A repülőgépgyár marketingért felelős alelnöke elmondta, hogy 4800 milliárd dollár értékben várhatók megrendelések 2032-ig. A közepesnél nagyobb kategóriájú gépek iránt a korábban vártnál csekélyebb lesz a kereslet, tükrözve, hogy a teherforgalom növekedési üteme el fog maradni a korábban becsülttől.
Az utasforgalom az idén 5 százalékkal bővül, és ekkora növekedési ütemre lehet számítani a következő évtizedekben is.
A világ kereskedelmi légiflottája tavaly 20 ezer fölé emelkedett, és 2032-ig megduplázódik, eléri a 41 ezer darabot. Ebből mintegy 24 ezerre azért lesz szükség, hogy megfeleljenek a növekvő forgalom igényeinek. Az ázsiai-csendes-óceáni térségen belül megháromszorozódik az utasforgalom, messze meghaladva a többi régió növekedési ütemét - prognosztizálja a Boeing.
A Liszt Ferenc repülőtér forgalmát is érinti a nyugat-európai sztrájk Miközben a Boeing repülőgépgyár a jövőt elemezte, az európai légi irányítók az európai légtér egységesítése ellen kezdtek sztrájkolni. Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta: a légi irányítók munkabeszüntetése előre láthatólag három járatot érint. Volt olyan járat, amely késéssel érkezett Párizsból. Törölték viszont a HOP diszkont légitársaság - ez az Air France leányvállalata - Lyonból Budapestre érkező kora délutáni járatát. Emellett az Air France törölte az esti Párizs-Budapest járatát is. Hardy Mihály felhívta a figyelmet arra, hogy a nyugat-európai légi irányítók sztrájkra várhatóan három napig tart. Ezért a Budapestről induló utasoktól fokozott figyelmet kért, és javasolta, hogy bizonyosodjanak meg arról, hogy járatuk valóban indul-e. Tudomása szerint szerdán a munkabeszüntetés esetleg átterjedhet Olaszországra is. |