3p
A kínai konkurens előretörése miatt közös programot indít a Siemens és az Alstom az európai vasutak fejlesztéséért.

Együttműködési megállapodás keretében közös vasútprogramba kezd a Siemens AG és a francia Alstom SA. A cél egy olyan európai vasúthálózat létrehozása, ami képes versenybe szállni a fejlett kínai konkurenssel.

A Siemens Alstom néven létrejövő partnerségben a német elektrotechnikai vállalatnak lesz többségi részesedése, míg a francia közlekedési eszközöket gyártó cég Henri Poupart-Lafarge-ot, az Alstom jelenlegi vezérigazgatóját tenné a közös működés élére.

A tervek szerint a Siemens nem ügyvezető igazgatóval segítené a működést, így a vállalkozás lényegében francia vezetésű lenne. Ez utóbbi főként főként a francia miniszterelnök Emmanuel Macron kezdeményezése, a francia kormányt a közelmúltban ugyanis sok kritika érte, hogy kiadja kezéből az állami vállalatokat.

Féltik a munkahelyeket

A keretmegállapodást még az Alstom részvényeseinek is el kell fogadnia, a francia elnököt azonban máris erős kritikák érik. Az ellenzők főként a francia TGV nagy sebességű vonatok - amely Franciaország egyik szimbóluma - állami irányításának csökkenése és az esetleges elbocsájtások mentén jelezték kétségeiket.

Bruon La Maira francia felelős miniszter szerint a francia kormány örömmel fogadta a megállapodást, amely véleményük szerint épp megvédené a francia munkahelyeket. A két cég korábbi együttműködésének köszönhető a francia TGV és német ICE nagy sebességű vonatok létrehozása, de számos jelzőberendezés és más technológia is köszönhető a közös fejlesztéseknek.

A Siemens vezérigazgató elmondta: „A két ország között létrejövő szorosabb együttműködés erős üzenetet hordoz. Az Alstommal egy olyan hosszú távú programba kezdünk, amely az európai együttműködést is segíti.”

Mi lesz a munkahelyekkel?

A Deutch Bank elemzője szerint egyelőre érdemes kivárni az Alstom részvényeinek alakulását, mivel a megállapodás pénzügyi része még tartalmazhat meglepetést. Hozzátette: mindkét országnak komoly érdeke megvédeni saját állampolgárainak munkahelyeit, így a szinergia költségeit nehéz előre jelezni. A közös vállalat központja Párizsban lesz, míg a technológiai ágazatok nagyobb része Berlinben összpontosul.

A Kínai Állami Vasúttársaság (CRRC) 35 milliárd dolláros éves bevételével bőven lekörözi a Simens és az Alstom teljesítményét – a CRRC az elmúlt években sikerrel pályázott Nagy-Britanniában és Csehországban is, a legutóbbi hírek szerint pedig azt a brit vasútprojektet vette célba, amely Londont kötné össze az ország északi részeivel.

Komoly döntést hoztak a kínaiak – mások mikor követik?

A súlyos légszennyezés miatt vasútra terelik át a teheráru forgalmat.Több mint húsz energiaipari és acélipari nagyvállalatnak pedig állandó direktívát bocsátott ki a minisztérium arra vonatkozóan, hogy áruszállításuknak legalább a felét vasúton kell bonyolítaniuk. Tovább >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Putyin kinyitotta a kiskaput
Privátbankár.hu | 2024. március 29. 11:33
Oroszország lehetetlenné tette annak az ellenőrző testületnek a működését, amely rajta tartotta a szemét Észak-Koreán. Phenjan így nagyobb esélyt kapott sötét húzásai lebonyolítására.
Makro / Külgazdaság Mégis, mi van most a forinttal?
Privátbankár.hu | 2024. március 29. 10:40
Erősödést ért el a forint a hétfőhöz képest, de azért még van mit ledolgozni. 
Makro / Külgazdaság Németország viheti rosszba a magyar gazdaságot, kritikát kapott a kormány
Privátbankár.hu | 2024. március 29. 09:29
Utólag úgy látszik, nem volt okos döntés az elmúlt másfél évtizedben az Orbán-kormányok részéről, hogy teljesen kiszolgálták a Magyarországon megtelepedett német autógyártókat.
Makro / Külgazdaság Magyarország kétségbeejtő helyzetbe kerülhet hamarosan az orosz energiafüggősége miatt?
Privátbankár.hu | 2024. március 29. 08:09
Az év második felében keményebbé válhat az Oroszországgal szembeni uniós szankciópolitika, mivel akkor már csak Magyarország lesz kiszolgáltatott az orosz energiahordozóknak  – véli Peter Zeihan amerikai geostratégiai szakértő.
Makro / Külgazdaság Jön az uniós pénz, több mint 155 milliárdra pályázhatnak a hazai kis cégek
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 16:46
Megjelent és április végétől rendelkezésre áll a hazai mikro- és kkv-k részére az európai uniós forrású KKV Technológia Plusz Hitelprogram, amely nulla százalékos kamat mellett kínál kedvező finanszírozást új fejlesztésekre és értéknövelő beruházásokra – közölte a Magyar Fejlesztési Bank (MFB).
Makro / Külgazdaság Lenyűgöző videó került elő Varga Judit, Rogán Antal és Gulyás Gergely közös múltjából
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 12:48
Magyar Péter vádjainak fényében a szereplők minden egyes arcrándulása egészen új értelmezést nyer.
Makro / Külgazdaság Valamit már mondott az ügyészségnek Varga Judit - kihallgatták a hangfelvétel ügyében
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 10:56
Elárulta az ügyészség, hogy berendelték a volt igazságügyminisztert a Magyar Péter vádjai kapcsán indult eljárás során.
Makro / Külgazdaság Hszi Csin-ping nem hagyja magát
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 09:06
És a kínai fejlődést sem engedi megállítani. Erről is beszélt a kínai vezető a holland miniszterelnökkel történt találkozója után.
Makro / Külgazdaság Végre egy jó hírt is kapott Orbán Viktor, itt vannak a friss adatok
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 08:30
A bruttó átlagbér már 600 ezer forint felett jár, 14,6 százalékos növekedéssel.
Makro / Külgazdaság Kitalálja, milyen nevek nem hangzottak el Varga Judit közel kétórás interjújában?
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 07:16
Sokat beszélt, de a lényegről kevesett mondott a volt miniszter.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG