3p
Különös részletekre derült fény a márciusi arizonai baleset kapcsán, amelyben egy Uber jármű halálra gázolt egy gyalogost. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálata ugyanis kimutatta, hogy az Uber kikapcsolta a járműben az automata vészfékezést, és bár a rendszer jelezte, hogy szükséges lassítani, az erre kiadott reakcióidő nagyon kicsi volt. A felelős már megvan – kérdés, hogy miért kapcsolták ki az életmentő funkciót.

Ahogy arról már írtunk a Privátbankár.hu-n, az Uber önjáró autóinak tesztelése korábban sem ment simán: San Franciscóban tavaly egy piroson való áthajtásból lett botrány, Arizonából pedig egyszer már ideiglenesen kitiltották az autókat, miután az egyik robotkocsi balesetet okozott. Bár azóta visszatérhettek az államba az önjáró autók, a visszafogadás nem tartott sokáig, márciusban ugyanis az egyik tesztkocsi halálra gázolt egy gyalogos átkelőn áthaladó nőt. Az Uber ezután azonnali hatállyal felfüggesztette a járművek használatát Arizonában, Pittsburgh-ben és Torontóban is.

Kellemetlen bizonyíték

A Reuters cikke szerint az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) bevizsgálta a balesetet okozó, módosított Volvo XC90-est (velük szintén alig pár hónapja kötött partnerséget az Uber). A vizsgálat feltárta, hogy a szenzorok az ütközet előtt 6 másodperccel már érzékelték a gyalogost az úton, ám azt „ismeretlen tárgyként” fogta fel a rendszer, majd később „kiszámíthatatlan pályán mozgó biciklisként”. Mindezek ellenére mindössze 1,3 másodperccel a becsapódás előtt jelezte a vezető felé, hogy lassítani kéne. A sofőr egyébként nem az utat nézte, hanem pont a műszerfallal volt elfoglalva, ahová az üzenet érkezett, mielőtt a becsapódás megtörtént.

A földön nem tudnak rendet tartani, de már repülő autókkal kísérleteznének >>>

Az önvezető autókat a biztonság kedvéért felszerelik egy vészfékező funkcióval, amelynek épp az ilyen esetekben kéne működésbe lépnie (egy autóvezető átlagos reakcióideje 2 másodperc!), ez nem történt meg ennek az autónak az esetében. Az ok igen banális: a funkció ugyanis ki volt kapcsolva. Az Uber magyarázata szerint azért, hogy megakadályozzák, hogy a robotkocsi szabálytalanul közlekedjen, ez a szeszélyesség okozta korábban ugyanis a többi balesetet.

Komoly bajok vannak Amerikában

A mostani vizsgálat nem csak az Ubernél, de az amerikai közlekedési rendben is feltárt hiányosságokat. A kongresszus parkolópályára állította az önjáró autók bevezetését az Egyesült Államokban, épp a mostanság megszaporodott tesztüzemi balesetek miatt, ám a márciusi baleset azt is bizonyította, hogy a közlekedésbiztonsági hatóság nem ellenőrzi behatóan az útra kikerülő önvezető járműveket.

Az Uber ígéretet tett arra, hogy bevonja a tesztjárműveket az utakról, és mindössze Tempében és két kaliforniai városkában tartják meg a flottát. A járművek számát csökkentik, és sokkal kisebb, kötött pályán közlekedhetnek majd, így folytatják a továbbiakban az autók tesztelését.

Soha többé nem lesz halál és dugó az utakon? Tények és tévhitek

Több előadás is foglalkozott a budapesti SMART konferencián a mesterséges intelligencia, az autózás és önvezető autózás, a közlekedés jövőjével, amelyek számos tényt megerősítettek és tévhitet megcáfoltak a témával kapcsolatban. Amit biztosra tudunk: elkerülhetetlenül jön az önvezető autók kora, és gyökeresen átalakítja az életünket és városainkat. A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Távoli országban keres új lehetőségeket a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. április 24. 16:26
Az együttműködés az űrt érinti.
Vállalat Örülhetnek a részvényesek: mennyi osztalékot fizet a Mol?
Privátbankár.hu | 2025. április 24. 15:38
Lezajlott a Mol közgyűlése.
Vállalat Elon Musk is szívhatja a fogát – már készül az uniós bírság?
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 17:43
A techcégek bírságolásának még nincs vége.
Vállalat 11 milliárdos mínuszt hozott össze Amerika egyik legfontosabb cége
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 15:27
A veszteség azonban így is kisebb, mint várták.
Vállalat Lecsapott az EU: röpült a bírság az Apple és a Facebook cégeinek
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 13:46
Megsértették a szabályozásokat.
Vállalat A Sole-Mizo Zrt. tejtermékein is megtalálható a minőség garanciájának jele
PR | 2025. április 22. 11:22
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Vállalat Trump végre mosolyoghat: 50 milliárd dollárt és 12 ezer új munkahelyet vinne az Egyesült Államokba a svájci óriáscég
Privátbankár.hu | 2025. április 22. 10:33
A gyógyszeriparra is vámok kivetését tervezi az amerikai kormány, a Roche előre menekülne?
Vállalat Az elemzők sem értik, ezt hogy csinálta a chipgyártó
Privátbankár.hu | 2025. április 22. 10:12
Felülmúlta a várakozásokat a TSMC profitja, a vámháborútól sem tartanak annyira a tajvani gyártónál.
Vállalat Védelmi és haderőfejlesztési technológiákról egyeztetett Jászai Gellért
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 13:40
A 4iG Nyrt. elnöke a vállalatcsoport székházában fogadta David Bakert, az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának európai és NATO politikájáért felelős helyettes államtitkárát és az általa vezetett küldöttséget.
Vállalat Remekel a hazai közmű-, valamint energetikai szektor egyik vezető szállítója
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 09:58
Az ABB az üzleti környezetet érintő bizonytalanság közepette is egy számjegyű bevételnövekedést vár 2025-ben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG