Véget ért az a koncertkörút, ami milliárdossá tette Taylor Swiftet, az amerikaiak jelenleg legkedveltebb popsztárját, ám érdekesebb ennél, hogy a fellépések minden érintett városban jól mérhető gazdasági hatással jártak.
Az énekes 152 koncertet adott 51 városban. A fellépések összesített bevétele becslések szerint 2,2 milliárd dollár, azaz 858 millárd forint volt. Ez az összeg Magyarország éves GDP-jének több mint egy százaléka, akár dollárban, akár forintban.
Egyszer vagy sokszor
Az énekes körüli felhajtást a híres Super Bowl amerikaifutball-döntővel mérték össze. Kiderült, hogy a koncertlátogatók fejenként átlagosan annyit költöttek, mint a sportesemény nézői. Összesen 1300 dollárt – több mint félmillió forintot – fordítottak utazásra, szállodára, ennivalóra és egyéb bevásárlásokra – idézte az Egyesült Államok utazási szövetségének adatait a CNN.
A Super Bowl azonban csak egyetlen meccs és nagyjából kéthetes ugrást hoz a marketing és a promóciók terén. Eközben Swift koncertjei városok tucatjaiban és sok-sok héten át át élénkítettek a helyi szolgáltatók és boltosok forgalmát. A rajongók a Question Pro piackutató cég szerint összesen 5 milliárd dollárnak tapsoltak el az Egyesült Államokban.
Orvosság a pandémiás sokkra
Az amerikai utazási szövetség szerint ha a direkt kiadásokon túl tekintünk, akkor ez az összeg felmehet 10 milliárd dollárra.
A rendezvény helyszínén kívüli összes kiadásuhoz hozzá lehet számolni azt is, hogy az egy éjszakás programot sokan megtoldhatták egy néhány napos kikapcsolódással. Arról nem beszélve, hogy szakértők szerint a swiftonomics egyébként hozzájárult az amerikai turisztikai ipar kilábalásához a koronavírus-járvány okozta gödörből.