5p

A világjárvány csupán felerősítette azt a folyamatot, hogy az emberek egyre több pénzt és energiát fordítanak egészségük megőrzésére. A tendenciára reagált a szállodaipar, és egyik jelentős hazai szereplője, az Ensana, melynek Budapesten, Hévízen és Sárváron is vannak gyógyszállodái. Az egészségtudatos szolgáltatások közé tartoznak a megelőző célú kúrák, terápiák, illetve a diagnosztikai-, orvosi-, dietetikai- illetve életmódtanácsadói háttérrel biztosított egészségügyi állapotfelmérés. Az új lehetőségekről a szállodalánc vezérigazgatójával, Halmos Frankkal beszélgettünk.

A pandémia világszerte letaglózó pofont adott egyes gazdasági ágazatoknak, a turizmus sokáig szédelgett tőle. A szállodaipar 2022 tavaszára valamelyest magához tért, nyárra a korábbi évhez képest jelentős növekedést lehetett látni, amit persze befolyásolt az orosz-ukrán háború, illetve a kibontakozó energiaválság. A hoteleknek a nehézségek nyomán át kellett szabniuk, ki kellett egészíteniük a stratégiájukat, profiljukat, hogy életben maradjanak. Sok szálló meglátta a lehetőséget az egészségturizmus iránti egyre növekvő igényben.

Az idősödő európai társadalmakban az aktív középkorúak hosszú, egészséges életre vágynak, és hajlandóak áldozni a megelőző kezelésekre, terápiákra. Az előrejelzések szerint a szállodaiparon belül az egészségtudatos szolgáltatásra építő láncok növekedhetnek a legdinamikusabban a következő évtizedekben.

Az Európa-szerte 27 gyógyszállodát működtető Ensana a kezdetektől ilyen típusú szolgáltatásokra helyezte a hangsúlyt, vezetői abban hisznek, hogy a természeti erőforrások gyógyító erejének, illetve a gyógyászati szakértelemnek az ötvözésével biztosítható az egészséges életmód.

Az Ensana nem engedheti meg magának, hogy a környezettudatosság csupán egy jól hangzó frázis legyen a cég stratégiájában - véli a szállodalánc vezérigazgatója, Halmos Frank.
Az Ensana nem engedheti meg magának, hogy a környezettudatosság csupán egy jól hangzó frázis legyen a cég stratégiájában - véli a szállodalánc vezérigazgatója, Halmos Frank.

A szállodalánc számos hotellel rendelkezik Magyarországon, a cég vezérigazgatója tavaly óta Halmos Frank. A több mint 30 éves szállodaipari tapasztalattal bíró szakember úgy látja, az embereknek már a pandémia előtt megváltozott a felfogásuk az egészségükről, a világjárvány pedig felerősítette az igényt az immunrendszer megerősítésére, a meglévő egészségügyi panaszaink mérséklésére.

„Az utóbbi évtizedben a szállóvendégek igényei teljes átalakuláson mentek keresztül. A fájdalmak enyhítése mellett fontossá vált a kikapcsolódás, a stresszkezelés, az aktív mozgásterápia, inkább a komplex szolgáltatás nyújtása felé indultak el a hotelek.” Ehhez kapcsolódóan nem csupán a befektetői érdeklődés nőtt meg az Ensananál, de a megelőző jellegű szolgáltatások iránti vendégigény is.

Az Ensana korábban hagyományos gyógykúra ajánlatokat kínált, ám a preventív szemléletet erősítve ma már számos wellness csomaggal várja a kibővült érdeklődésű vendégkört. A cél, hogy a pihenni vágyók a kezelések révén kiszakadjanak a stressz okozta negatív hatások ördögi köréből.

A lánc néhány szállodában hamarosan új csomagokkal jelentkezik, melyekben egyesíti a gyógyászati és wellness ajánlatokat, illetve diagnosztikai-, orvosi-, dietetikai- és életmódtanácsadói háttérrel szeretné egészségesebb élethez segíteni a vendégeket. Milyen a megfelelő testsúly, mennyit, és hogyan érdemes naponta mozogni, milyen az ideális étrend? Ezekre a kérdésekre adnak választ az Ensana munkatársai – személyre szabottan, egészségi állapotfelmérés alapján. A vizsgálatokat modern diagnosztikai eszközökkel végzik, digitálisan rögzítik az adatokat a cég fejlesztette gyógyászati szoftverbe, melyek hiteles, pontos képet adnak arról, milyen egészségi állapotban van a vendég a kezelés előtt, után, vagy teljes ott tartózkodása idején.

Halmos Frank hangsúlyozta, az, hogy az Ensana magas színvonalú, fejlődő szolgáltatásokat képes nyújtani, az ott dolgozóknak köszönhető, ők a lánc legfontosabb részei. „Gyakorlott, tapasztalt, motivált és kedves személyzet nélkül nem létezhet sikeres vendéglátóhely, mivel a világ túl kicsi és nyitott ahhoz, hogy egy hotel a legkisebb mértékben is visszaéljen a vendégei bizalmával. Az online információ egyre fontosabb egy szálláshely kiválasztásában, a pozitív vendégértékelés az egyik legsikeresebb marketing eszköz, így nagy hangsúlyt fektetünk a személyzet képzésére, megtartására, ösztönzésére, és – az éves, munkavállalói visszajelzések elemzése alapján – nagy öröm látni, hogy ezt a törekvést munkatársaim is érzik, méltányolják.”

A munkatársak mellett az IT-infrastruktúrát fejleszti még kiemelten az Ensana. A korábban a hotelszobákban elhelyezett, lexikonszerű tájékoztató anyagok helyett digitálisan elérhetőek a szállodák szolgáltatásai, és a legfontosabb információk. Hamarosan telefonon is használni lehet majd azt a kommunikációs platformot, amelyen keresztül a vendégek időpontot foglalhatnak masszásra, kezelésre, és böngészhetik rajta a hotel kínálatát.

Az Ensana nem engedheti meg magának, hogy a környezettudatosság csupán egy jól hangzó frázis legyen a cég stratégiájában. A gyógyszállók természeti erőforrásokat (termál-, ásványvíz, sós víz, iszap, természetes széndioxid) használnak a kezeléseikhez, tisztában vannak vele, hogy mindez nem áll korlátlanul rendelkezésre. Ez a filozófia, és az energiaárak drasztikus emelkedése arra sarkallta őket, hogy olyan beruházásokba kezdjenek, amelyek révén csökkenteni lehet a szállodák energiafogyasztását. Halmos Frank így vélekedik minderről: „a természet értékeinek megóvása mindannyiunk feladata. Ezt a környezettudatosságot próbáljuk a szállodáink üzemeltetésének minden egyes elemében figyelembe venni.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Betiltatnák a turisták egyik kedvencét – ezek a szállások Magyarországon is népszerűek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 16. 16:39
A francia politika a gyerekmentes szállások ellen fordult.
Turizmus Még nem ért vissza a csúcsra a magyar turizmus, vannak biztató és kevésbé biztató jelek is
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 12. 08:06
A jelen trendek alapján 2028-ra lehet meg a Covid előtti szint, de a külföldiek sok pénzt hagynak itt.
Turizmus Kivannak az olaszok az amerikaiakra
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 10. 16:28
Az olasz idegenforgalom megérzi az amerikaik távolmaradását is, akik húsz százalékkal kevesebben érkeztek tavalyhoz képest.
Turizmus Bajban a Booking.com – óriási per készül a cég ellen
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 16:49
Összefognak az európai szállodák.
Turizmus Hova tűntek a turisták Las Vegasból?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 3. 08:59
Nem mentek annyian eljátszani a pénzüket.
Turizmus Földrengés volt a magyarok egyik kedvenc üdülőparadicsomában
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 17:33
Krétán földrengés volt.
Turizmus Hogyan kerülte el Franciaország a túlzott turizmus elleni tüntetéseket?
Bózsó Péter | 2025. július 20. 10:44
A tavalyi 100 millió látogatóval Franciaország a világ vezető turisztikai célpontja – és olyan jelentős látnivalók, mint a Louvre arra panaszkodnak, hogy a kereslet fenntarthatatlan –, még sincsenek nagy túlturizmus elleni tüntetések úgy, mint Dél-Európa egyes részein.
Turizmus Hotel Gellért: megvan a megállapodás a szálloda és a gyógyfürdő között
Privátbankár.hu | 2025. július 17. 11:47
A BDPST Group portfóliójába tartozó DOME Kft. és a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) megállapodást kötöttek a Hotel Gellért és a Gellért Fürdő egyes területeinek adásvételéről. A tranzakció célja, hogy a felújításokat követően mindkét létesítmény egymástól függetlenül, ugyanakkor egymást kölcsönösen támogatva működhessen.
Turizmus Indulnak a revizorok a Balatonra, hatalmas razziát jelentett be a NAV
Privátbankár.hu | 2025. július 8. 12:32
héten megkezdte nyári ellenőrzéssorozatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), az országos akció során a revizorok egyebek mellett a turisták által kedvelt üdülőhelyeken, a strandokon és a szabadtéri rendezvényeken vizsgálódnak – írja az MTI.
Turizmus Áremelésbe kezdtek a fapados légicégek
Privátbankár.hu | 2025. július 8. 07:25
A német repülőterekről induló fapados járatok utasainak az idén mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk jegyvásárláskor, mint tavaly a DLR német űr- és légiforgalmi központ jelentése alapján. A felmérésben a Wizz Air bizonyult a legolcsóbb légitársaságnak – írja az MTI.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG