3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A kínai konkurens előretörése miatt közös programot indít a Siemens és az Alstom az európai vasutak fejlesztéséért.

Együttműködési megállapodás keretében közös vasútprogramba kezd a Siemens AG és a francia Alstom SA. A cél egy olyan európai vasúthálózat létrehozása, ami képes versenybe szállni a fejlett kínai konkurenssel.

A Siemens Alstom néven létrejövő partnerségben a német elektrotechnikai vállalatnak lesz többségi részesedése, míg a francia közlekedési eszközöket gyártó cég Henri Poupart-Lafarge-ot, az Alstom jelenlegi vezérigazgatóját tenné a közös működés élére.

A tervek szerint a Siemens nem ügyvezető igazgatóval segítené a működést, így a vállalkozás lényegében francia vezetésű lenne. Ez utóbbi főként főként a francia miniszterelnök Emmanuel Macron kezdeményezése, a francia kormányt a közelmúltban ugyanis sok kritika érte, hogy kiadja kezéből az állami vállalatokat.

Féltik a munkahelyeket

A keretmegállapodást még az Alstom részvényeseinek is el kell fogadnia, a francia elnököt azonban máris erős kritikák érik. Az ellenzők főként a francia TGV nagy sebességű vonatok - amely Franciaország egyik szimbóluma - állami irányításának csökkenése és az esetleges elbocsájtások mentén jelezték kétségeiket.

Bruon La Maira francia felelős miniszter szerint a francia kormány örömmel fogadta a megállapodást, amely véleményük szerint épp megvédené a francia munkahelyeket. A két cég korábbi együttműködésének köszönhető a francia TGV és német ICE nagy sebességű vonatok létrehozása, de számos jelzőberendezés és más technológia is köszönhető a közös fejlesztéseknek.

A Siemens vezérigazgató elmondta: „A két ország között létrejövő szorosabb együttműködés erős üzenetet hordoz. Az Alstommal egy olyan hosszú távú programba kezdünk, amely az európai együttműködést is segíti.”

Mi lesz a munkahelyekkel?

A Deutch Bank elemzője szerint egyelőre érdemes kivárni az Alstom részvényeinek alakulását, mivel a megállapodás pénzügyi része még tartalmazhat meglepetést. Hozzátette: mindkét országnak komoly érdeke megvédeni saját állampolgárainak munkahelyeit, így a szinergia költségeit nehéz előre jelezni. A közös vállalat központja Párizsban lesz, míg a technológiai ágazatok nagyobb része Berlinben összpontosul.

A Kínai Állami Vasúttársaság (CRRC) 35 milliárd dolláros éves bevételével bőven lekörözi a Simens és az Alstom teljesítményét – a CRRC az elmúlt években sikerrel pályázott Nagy-Britanniában és Csehországban is, a legutóbbi hírek szerint pedig azt a brit vasútprojektet vette célba, amely Londont kötné össze az ország északi részeivel.

Komoly döntést hoztak a kínaiak – mások mikor követik?

A súlyos légszennyezés miatt vasútra terelik át a teheráru forgalmat.Több mint húsz energiaipari és acélipari nagyvállalatnak pedig állandó direktívát bocsátott ki a minisztérium arra vonatkozóan, hogy áruszállításuknak legalább a felét vasúton kell bonyolítaniuk. Tovább >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Megszólalt az államtitkár a fix 3-as kkv-hitelről
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 13:00
Szabados Richárd elmondta, hogy a kis- és középvállalkozásokat célzó, fix 3 százalékos kölcsönt már 2600 vállalkozás igényelte, 140 milliárd forint értékben.
Makro / Külgazdaság Az Airbus bemutatott az Egyesült Államoknak: Kínában nyit céget a francia óriás
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 12:43
A gyártó célja, hogy 2027-re rekordmennyiségű A320-ast szállítson. Az Airbus új összeszerelő sorokat nyitott Tiencsinben és Mobile-ban, így a világ két legnagyobb légi közlekedési piacán erősíti pozícióját.
Makro / Külgazdaság AI-központot hoz létre a kormány a vállalkozásoknak
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 12:00
Ezt a mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos árulta el.
Makro / Külgazdaság Már a kormány is elismeri: irreálisak a minimálbér-emelési tervek
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 11:40
Irreálisnak nevezte a 13 százalékos jövő évi minimálbér-emelésre vonatkozó terveket a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára az M1 műsorában.
Makro / Külgazdaság Minél tovább húzza Putyin a háborút, annál nagyobb kárt okoz az oroszoknak
Király Béla | 2025. október 22. 11:11
Az egyelőre bizonytalan budapesti béketárgyalások hírére a hurráoptimizmus uralta el a propagandamédiát, miközben a háborút valóban lezáró megállapodásra kevés az esély. Ugyanakkor az idő immár az oroszokat is szorítja: a gazdasági problémáikat egyre kevésbé tudják elkendőzni.
Makro / Külgazdaság Így változnak az üzemanyagárak a százhalombattai tűzeset után
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 10:57
Emelkedés a kutakon, mindkét típusnál.
Makro / Külgazdaság Kína után Japán is megkerülte Trump vámjait
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 10:45
Úgy tűnik, hogy Japán is eredményes volt az új exportpiacok megtalálásában.
Makro / Külgazdaság Több lett a munkanélküli Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 08:30
Augusztushoz képest 4,4 százalékról 4,5 százalékra nőtt a munkanélküliségi ráta Magyarországon – közölte a KSH.
Makro / Külgazdaság Ennyi ideig okozhat zavart a százhalombattai Mol-tűzeset
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 08:20
A Mol és a szakemberek sem tartanak ellátási problémáktól.
Makro / Külgazdaság Reagált Kína az amerikai-ausztrál ásványkincs-megállapodásra
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 06:25
A héten aláírta az Egyesült Államok és Ausztrália vezetője a kritikus nyersanyagok zavartalan kereskedelméről szóló megállapodást. A lépést sokan Kína ellenében értelmezik, most reagált a távol-keleti nagyhatalom.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG