5p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A világjárvány csupán felerősítette azt a folyamatot, hogy az emberek egyre több pénzt és energiát fordítanak egészségük megőrzésére. A tendenciára reagált a szállodaipar, és egyik jelentős hazai szereplője, az Ensana, melynek Budapesten, Hévízen és Sárváron is vannak gyógyszállodái. Az egészségtudatos szolgáltatások közé tartoznak a megelőző célú kúrák, terápiák, illetve a diagnosztikai-, orvosi-, dietetikai- illetve életmódtanácsadói háttérrel biztosított egészségügyi állapotfelmérés. Az új lehetőségekről a szállodalánc vezérigazgatójával, Halmos Frankkal beszélgettünk.

A pandémia világszerte letaglózó pofont adott egyes gazdasági ágazatoknak, a turizmus sokáig szédelgett tőle. A szállodaipar 2022 tavaszára valamelyest magához tért, nyárra a korábbi évhez képest jelentős növekedést lehetett látni, amit persze befolyásolt az orosz-ukrán háború, illetve a kibontakozó energiaválság. A hoteleknek a nehézségek nyomán át kellett szabniuk, ki kellett egészíteniük a stratégiájukat, profiljukat, hogy életben maradjanak. Sok szálló meglátta a lehetőséget az egészségturizmus iránti egyre növekvő igényben.

Az idősödő európai társadalmakban az aktív középkorúak hosszú, egészséges életre vágynak, és hajlandóak áldozni a megelőző kezelésekre, terápiákra. Az előrejelzések szerint a szállodaiparon belül az egészségtudatos szolgáltatásra építő láncok növekedhetnek a legdinamikusabban a következő évtizedekben.

Az Európa-szerte 27 gyógyszállodát működtető Ensana a kezdetektől ilyen típusú szolgáltatásokra helyezte a hangsúlyt, vezetői abban hisznek, hogy a természeti erőforrások gyógyító erejének, illetve a gyógyászati szakértelemnek az ötvözésével biztosítható az egészséges életmód.

Az Ensana nem engedheti meg magának, hogy a környezettudatosság csupán egy jól hangzó frázis legyen a cég stratégiájában - véli a szállodalánc vezérigazgatója, Halmos Frank.
Az Ensana nem engedheti meg magának, hogy a környezettudatosság csupán egy jól hangzó frázis legyen a cég stratégiájában - véli a szállodalánc vezérigazgatója, Halmos Frank.

A szállodalánc számos hotellel rendelkezik Magyarországon, a cég vezérigazgatója tavaly óta Halmos Frank. A több mint 30 éves szállodaipari tapasztalattal bíró szakember úgy látja, az embereknek már a pandémia előtt megváltozott a felfogásuk az egészségükről, a világjárvány pedig felerősítette az igényt az immunrendszer megerősítésére, a meglévő egészségügyi panaszaink mérséklésére.

„Az utóbbi évtizedben a szállóvendégek igényei teljes átalakuláson mentek keresztül. A fájdalmak enyhítése mellett fontossá vált a kikapcsolódás, a stresszkezelés, az aktív mozgásterápia, inkább a komplex szolgáltatás nyújtása felé indultak el a hotelek.” Ehhez kapcsolódóan nem csupán a befektetői érdeklődés nőtt meg az Ensananál, de a megelőző jellegű szolgáltatások iránti vendégigény is.

Az Ensana korábban hagyományos gyógykúra ajánlatokat kínált, ám a preventív szemléletet erősítve ma már számos wellness csomaggal várja a kibővült érdeklődésű vendégkört. A cél, hogy a pihenni vágyók a kezelések révén kiszakadjanak a stressz okozta negatív hatások ördögi köréből.

A lánc néhány szállodában hamarosan új csomagokkal jelentkezik, melyekben egyesíti a gyógyászati és wellness ajánlatokat, illetve diagnosztikai-, orvosi-, dietetikai- és életmódtanácsadói háttérrel szeretné egészségesebb élethez segíteni a vendégeket. Milyen a megfelelő testsúly, mennyit, és hogyan érdemes naponta mozogni, milyen az ideális étrend? Ezekre a kérdésekre adnak választ az Ensana munkatársai – személyre szabottan, egészségi állapotfelmérés alapján. A vizsgálatokat modern diagnosztikai eszközökkel végzik, digitálisan rögzítik az adatokat a cég fejlesztette gyógyászati szoftverbe, melyek hiteles, pontos képet adnak arról, milyen egészségi állapotban van a vendég a kezelés előtt, után, vagy teljes ott tartózkodása idején.

Halmos Frank hangsúlyozta, az, hogy az Ensana magas színvonalú, fejlődő szolgáltatásokat képes nyújtani, az ott dolgozóknak köszönhető, ők a lánc legfontosabb részei. „Gyakorlott, tapasztalt, motivált és kedves személyzet nélkül nem létezhet sikeres vendéglátóhely, mivel a világ túl kicsi és nyitott ahhoz, hogy egy hotel a legkisebb mértékben is visszaéljen a vendégei bizalmával. Az online információ egyre fontosabb egy szálláshely kiválasztásában, a pozitív vendégértékelés az egyik legsikeresebb marketing eszköz, így nagy hangsúlyt fektetünk a személyzet képzésére, megtartására, ösztönzésére, és – az éves, munkavállalói visszajelzések elemzése alapján – nagy öröm látni, hogy ezt a törekvést munkatársaim is érzik, méltányolják.”

A munkatársak mellett az IT-infrastruktúrát fejleszti még kiemelten az Ensana. A korábban a hotelszobákban elhelyezett, lexikonszerű tájékoztató anyagok helyett digitálisan elérhetőek a szállodák szolgáltatásai, és a legfontosabb információk. Hamarosan telefonon is használni lehet majd azt a kommunikációs platformot, amelyen keresztül a vendégek időpontot foglalhatnak masszásra, kezelésre, és böngészhetik rajta a hotel kínálatát.

Az Ensana nem engedheti meg magának, hogy a környezettudatosság csupán egy jól hangzó frázis legyen a cég stratégiájában. A gyógyszállók természeti erőforrásokat (termál-, ásványvíz, sós víz, iszap, természetes széndioxid) használnak a kezeléseikhez, tisztában vannak vele, hogy mindez nem áll korlátlanul rendelkezésre. Ez a filozófia, és az energiaárak drasztikus emelkedése arra sarkallta őket, hogy olyan beruházásokba kezdjenek, amelyek révén csökkenteni lehet a szállodák energiafogyasztását. Halmos Frank így vélekedik minderről: „a természet értékeinek megóvása mindannyiunk feladata. Ezt a környezettudatosságot próbáljuk a szállodáink üzemeltetésének minden egyes elemében figyelembe venni.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Vadregényes jövő: sikeres együttműködéssel lesz a Budakeszi erdőből közösségi élménytér
Szöllősi Tímea | 2025. május 8. 16:38
Az OTP Bank és a Pilisi Parkerdő Zrt. tízéves együttműködési megállapodást kötött egy 320 hektáros erdőterület természetvédelmi célú fejlesztése érdekében. A városierdő szemléletű fejlesztés célja, hogy a terület egyszerre szolgálja a természet megőrzését, valamint a rekreációt és a közösségi élményeket.
Turizmus Hibáztak a karbantartók: járatokat töröl egy nagy európai légitársaság
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 16:26
Több gép is ideiglenesen kiesik a flottából.
Turizmus Megújult szállodák várják a vendégeket Hévízen
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 09:48
Laptársunk, a szintén a Klasszis Médiához tartozó Turizmus Online a Hunguest Hotels szállodalánc által kínált hévízi wellness- és kikapcsolódási lehetőségeket mutatja be – fókuszban a Hunguest Hotel Helios és a Hunguest Hotel Panoráma.
Turizmus Kifutó a kifutón – így lett a reptér a luxusdivat új otthona
Elek Lenke | 2025. május 4. 17:05
Már nemcsak a plázákban és belvárosi butikokban, hanem a világ repterein is hódít a vintage divat. Használt, de prémium luxusdarabokat kínáló üzletek nyílnak egymás után – és a „kincsvadászat” globálissá válik.
Turizmus Top 10 élmény Máltán: a tökéletes bakancslista
PR | 2025. április 28. 16:29
Ha gyűjtöd a bakancslistás úticélokat, Máltát ki ne hagyd! Történelem, kultúra, természet, kristálytiszta tenger, napfény, kalandok mindössze kétórányi repülőútra. Ugorj fejest a nyárba már akár májusban. A tenger már tavasztól kellemes és napsütésben sincs hiány!
Turizmus Családi nyaralás, wellness-program vagy épp konferencia: újra nyitva a Hunguest Flóra
Privátbankár.hu | 2025. április 28. 14:11
Évekig tartó átfogó fejlesztés után nemrég újra megnyitotta kapuit Eger egyik legnagyobb szállodája, a Hunguest Flóra. Laptársunk, a Turizmus Online a járta körül a megújult hotelt.
Turizmus Luxuspszichiátria havi 243 millió forintért: itt gyógyulnak a leggazdagabbak
Privátbankár.hu | 2025. április 27. 14:53
Egy arab herceg kíséretével érkezik, egy másik páciens csak teliholdkor merített vizet iszik, egy orosz milliárdos pedig megszökik az elvonóról: Abdullah Boulad klinikáján Mallorcán a világ leggazdagabbjai keresnek gyógyulást. A luxuspszichiátria diszkrét világában a teljes elszigeteltség, a személyre szabott kezelések és a csúcstechnológia is alapkövetelmény.
Turizmus Magyarországra is befut a világ leghosszabb luxusutazása
Elek Lenke | 2025. április 17. 18:54
Száz napos, luxusszintű világkörüli utazást hirdetett meg egy amerikai utazási iroda: a résztvevők kizárólag vonattal és hajóval járják be a Földet, Londonból indulva egészen Japánig és az Egyesült Államokig, majd vissza Európába. Az úti célok között Magyarország is szerepel. A részvételi díj fejenként több mint százezer font, a kereslet mégis élénk.
Turizmus Hajdúszoboszló ikonikus szállodája újra várja a pihenni vágyókat és a konferenciavendégeket
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 14:23
A hajdúszoboszlói Hunguest Béke több mint négyéves kihagyás után, 2024 decemberében nyitotta meg újra kapuit. Azóta nem csak újra vonzza a termálvizek és a gyógyturizmus rajongóit, hanem fokozatosan építi vissza megszokott pezsgő konferenciaéletét is.
Turizmus Nagyon figyeljen, ha nyáron Velencébe készül –Jeff Bezos esküvője miatt szinte lezárják a lagúnák városát
Elek Lenke | 2025. április 3. 12:06
Jeff Bezos és Lauren Sanchez júniusi esküvője miatt napokra megbénulhat Velence: szállodák, vízitaxik és repülőterek is zsúfoltak lesznek, miközben sztárvendégek, testőrök és luxusstábok lepik el a várost. A polgármester szerint nincs ok aggodalomra, de sokan inkább más úti célt választanának – főleg, ha nem hívták meg őket az évszázad lakodalmára.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG