5p

A világjárvány csupán felerősítette azt a folyamatot, hogy az emberek egyre több pénzt és energiát fordítanak egészségük megőrzésére. A tendenciára reagált a szállodaipar, és egyik jelentős hazai szereplője, az Ensana, melynek Budapesten, Hévízen és Sárváron is vannak gyógyszállodái. Az egészségtudatos szolgáltatások közé tartoznak a megelőző célú kúrák, terápiák, illetve a diagnosztikai-, orvosi-, dietetikai- illetve életmódtanácsadói háttérrel biztosított egészségügyi állapotfelmérés. Az új lehetőségekről a szállodalánc vezérigazgatójával, Halmos Frankkal beszélgettünk.

A pandémia világszerte letaglózó pofont adott egyes gazdasági ágazatoknak, a turizmus sokáig szédelgett tőle. A szállodaipar 2022 tavaszára valamelyest magához tért, nyárra a korábbi évhez képest jelentős növekedést lehetett látni, amit persze befolyásolt az orosz-ukrán háború, illetve a kibontakozó energiaválság. A hoteleknek a nehézségek nyomán át kellett szabniuk, ki kellett egészíteniük a stratégiájukat, profiljukat, hogy életben maradjanak. Sok szálló meglátta a lehetőséget az egészségturizmus iránti egyre növekvő igényben.

Az idősödő európai társadalmakban az aktív középkorúak hosszú, egészséges életre vágynak, és hajlandóak áldozni a megelőző kezelésekre, terápiákra. Az előrejelzések szerint a szállodaiparon belül az egészségtudatos szolgáltatásra építő láncok növekedhetnek a legdinamikusabban a következő évtizedekben.

Az Európa-szerte 27 gyógyszállodát működtető Ensana a kezdetektől ilyen típusú szolgáltatásokra helyezte a hangsúlyt, vezetői abban hisznek, hogy a természeti erőforrások gyógyító erejének, illetve a gyógyászati szakértelemnek az ötvözésével biztosítható az egészséges életmód.

Az Ensana nem engedheti meg magának, hogy a környezettudatosság csupán egy jól hangzó frázis legyen a cég stratégiájában - véli a szállodalánc vezérigazgatója, Halmos Frank.
Az Ensana nem engedheti meg magának, hogy a környezettudatosság csupán egy jól hangzó frázis legyen a cég stratégiájában - véli a szállodalánc vezérigazgatója, Halmos Frank.

A szállodalánc számos hotellel rendelkezik Magyarországon, a cég vezérigazgatója tavaly óta Halmos Frank. A több mint 30 éves szállodaipari tapasztalattal bíró szakember úgy látja, az embereknek már a pandémia előtt megváltozott a felfogásuk az egészségükről, a világjárvány pedig felerősítette az igényt az immunrendszer megerősítésére, a meglévő egészségügyi panaszaink mérséklésére.

„Az utóbbi évtizedben a szállóvendégek igényei teljes átalakuláson mentek keresztül. A fájdalmak enyhítése mellett fontossá vált a kikapcsolódás, a stresszkezelés, az aktív mozgásterápia, inkább a komplex szolgáltatás nyújtása felé indultak el a hotelek.” Ehhez kapcsolódóan nem csupán a befektetői érdeklődés nőtt meg az Ensananál, de a megelőző jellegű szolgáltatások iránti vendégigény is.

Az Ensana korábban hagyományos gyógykúra ajánlatokat kínált, ám a preventív szemléletet erősítve ma már számos wellness csomaggal várja a kibővült érdeklődésű vendégkört. A cél, hogy a pihenni vágyók a kezelések révén kiszakadjanak a stressz okozta negatív hatások ördögi köréből.

A lánc néhány szállodában hamarosan új csomagokkal jelentkezik, melyekben egyesíti a gyógyászati és wellness ajánlatokat, illetve diagnosztikai-, orvosi-, dietetikai- és életmódtanácsadói háttérrel szeretné egészségesebb élethez segíteni a vendégeket. Milyen a megfelelő testsúly, mennyit, és hogyan érdemes naponta mozogni, milyen az ideális étrend? Ezekre a kérdésekre adnak választ az Ensana munkatársai – személyre szabottan, egészségi állapotfelmérés alapján. A vizsgálatokat modern diagnosztikai eszközökkel végzik, digitálisan rögzítik az adatokat a cég fejlesztette gyógyászati szoftverbe, melyek hiteles, pontos képet adnak arról, milyen egészségi állapotban van a vendég a kezelés előtt, után, vagy teljes ott tartózkodása idején.

Halmos Frank hangsúlyozta, az, hogy az Ensana magas színvonalú, fejlődő szolgáltatásokat képes nyújtani, az ott dolgozóknak köszönhető, ők a lánc legfontosabb részei. „Gyakorlott, tapasztalt, motivált és kedves személyzet nélkül nem létezhet sikeres vendéglátóhely, mivel a világ túl kicsi és nyitott ahhoz, hogy egy hotel a legkisebb mértékben is visszaéljen a vendégei bizalmával. Az online információ egyre fontosabb egy szálláshely kiválasztásában, a pozitív vendégértékelés az egyik legsikeresebb marketing eszköz, így nagy hangsúlyt fektetünk a személyzet képzésére, megtartására, ösztönzésére, és – az éves, munkavállalói visszajelzések elemzése alapján – nagy öröm látni, hogy ezt a törekvést munkatársaim is érzik, méltányolják.”

A munkatársak mellett az IT-infrastruktúrát fejleszti még kiemelten az Ensana. A korábban a hotelszobákban elhelyezett, lexikonszerű tájékoztató anyagok helyett digitálisan elérhetőek a szállodák szolgáltatásai, és a legfontosabb információk. Hamarosan telefonon is használni lehet majd azt a kommunikációs platformot, amelyen keresztül a vendégek időpontot foglalhatnak masszásra, kezelésre, és böngészhetik rajta a hotel kínálatát.

Az Ensana nem engedheti meg magának, hogy a környezettudatosság csupán egy jól hangzó frázis legyen a cég stratégiájában. A gyógyszállók természeti erőforrásokat (termál-, ásványvíz, sós víz, iszap, természetes széndioxid) használnak a kezeléseikhez, tisztában vannak vele, hogy mindez nem áll korlátlanul rendelkezésre. Ez a filozófia, és az energiaárak drasztikus emelkedése arra sarkallta őket, hogy olyan beruházásokba kezdjenek, amelyek révén csökkenteni lehet a szállodák energiafogyasztását. Halmos Frank így vélekedik minderről: „a természet értékeinek megóvása mindannyiunk feladata. Ezt a környezettudatosságot próbáljuk a szállodáink üzemeltetésének minden egyes elemében figyelembe venni.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Az éjszakai turizmus hajnala – üstökösnézés az új slágerprogram
Elek Lenke | 2025. június 29. 17:14
Lesni éjjel a csillagos eget, éjszaka hőlégballonozni, meglesni a koalák éjszakai életét – nos, ezek is izgalmas turisztikai programok lehetnek. Sőt, ahogy egyre inkább melegebb lesz nappal, annál inkább népszerűek lesznek.
Turizmus Escorttól a kutyaeledelig – különös szobaszerviz óhajok
Elek Lenke | 2025. június 29. 14:34
Mit lehet rendelni egy szállodaszobában, ha felemeljük a telefont? (Már persze, ha egyáltalán létezik még ott vezetékes telefon.) Az égvilágon mindent, attól függ, a világ sok ezernyi szállodája közül melyikben lakunk.
Turizmus Amerika leereszti a vasfüggönyt
Szakonyi Péter | 2025. június 28. 14:27
Körülbelül fél napig tartott az optimizmus az amerikai turisztikai iparág éves vásárán (IPW), Chicagóban. A  múlt héten zárult rendezvényt  a már meglevő kételyek mellett még bizakodó hangulat övezte, ami aztán  jócskán lecsökkent. Megjelent ugyanis a hír, hogy a Trump kormányzat összesen 36 országot tesz fel a beutazási tiltólistára. 
Turizmus Fontos figyelmeztetés jött a magyar turisták egyik kedvenc célpontjáról – veszélyes idők jönnek
Privátbankár.hu | 2025. június 10. 10:36
Hőhullám érkezik.
Turizmus Ennek nem fognak örülni a nyaralni indulók – nagy változásra készül az EU
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 19:51
Kisebb késés esetén jár a kártérítés.
Turizmus Oroszok ezrei rohanták meg Afrikát – így nyaral az elit
Elek Lenke | 2025. június 6. 15:04
Megőrülnek Afrikáért az orosz turisták: már nem a török és egyiptomi strandok számítanak slágernek, hanem szafarik, búvártúrák és borászatok vonzzák őket Marokkótól Botswanáig. A repülőjegyek fogynak, a szállodák telnek, mindenki oroszlánt akar fotózni – Afrika lett az orosz álomnyaralás új célpontja.
Turizmus A magyar minta ismétlődik Romániában
Privátbankár.hu | 2025. június 4. 10:14
Keleti szomszédunknál is élénkebb a külföldi turizmus, mint a belföldi.
Turizmus Sok magyar külföldre kényszerülhet
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 13:46
A magas hazai árak miatt már egyre több országban kifizetődőbb nyaralni, mint itthon. Erről is beszélt lapunk főszerkesztője, Csabai Károly a Trend FM hétfő reggeli adásában. 
Turizmus Van, ami mégis jól megy a magyar gazdaságban? Itt vannak a számok!
Privátbankár.hu | 2025. május 28. 08:30
A Központi Statisztikai Hivatal friss számait közölték.
Turizmus Kézipoggyász a repülőn: nekiment a fapadosoknak a spanyol bíróság
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 11:56
Alapvető tartozéknak tekintik a spanyolok. A cégek másként látják. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG