3p
A kínai konkurens előretörése miatt közös programot indít a Siemens és az Alstom az európai vasutak fejlesztéséért.

Együttműködési megállapodás keretében közös vasútprogramba kezd a Siemens AG és a francia Alstom SA. A cél egy olyan európai vasúthálózat létrehozása, ami képes versenybe szállni a fejlett kínai konkurenssel.

A Siemens Alstom néven létrejövő partnerségben a német elektrotechnikai vállalatnak lesz többségi részesedése, míg a francia közlekedési eszközöket gyártó cég Henri Poupart-Lafarge-ot, az Alstom jelenlegi vezérigazgatóját tenné a közös működés élére.

A tervek szerint a Siemens nem ügyvezető igazgatóval segítené a működést, így a vállalkozás lényegében francia vezetésű lenne. Ez utóbbi főként főként a francia miniszterelnök Emmanuel Macron kezdeményezése, a francia kormányt a közelmúltban ugyanis sok kritika érte, hogy kiadja kezéből az állami vállalatokat.

Féltik a munkahelyeket

A keretmegállapodást még az Alstom részvényeseinek is el kell fogadnia, a francia elnököt azonban máris erős kritikák érik. Az ellenzők főként a francia TGV nagy sebességű vonatok - amely Franciaország egyik szimbóluma - állami irányításának csökkenése és az esetleges elbocsájtások mentén jelezték kétségeiket.

Bruon La Maira francia felelős miniszter szerint a francia kormány örömmel fogadta a megállapodást, amely véleményük szerint épp megvédené a francia munkahelyeket. A két cég korábbi együttműködésének köszönhető a francia TGV és német ICE nagy sebességű vonatok létrehozása, de számos jelzőberendezés és más technológia is köszönhető a közös fejlesztéseknek.

A Siemens vezérigazgató elmondta: „A két ország között létrejövő szorosabb együttműködés erős üzenetet hordoz. Az Alstommal egy olyan hosszú távú programba kezdünk, amely az európai együttműködést is segíti.”

Mi lesz a munkahelyekkel?

A Deutch Bank elemzője szerint egyelőre érdemes kivárni az Alstom részvényeinek alakulását, mivel a megállapodás pénzügyi része még tartalmazhat meglepetést. Hozzátette: mindkét országnak komoly érdeke megvédeni saját állampolgárainak munkahelyeit, így a szinergia költségeit nehéz előre jelezni. A közös vállalat központja Párizsban lesz, míg a technológiai ágazatok nagyobb része Berlinben összpontosul.

A Kínai Állami Vasúttársaság (CRRC) 35 milliárd dolláros éves bevételével bőven lekörözi a Simens és az Alstom teljesítményét – a CRRC az elmúlt években sikerrel pályázott Nagy-Britanniában és Csehországban is, a legutóbbi hírek szerint pedig azt a brit vasútprojektet vette célba, amely Londont kötné össze az ország északi részeivel.

Komoly döntést hoztak a kínaiak – mások mikor követik?

A súlyos légszennyezés miatt vasútra terelik át a teheráru forgalmat.Több mint húsz energiaipari és acélipari nagyvállalatnak pedig állandó direktívát bocsátott ki a minisztérium arra vonatkozóan, hogy áruszállításuknak legalább a felét vasúton kell bonyolítaniuk. Tovább >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Trump autóvámja miatt még távolabbra került a magyar kilábalás
Sasvári Péter | 2025. június 1. 06:01
Szinte kibírhatatlannak nevezte a Donald Trump által kivetett autóvámokat a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára. Magyar Levente szerint ugyanis az Egyesült Államok által az európai autóimportra kivetett vámok Magyarországot is határozottan rosszul érintenék. De miért nem tud különalkut kötni a „dealeket” kedvelő Trumppal a számára legszimpatikusabb magyar kormány? És merre van előre az érintett magyar iparágaknak, egyáltalán, a magyar-amerikai gazdasági kapcsolatok számára?     
Makro / Külgazdaság Szörnyű örökséget hagyott hátra Matolcsy György
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 12:41
Közel 800 milliárd forintos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) – derül ki a jegybank pénteken közzétett éves jelentéséből. Ennek ellenére a tőkehelyzet javult valamelyest a forint év végi gyengülése miatt, így „csak” közel 1700 milliárd forint mínuszban van a saját tőke.
Makro / Külgazdaság Meghalt az abortusztabletta feltalálója
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 10:46
98 éves korában elhunyt a francia tudós, aki feltalálta az abortusztablettát.
Makro / Külgazdaság Friss jelentés: 1 milliárd eurónál is több uniós forrás ment el diszkriminatív projektekre
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 09:59
Hat ország példái közé tartozik a romák szegregált lakhatása és a menedékkérők számára fenntartott befogadóközpontok létesítése is.
Makro / Külgazdaság 250 millió méh szabadult ki egy felborult kamionból
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 09:29
Az amerikai Washington államban a hatóságok arra figyelmeztetik a lakosságot, hogy vigyázzanak a méhrajokkal. 
Makro / Külgazdaság Jöhet a fordulat a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 09:06
Egy kisebb árcsökkenést láthattunk a hazai benzinkutakon, és a következő napokban is csak minimális változás várható az Mfor Üzemanyagár-figyelő előrejelzése szerint.
Makro / Külgazdaság Bukásra áll a Moody's-nál Magyarország
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 08:20
A Moody’s nemzetközi hitelminősítő szerint Magyarország végleg eleshet a zárolt uniós források nagy részétől. Félő, hogy a kormány választási osztogatásba kezd, miközben a gazdaság idén mindössze egy százalékkal nő. A hitelbesoroláson ezzel együtt nem rontottak, de az ahhoz kapcsolt, leminősítésre utaló negatív kilátás sem változott.
Makro / Külgazdaság Újra berobban a vámháború? Trump elővette a fegyvereket
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 18:39
Az amerikai elnök szerint Kína megsértette az egyezményt.
Makro / Külgazdaság Csalódást keltő hírt kaptak a németek
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 17:22
Nem csökkent az infláció tovább.
Makro / Külgazdaság Megakadtak a kínai-amerikai tárgyalások
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 12:57
Az amerikai pénzügyminiszter szerint Trumpnak és Hszi Csin-pingnek személyesen kell majd kimozdítani a megbeszéléseket a holtpontról.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG