A londoni székhelyű energiacég csütörtökön közölte: a negyedévben elért 4,26 milliárd dolláros korrigált eredmény (amely a Shell saját nettó profitdefiníciója) meghaladta az elemzői konszenzus 3,74 milliárd dolláros előrejelzését, jóllehet 32%-kal elmaradt az egy évvel korábbi szinttől – számol be róla a Reuters.
A visszafogottabb eredményt elsősorban az olajárak gyengülése, a gázkereskedelemből származó alacsonyabb bevételek és a vegyipari leírások okozták. Mindezek ellenére a vállalat működési cash flow-ja 11,9 milliárd dollár volt, ami ugyan kevesebb, mint az egy évvel korábbi 13,5 milliárd dollár, de továbbra is erősnek számít.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
A Shell megerősítette: a részvény-visszavásárlási programját a következő három hónapban 3,5 milliárd dolláron tartja, ezzel már a 15. egymást követő negyedévben költ legalább 3 milliárd dollárt saját részvényeinek visszavásárlására. A program mellett 2,1 milliárd dollár osztalékot is kifizet, így az elmúlt négy negyedév részvényesi kifizetései az üzemi cash flow 46 százalékát tették ki – a cég 40–50 százalékos céltartományán belül maradva.
A Shell részvényei mintegy 2 százalékot emelkedtek csütörtök délelőtt, meghaladva az európai energiaipari vállalatokat tömörítő szektorindex 0,3 százalékos növekedését.
„A makrogazdasági környezet továbbra is komoly kihívások elé állít bennünket, különösen a geopolitikai és gazdasági bizonytalanság közepette” – mondta Sinead Gorman, a Shell pénzügyi igazgatója. Hozzátette: az áringadozások dominóhatása a fizikai kereskedelmet és a haszonkulcsokat is érintette, ennek ellenére a cég robusztus eredményeket ért el.
A társaság 3,9 milliárd dollárnyi költségmegtakarítást ért el 2022-höz képest, egy olyan program keretében, amely 2028 végéig 5–7 milliárd dolláros megtakarást céloz meg.
A Shell marketingrészlege, amely az üzemanyag-értékesítést és a töltőállomásokat foglalja magában, különösen jól teljesített a nyári vezetési szezonban, köszönhetően a magasabb árréseknek.