5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A Volkswagen is be akar szállni az akkumulátornyersanyag-bányászatba, hasonlóan a Teslához. A Volkswagen már most is gyárt akkumulátorcellákat, de számos új üzemet tervez. Cél a húszezer euró alatti elektromos népautó – a 30 ezres határt éppen most sikerült elérni. Ami a Teslának még nem sikerült.

Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen (VW) jelenleg akkumulátorgyárak hálózatát építi ki, hogy elegendő akkumulátort biztosítson e-autóihoz. A szükséges nyersanyagok is egyre szűkösebbek és drágábbak, ezért azt tervezi, hogy közvetlenül a bányászatba is befektet – írja a német N-Tv.de.

A nyersanyagok szűk keresztmetszete a bányászati kapacitás. Ezért közvetlenül a bányákba is be kell fektetnünk

– mondta Thomas Schmall technológiai igazgató az új “gigagyár” alapkőletételén a spanyolországi Valenciában. A VW úgynevezett egységcellájának gyártása a tervek szerint 2026-ban indul ott. Nem említette azonban azoknak a bányáknak a nevét vagy helyét, amelyekben a Volkswagen részesedést szerezhetne.

Csak Európában hat új gyár

A wolfsburgi székhelyű autógyártó jelenleg akkumulátorgyárak hálózatát építi ki, hogy kielégítse az elektromos autók számának növekedésével az akkumulátorok iránti növekvő keresletet. Csak Európában akár hat akkumulátorgyárat is építhetenek. Három nemzetközi helyszínt már kiválasztottak: Salzgitter, Valencia és a kanadai Ontario tartomány. Az utóbbiban a korábbi nyilatkozatok szerint a VW egész akkumulátor-ellátási láncot akar kiépíteni, és bányavállalatokban való részesedésszerzést tervez.

Magyarországi akkumulátorgyár-helyszín legalábbis szóba került, lásd:

A svédországi Skellefteában a csoport a prémium cellák gyártását koncentrálja, a Northvolt akkumulátor-specialistával együttműködve. A wolfsburgi vállalat így szeretné függőségét csökkenteni az akkumulátorok piacát uraló ázsiai beszállítóktól.

Cél a húszezer euró alatti elektromos népautó

A Volkswagen – a szó jelentése “népautó” – a PowerCo nevű leányvállalatban foglalta össze azon tevékenységét, amely a nyersanyagok beszerzését és az akkumulátorcellás üzemek bővítését szervezi világszerte. A cél a termelés bővítése, mert csak így lehetséges a húszezer euró alatti árú e-autók gyártása. Amin a VW jelenleg is dolgozik, hogy az elektromos közlekedést a tömegek számára is elérhetővé tegye.

A Tesla nyomdokain

Az amerikai elektromos autók úttörője, a Tesla is küzd azzal, hogy az akkumulátor-alapanyagok, például a lítium, a kobalt és a nikkel egyre drágábbak. Több médiaértesülés érkezett az utóbbi hónapokban arról, hogy azon gondolkodik, beszáll a bányászatukba.

A Tesla és a Volkswagen részvényének árfolyama. Ég és föld. Forrás: Tradingview.com. További árfolyamok, grafikonok: Privátbankár Árfolyamkereső.
A Tesla és a Volkswagen részvényének árfolyama. Ég és föld. Forrás: Tradingview.com. További árfolyamok, grafikonok: Privátbankár Árfolyamkereső.

A PowerCo az akkumulátorcella-gyártásban Európára és Észak-Amerikára összpontosít. Kínában a cellákat helyi beszállítóktól szerzi be, akik uralják az akkumulátorok piacát. Globálisan a saját gyártás és a beszerzés nagyjából 50-50 százalékban oszlik meg.

Árfolyamok és grafikonok

Más autógyáraknak is szállítana

A Volkswagen azonban más ügyfeleknek is értékesíteni fogja az akkumulátorcellákat. A jövőben várhatóan születik néhány globális szabvány az akkumulátorokra vonatkozóan.

Nagy volumenünk és a harmadik feleknek történő értékesítés révén szeretnénk az egyik ilyen szabványt meghatározni mondta Thomas Schmall.

A VW-nek már van egy nagy potenciális megrendelője, a Ford, amely az európai e-autóknál a wolfsburgi technológiára támaszkodik. A Volkswagen által kifejlesztett moduláris rendszeren alapuló elektromos SUV gyártása a tervek szerint szeptemberben indul az amerikai autógyártó kölni üzemében.

A Global X Lithium & Battery Tech ETF (LIT) (Lítium és akkumulátoripari részvények tőzsdén kereskedett alapja.) Forrás: Tradingview.com. További árfolyamok, grafikonok: Privátbankár Árfolyamkereső.
A Global X Lithium & Battery Tech ETF (LIT) (Lítium és akkumulátoripari részvények tőzsdén kereskedett alapja.) Forrás: Tradingview.com. További árfolyamok, grafikonok: Privátbankár Árfolyamkereső.

Egy második modell 2024-ben követi. Ezzel a Ford hat év alatt 1,2 millió darabra szeretné megduplázni a volument. Az indiai Mahindra autógyártó szintén a Volkswagen elektromos moduláris rendszerét használja.

Olyat is tud, amit a Tesla nem

A Volkswagen szerdán olyat mutatott, amire a Tesla nem volt képes a nagyon várt március eleji befektetői napján. A német gyár egy hamburgi rendezvényen bemutatott egy 30 ezer dollár alatti elektromos autót.

Most először bepillantást nyújtott az ID. 2all koncepcióba, egy olyan járműbe, amely kevesebb, mint 25 ezer euróba (azaz 26 400 dollárba) kerül majd, és 2025-ben kezdik el gyártani az európai piacra – írja a Yahoo Finance. Azt nem említették, hogy az autó végül eljut-e az Egyesült Államokba.

Kellenek azok a gombok

Belül az ID. 2all egy vadonatúj HMI-rendszerrel – vagyis felhasználói felülettel – rendelkezik majd, valódi gombokkal. Az olyan modelleket, mint a jelenlegi Golf R, kritika érte, amiért eltávolították a gombokat, és a felhasználóknak az érintőképernyő segítségével kell megtalálniuk és elérni a funkciókat, ami időnként nehézkes.

A Volkswagen szerint az ID. 2all az EV-k számára készült MEB belépő platformot használó elsőkerék-hajtású architektúrával rendelkezik majd, 450 kilométeres becsült hatótávolsággal és 150 kW-os gyorstöltéssel. Egyike lesz annak a tíz új elektromos modellnek, amelyeket a Volkswagen 2026-ig tervez piacra dobni. Ezek közül az egyik a Volkswagen szerint 20 ezer eurónál kevesebbe kerül majd.

180 milliárd euró fejlesztésekre

A VW azt is a héten közölte, hogy a következő öt évben 180 milliárd eurót fog költeni a vállalat által “legvonzóbb profitforrásoknak” nevezett területekre. Ezek közé tartozik az akkumulátorgyártás, az észak-amerikai tevékenység bővítése, valamint a digitalizációs erőfeszítések és a kínai termékek.

A kiadások kétharmadát kifejezetten az elektromos átállásra és a digitalizációra – vagyis például az autószoftverekre és a felhasználói felület funkcióira – fordítják majd.

A Privátbankár.hu Kft. (privatbankar.hu) nem minősül a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi CXXXVIII. törvény („Bszt.”) szerinti befektetési vállalkozásnak, így nem készít a Bszt. szerinti befektetési elemzéseket és nem nyújt a Bszt. szerinti befektetési tanácsadást a felhasználói részére. A privatbankar.hu honlaptartalma ("Honlaptartalom") a szerzők magánvéleményét tükrözi, amelyek a privatbankar.hu közzététel időpontjában érvényes álláspontját tükrözik, amelyek a jövőben előzetes bejelentés nélkül megváltozhatnak. A Honlaptartalom kizárólag tájékoztató jellegű, az érintett szolgáltatások és termékek főbb jellemzőit tartalmazza a teljesség igénye nélkül és kizárólag a figyelem felkeltését szolgálja. A megjelenített grafikonok, számadatok és képek kizárólag illusztrációs célt szolgálnak, azok pontosságáért és teljességéért az privatbankar.hu felelősséget nem vállal. A Privátbankár.hu Kft, mint a privatbankar.hu honlapjának üzemeltetője, továbbá annak szerkesztői, készítői és szerzői kizárják mindennemű felelősségüket a Honlaptartalomra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért. Ezért kérjük, hogy a befektetési döntéseinek meghozatala előtt mindenképpen több forrásból tájékozódjon, és szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával. A Privátbankár.hu Kft. (privatbankar.hu) az adott pénzügyi eszközre általa tájékoztató céllal készített Honlaptartalomból esetlegesen következő ügyletkötésben semmilyen módon nem vesz részt, és így a függetlensége megőrzésre kerül. Mindezekből következik, hogy a Honlaptartalmával vagy annak közreadásával a Bszt., valamint az annak hátteréül szolgáló, az Európai Parlament és a Tanács 2004. április 21-én kelt, 2004/39/EK számú, a pénzügyi eszközök piacairól szóló irányelve („MIFID”) jogszabályi célja nem sérül.

 

A rovat támogatója a 4iG

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 16930 16895 17000 +0,21% 16925 16940 279 232 740 HUF 2024-03-19 09:53:16
MOL 2966 2958 2978 -0,20% 2964 2966 30 537 744 HUF 2024-03-19 09:48:36
MTELEKOM 898 896 898 0,00% 897 898 5 597 920 HUF 2024-03-19 09:52:32
RICHTER 9325 9310 9345 +0,32% 9320 9325 370 959 480 HUF 2024-03-19 09:52:48
OPUS 396 396 396 -0,50% 395 396 384 120 HUF 2024-03-19 09:49:11
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru A Dunának megy, ha meglátja, mennyibe kerül egy euró
Privátbankár.hu | 2024. március 18. 18:33
Átmenetinek bizonyult a forint magához térése, hétfőn már megint lefelé vette az irányt az árfolyama, az euróval szemben például majdnem 2 egységet veszített.
Részvény / Deviza / Áru Meghatódva nyugtázhatta Csányi Sándor és Hernádi Zsolt e történéseket
Privátbankár.hu | 2024. március 18. 17:39
A Mol részvényei 1,5, az OTP Bankéi 0,66 százalékos erősödéssel járult hozzá a Budapesti Értéktőzsde indexének 0,71 százalékos emelkedéséhez.
Részvény / Deviza / Áru Merre tovább, földgáz? Merre tovább, forint?
Eidenpenz József | 2024. március 18. 12:07
Újra a kamatokra, a jegybankokra figyelnek a befektetők, először az USA-ban, majd Magyarországon is lesz ülés. Az Eurózónában júniusban jöhet a csökkentés, ami segítheti az európai tőzsdéket. A bitcoin tíz százalékos korrekciója megállni látszik, tízmilliárd dollárt ér a Binace Labs. Ezért drágulnak az energiahordozók.
Részvény / Deviza / Áru Itt van, hogyan kezdte a forint a hetet - mi lesz ebből?
Privátbankár.hu | 2024. március 18. 07:32
Így teljesít hétfő reggel a forint.
Részvény / Deviza / Áru Garantáltan jókedve lesz, ha meglátja, mennyibe kerül egy euró
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 07:53
Az uniós pénz szombat reggel csaknem 3 forinttal állt alacsonyabb szinten, mint egy nappal korábban.
Részvény / Deviza / Áru Lehet ok az ünneplésre, ha meglátja, mennyibe kerül az euró
Privátbankár.hu | 2024. március 15. 08:11
Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel a csütörtök kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
Részvény / Deviza / Áru Idegtépő kötéltáncot járt a forint a szakadék felett
Privátbankár.hu | 2024. március 14. 18:41
A 400-as szintet szerencsére ma sem kóstolta meg, de azért nem dőlünk hátra.
Részvény / Deviza / Áru Rejtélyes ok miatt zuhant a Richter
Privátbankár.hu | 2024. március 14. 18:11
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 612,3 pontos, 0,93 százalékos csökkenéssel, 64 988,33 ponton zárt csütörtökön.
Részvény / Deviza / Áru Megemberelte magát a forint, sok Tesla készülhet Európában
Eidenpenz József | 2024. március 14. 12:18
A tőzsdék fel-le mozgása tovább tart, ma az optimisták vannak túlsúlyban. Az euró/forint eltávolodott a 400-as határtól, az olaj pedig viszonylag drága. A Richter a biotechnológia felé fordul, a Mol komoly osztalékokat fizethet. Szárnyalnak a magyar kötvényalapok, sikeres volt az Ethereum újabb reformja.
Részvény / Deviza / Áru Reggel elindult a forint, a dollár és az euró - eddig jutott
Privátbankár.hu | 2024. március 14. 08:01
Vegyesen alakult, de kevéssé változott a forint árfolyama csütörtök reggelre.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG