3p
Különös részletekre derült fény a márciusi arizonai baleset kapcsán, amelyben egy Uber jármű halálra gázolt egy gyalogost. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálata ugyanis kimutatta, hogy az Uber kikapcsolta a járműben az automata vészfékezést, és bár a rendszer jelezte, hogy szükséges lassítani, az erre kiadott reakcióidő nagyon kicsi volt. A felelős már megvan – kérdés, hogy miért kapcsolták ki az életmentő funkciót.

Ahogy arról már írtunk a Privátbankár.hu-n, az Uber önjáró autóinak tesztelése korábban sem ment simán: San Franciscóban tavaly egy piroson való áthajtásból lett botrány, Arizonából pedig egyszer már ideiglenesen kitiltották az autókat, miután az egyik robotkocsi balesetet okozott. Bár azóta visszatérhettek az államba az önjáró autók, a visszafogadás nem tartott sokáig, márciusban ugyanis az egyik tesztkocsi halálra gázolt egy gyalogos átkelőn áthaladó nőt. Az Uber ezután azonnali hatállyal felfüggesztette a járművek használatát Arizonában, Pittsburgh-ben és Torontóban is.

Kellemetlen bizonyíték

A Reuters cikke szerint az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) bevizsgálta a balesetet okozó, módosított Volvo XC90-est (velük szintén alig pár hónapja kötött partnerséget az Uber). A vizsgálat feltárta, hogy a szenzorok az ütközet előtt 6 másodperccel már érzékelték a gyalogost az úton, ám azt „ismeretlen tárgyként” fogta fel a rendszer, majd később „kiszámíthatatlan pályán mozgó biciklisként”. Mindezek ellenére mindössze 1,3 másodperccel a becsapódás előtt jelezte a vezető felé, hogy lassítani kéne. A sofőr egyébként nem az utat nézte, hanem pont a műszerfallal volt elfoglalva, ahová az üzenet érkezett, mielőtt a becsapódás megtörtént.

A földön nem tudnak rendet tartani, de már repülő autókkal kísérleteznének >>>

Az önvezető autókat a biztonság kedvéért felszerelik egy vészfékező funkcióval, amelynek épp az ilyen esetekben kéne működésbe lépnie (egy autóvezető átlagos reakcióideje 2 másodperc!), ez nem történt meg ennek az autónak az esetében. Az ok igen banális: a funkció ugyanis ki volt kapcsolva. Az Uber magyarázata szerint azért, hogy megakadályozzák, hogy a robotkocsi szabálytalanul közlekedjen, ez a szeszélyesség okozta korábban ugyanis a többi balesetet.

Komoly bajok vannak Amerikában

A mostani vizsgálat nem csak az Ubernél, de az amerikai közlekedési rendben is feltárt hiányosságokat. A kongresszus parkolópályára állította az önjáró autók bevezetését az Egyesült Államokban, épp a mostanság megszaporodott tesztüzemi balesetek miatt, ám a márciusi baleset azt is bizonyította, hogy a közlekedésbiztonsági hatóság nem ellenőrzi behatóan az útra kikerülő önvezető járműveket.

Az Uber ígéretet tett arra, hogy bevonja a tesztjárműveket az utakról, és mindössze Tempében és két kaliforniai városkában tartják meg a flottát. A járművek számát csökkentik, és sokkal kisebb, kötött pályán közlekedhetnek majd, így folytatják a továbbiakban az autók tesztelését.

Soha többé nem lesz halál és dugó az utakon? Tények és tévhitek

Több előadás is foglalkozott a budapesti SMART konferencián a mesterséges intelligencia, az autózás és önvezető autózás, a közlekedés jövőjével, amelyek számos tényt megerősítettek és tévhitet megcáfoltak a témával kapcsolatban. Amit biztosra tudunk: elkerülhetetlenül jön az önvezető autók kora, és gyökeresen átalakítja az életünket és városainkat. A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG