés, nem lehet visszautasítani a módosítást. Ennek azonban - mint a cégtől megtudtuk - csak az az oka, hogy az ügyfélszolgálati információk frissítése még folyamatban van, miután az azokat rögzítő hatósági szerződést csak röviddel ezelőtt írta alá az NMHH és a Telekom.

Valójában a friss megállapodás értelmében még nem maradt le senki semmiről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG