3p
A kínai konkurens előretörése miatt közös programot indít a Siemens és az Alstom az európai vasutak fejlesztéséért.

Együttműködési megállapodás keretében közös vasútprogramba kezd a Siemens AG és a francia Alstom SA. A cél egy olyan európai vasúthálózat létrehozása, ami képes versenybe szállni a fejlett kínai konkurenssel.

A Siemens Alstom néven létrejövő partnerségben a német elektrotechnikai vállalatnak lesz többségi részesedése, míg a francia közlekedési eszközöket gyártó cég Henri Poupart-Lafarge-ot, az Alstom jelenlegi vezérigazgatóját tenné a közös működés élére.

A tervek szerint a Siemens nem ügyvezető igazgatóval segítené a működést, így a vállalkozás lényegében francia vezetésű lenne. Ez utóbbi főként főként a francia miniszterelnök Emmanuel Macron kezdeményezése, a francia kormányt a közelmúltban ugyanis sok kritika érte, hogy kiadja kezéből az állami vállalatokat.

Féltik a munkahelyeket

A keretmegállapodást még az Alstom részvényeseinek is el kell fogadnia, a francia elnököt azonban máris erős kritikák érik. Az ellenzők főként a francia TGV nagy sebességű vonatok - amely Franciaország egyik szimbóluma - állami irányításának csökkenése és az esetleges elbocsájtások mentén jelezték kétségeiket.

Bruon La Maira francia felelős miniszter szerint a francia kormány örömmel fogadta a megállapodást, amely véleményük szerint épp megvédené a francia munkahelyeket. A két cég korábbi együttműködésének köszönhető a francia TGV és német ICE nagy sebességű vonatok létrehozása, de számos jelzőberendezés és más technológia is köszönhető a közös fejlesztéseknek.

A Siemens vezérigazgató elmondta: „A két ország között létrejövő szorosabb együttműködés erős üzenetet hordoz. Az Alstommal egy olyan hosszú távú programba kezdünk, amely az európai együttműködést is segíti.”

Mi lesz a munkahelyekkel?

A Deutch Bank elemzője szerint egyelőre érdemes kivárni az Alstom részvényeinek alakulását, mivel a megállapodás pénzügyi része még tartalmazhat meglepetést. Hozzátette: mindkét országnak komoly érdeke megvédeni saját állampolgárainak munkahelyeit, így a szinergia költségeit nehéz előre jelezni. A közös vállalat központja Párizsban lesz, míg a technológiai ágazatok nagyobb része Berlinben összpontosul.

A Kínai Állami Vasúttársaság (CRRC) 35 milliárd dolláros éves bevételével bőven lekörözi a Simens és az Alstom teljesítményét – a CRRC az elmúlt években sikerrel pályázott Nagy-Britanniában és Csehországban is, a legutóbbi hírek szerint pedig azt a brit vasútprojektet vette célba, amely Londont kötné össze az ország északi részeivel.

Komoly döntést hoztak a kínaiak – mások mikor követik?

A súlyos légszennyezés miatt vasútra terelik át a teheráru forgalmat.Több mint húsz energiaipari és acélipari nagyvállalatnak pedig állandó direktívát bocsátott ki a minisztérium arra vonatkozóan, hogy áruszállításuknak legalább a felét vasúton kell bonyolítaniuk. Tovább >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság India fityiszt mutat Trumpnak, kitartanak az orosz olaj mellett
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 3. 10:22
Nem változtatnak a beszerzési politikán a büntetővám árnyékában sem.
Makro / Külgazdaság A nagy amerikai-uniós-orosz LNG-játszma: ki lőheti lábon saját magát?
Litván Dániel | 2025. augusztus 3. 05:58
A semmiből futott fel gigászi léptékűre az amerikai LNG-export Európába. De az unió csak blöffölt a további vállalásokkal, Trump pedig az egész üzletágat veszélybe sodorhatja – Oroszország pedig vár.
Makro / Külgazdaság Ausztriában sincs kolbászból a kerítés: több mint egyéves csúcsra pörgött az infláció
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 15:46
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme 3,5 százalék, tavaly április óta a leggyorsabb volt júliusban, miután júniusban 3,3 százalékos emelkedést jegyeztek fel – derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich – STAT) pénteken közzétett adataiból.
Makro / Külgazdaság Szijjártó Péter bejelentette, hogy mit lépnek a nagy vámmegállapodásra
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 15:16
A kormány munkacsoportot hozott létre tíz stratégiai partnervállalattal az amerikai-európai vámmegállapodás negatív következményeinek kiküszöbölése érdekében – jelentette be a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.
Makro / Külgazdaság Kiosztott 45 milliárd forintot a kormány
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 12:51
45 milliárd forintot már kifizettek.
Makro / Külgazdaság Sokan örülhetnek, újabb európai nagyvárosba indít járatot a Wizz Air
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 12:17
Az első menetrend szerinti járat 2025. október 28-án indul.
Makro / Külgazdaság Infláció a kutakon, még drágább lesz a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 10:32
A héten szombaton tovább emelkednek a hazai üzemanyagárak.
Makro / Külgazdaság Aggasztó jelek: gyengélkedik a magyar ipar
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 09:29
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított júliusi értéke: 50,7.
Makro / Külgazdaság Volt jegybankelnök: Jobb az óvatosság
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 09:05
Bod Péter Ákos a hitelezési folyamatokat mutatta be közelebbről.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor élőben jelentette be: két új akcióterv jön
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 08:47
Az állami médiában beszélt a miniszterelnök.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG