Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A kínai konkurens előretörése miatt közös programot indít a Siemens és az Alstom az európai vasutak fejlesztéséért.

Együttműködési megállapodás keretében közös vasútprogramba kezd a Siemens AG és a francia Alstom SA. A cél egy olyan európai vasúthálózat létrehozása, ami képes versenybe szállni a fejlett kínai konkurenssel.

A Siemens Alstom néven létrejövő partnerségben a német elektrotechnikai vállalatnak lesz többségi részesedése, míg a francia közlekedési eszközöket gyártó cég Henri Poupart-Lafarge-ot, az Alstom jelenlegi vezérigazgatóját tenné a közös működés élére.

A tervek szerint a Siemens nem ügyvezető igazgatóval segítené a működést, így a vállalkozás lényegében francia vezetésű lenne. Ez utóbbi főként főként a francia miniszterelnök Emmanuel Macron kezdeményezése, a francia kormányt a közelmúltban ugyanis sok kritika érte, hogy kiadja kezéből az állami vállalatokat.

Féltik a munkahelyeket

A keretmegállapodást még az Alstom részvényeseinek is el kell fogadnia, a francia elnököt azonban máris erős kritikák érik. Az ellenzők főként a francia TGV nagy sebességű vonatok - amely Franciaország egyik szimbóluma - állami irányításának csökkenése és az esetleges elbocsájtások mentén jelezték kétségeiket.

Bruon La Maira francia felelős miniszter szerint a francia kormány örömmel fogadta a megállapodást, amely véleményük szerint épp megvédené a francia munkahelyeket. A két cég korábbi együttműködésének köszönhető a francia TGV és német ICE nagy sebességű vonatok létrehozása, de számos jelzőberendezés és más technológia is köszönhető a közös fejlesztéseknek.

A Siemens vezérigazgató elmondta: „A két ország között létrejövő szorosabb együttműködés erős üzenetet hordoz. Az Alstommal egy olyan hosszú távú programba kezdünk, amely az európai együttműködést is segíti.”

Mi lesz a munkahelyekkel?

A Deutch Bank elemzője szerint egyelőre érdemes kivárni az Alstom részvényeinek alakulását, mivel a megállapodás pénzügyi része még tartalmazhat meglepetést. Hozzátette: mindkét országnak komoly érdeke megvédeni saját állampolgárainak munkahelyeit, így a szinergia költségeit nehéz előre jelezni. A közös vállalat központja Párizsban lesz, míg a technológiai ágazatok nagyobb része Berlinben összpontosul.

A Kínai Állami Vasúttársaság (CRRC) 35 milliárd dolláros éves bevételével bőven lekörözi a Simens és az Alstom teljesítményét – a CRRC az elmúlt években sikerrel pályázott Nagy-Britanniában és Csehországban is, a legutóbbi hírek szerint pedig azt a brit vasútprojektet vette célba, amely Londont kötné össze az ország északi részeivel.

Komoly döntést hoztak a kínaiak – mások mikor követik?

A súlyos légszennyezés miatt vasútra terelik át a teheráru forgalmat.Több mint húsz energiaipari és acélipari nagyvállalatnak pedig állandó direktívát bocsátott ki a minisztérium arra vonatkozóan, hogy áruszállításuknak legalább a felét vasúton kell bonyolítaniuk. Tovább >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Nem fogja kitalálni, milyen konzulátust nyitott meg Szijjártó Péter
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 08:14
Váratlan országban barátkozott a miniszter.
Makro / Külgazdaság Húsz éve nem láttak ilyet Kínában
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 13:03
Érdekes adatok jöttek.
Makro / Külgazdaság Fontos állami cég vezetőjét cseréli le Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 12:48
Távozik a Magyar Fejlesztési Bank elnök-vezérigazgatója, az utód a Magyar Posta Biztosítótól érkezik.
Makro / Külgazdaság Várhatják a szombatot a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 12:34
Kellemes meglepetésben lehet részük a benzinkutakon.
Makro / Külgazdaság Mégiscsak működik Trump matekja? Jókorát zuhant az amerikai költségvetés hiánya
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 11:09
Közel 30 milliárd dollárt szedtek be vámokból csak augusztusban.
Makro / Külgazdaság Kellemetlen meglepetést kaptak a németek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 10:21
Hónapok óta nem történt ilyen.
Makro / Külgazdaság „Száz százalékig szolidáris” Lengyelországgal Orbán Viktor
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 09:52
Abu-Dzabiban beszélt a miniszterelnök a lengyelországi drónbehatolásról, Tisza-adóról és az Otthon Startról is.
Makro / Külgazdaság Dupla eladósodottságot is hozhat az Otthon Start
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 09:17
Pörög a személyi hitelek piaca is, önerőnek is felvehetik az emberek az egyre magasabb összegeket?
Makro / Külgazdaság További visszaesés a legtöbb ipari ágazatban
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 08:47
Itt vannak a részletes adatok a magyar ipar teljesítményéről.
Makro / Külgazdaság Szép számok jöttek a magyar építőiparról, de vannak azért aggasztóbb adatok is
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 08:31
Az új szerződések száma például megzuhant, de ezek még Otthon Start előtti számok.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG