3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az USA eddig érvényesíteni tudta az akaratát, ha nem akarta, hogy egy iparágban nagy súlyt szerezzenek a kínaiak, ahogy azt az 5G-s mobilszabványnál láttuk, de a kínai villanyautó-ipar kifoghat rajta.

Az elektromos autók piacának meghódításáért folyó harc új szakaszába lépett azzal, hogy az Egyesült Államok kereskedelmi minisztériuma javaslatot tett a kínai szoftverek betiltására az USA-ban értékesített
autókban – írta az autók új világáról szóló elemzésében Alan Beattie, a Financial Times publicistája. Ez a harc más lesz, mint a korábbiak, ugyanis szemben az elektronikával és a ruházattal, Kína nem csak a gyártásban tett szert jelentős előnyre, hanem az elektromos autók piacán saját kínai márkákkal jár az élen.

Azon lehet vitatkozni, hogy ez mennyiben köszönhető a pekingi állami támogatásoknak, az azonban vitathatatlan, hogy a cégek immáron saját gyártóbázisaikról exportálják a villanyautókat és olyan szoftvereket fejlesztenek, amelyek javítják ezek képességeit. Az Európai Unió vezetői tudják, hogy a kínai autók importját korlátozó büntetővámok legfeljebb lélegzetvételnyi időt adnak a helyi vállalatoknak, hogy megpróbálják csökkenteni lemaradásukat kínai versenytársaikkal szemben. A cégek közös vállalkozásokban gondolkodnak, hogy javítsanak esélyeiken. Az olyan nagy feltörekvő országok, mint Brazília vagy Törökország pedáloznak azért, hogy a kínaiak villanyautó-gyártó üzemeket építsenek náluk.

Már az 5G ellenes kampány sem volt teljes siker

A dolog tehát úgy fest, hogy a világ maradéka nem követi az USA-t azon az úton, hogy kiszorítsa az új technológia uralásából a kínaiakat. Ezt megelőzően a Huawei ellen indított kereskedelmi hadjáratot az Egyesült Államok, amely lépéselőnyre tett szert az 5G-s mobiltelefon-technológiában. Az ország európai szövetségesei lényegében követték ezen az úton, ám a feltörekvő országokat nem aggasztja az a feltételezés, hogy a Huawei mobilrendszerei a kínai hatóságok fülelő kémeiként működhetnek.

Emellett ami az autószoftvereket illeti, van egy nagy kérdőjel az amerikai tiltással kapcsolatban. Mivel ezek általában nyílt forráskódú programok, amelyeket a fejlesztők világszintű közössége alakít, a lehetetlennel határos megmondani, melyik tekinthető kínainak közülük. A történet vége nagyon furcsa lehet.

Ki nyeri a versenyt?
Ki nyeri a versenyt?
Fotó: Pixabay

Ha a szigorú amerikai szabályozás nyomán létrejön egy a kínaitól független autószoftver-ipar az Egyesült Államokban, akkor kettészakadhat a világ autópiaca. Kialakulhat egy drága rendszereket használó sziget az Egyesült Államokból és Kanadából, miközben a világ többi része továbbra is a kínainak minősülő olcsóbb szoftvereket használja. Mivel az amerikai autópiac nem elég nagy ahhoz, hogy ennek súlyára, vonzerejére alapozva érvényesítse akaratát az elektromos autók világpiacán, a 21. században Kína lehet az autógyártás császára. Hacsak ki nem találnak valami jobbat az elektromos autóknál, amiben más országok szereznek technológiai előnyt. Ennek egyelőre semmi jele.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Már nem érdemes keményen dolgozni? Véget ért a szuperkorszak, panaszkodnak a kínaiak
Privátbankár.hu | 2024. október 6. 17:44
A szeptember végén bevezetett kínai gazdaságösztönző csomag egy önértékelésében elbizonytalanodott társadalom figyelmét akarja elterelni gondjairól és sérelmeiről.
Makro / Külgazdaság Veszélybe kerülhet az akkumulátor-nagyhatalmi státusz: elcsúszhatnak egy banánhéjon a lengyelek
Privátbankár.hu | 2024. október 5. 16:33
A lengyelek úgy tudják, hogy ők rendelkeznek Kína után a világ másod legnagyobb akkumulátorgyártó iparával, ám ennek a státuszuknak a megtartása az EU jóindulatától függ.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor óriási csapásról beszél
Privátbankár.hu | 2024. október 5. 15:55
A kínai elektromos autók miatt aggódik a magyar miniszterelnök.
Makro / Külgazdaság Ez az, ami nagyon fáj a magyar gazdaságnak: zuhanásról jött hír
Privátbankár.hu | 2024. október 5. 08:35
Az év első kilenc hónapjában csökkent a Németországban gyártott és forgalomba helyezett személygépkocsik száma a német autóipar szakmai képviseleti szerve a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) jelentése alapján. Főleg az elektromos autóknál nagy a visszaesés.
Makro / Külgazdaság Megszavazták: kemény vám jöhet a kínai autókra
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 15:44
Megszavazták a Kínában gyártott elektromos autókra kivetendő uniós vámokat – közölte az Európai Bizottság.
Makro / Külgazdaság Kapott egy reménysugarat az Orbán-kormány Brüsszelben
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 10:55
Németország az utolsó pillanatban meggondolta magát a pénteki szavazás előtt.
Makro / Külgazdaság Most azonnal menjen tankolni, ha kedves a pénztárcája!
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 10:31
Emelkedik a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is.
Makro / Külgazdaság Varsó még kivár
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 09:54
Jövőre kezdhet lazítani a monetáris feltételeken a lengyel jegybank.
Makro / Külgazdaság Mi lesz így az üzemanyagárakkal?
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 09:10
Joe Biden amerikai elnök szerint tárgyalnak arról, hogy az izraeli hadsereg a közel-keleti konfliktusban iráni olajipari létesítményekre mérjen csapást.
Makro / Külgazdaság Péntek reggel még egy sallert kapott Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 08:30
Augusztusban az ipari termelés volumene munkanaphatástól megtisztítva 4,1 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy éve.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG