A felújítások kezdete óta, azzal összefüggésben egyetlen metró járművezető munkaviszonyát sem szüntették be – nyilatkozta a BKV az Indexnek. A rekonstrukció ideje alatt is felmerülnek olyan szükséges járművezetői tevékenységek, amelyek a forgalmi teljesítménnyel vagy annak csökkenésével nincsenek összefüggésben. Ilyen tevékenység többek között a Lehel tér ideiglenes végállomáson a megváltozott forgalmi technológia által igényelt fordító személyzet, a szabadság kiadása, az előírt képzések és időszakos oktatások teljesítése.
A BKV tehát a metrófelújítás miatt nem alkalmazott metróvezetőket több helyen is foglalkoztatja a cég. Egyrészt szükség van plusz járművezetőre a felújított orosz metrók próbafutásához, másrészt a 2-es metró vonalán is létszámhiány van metróvezetőkből. Ezt töltik fel a 3-asról szabadult vezetőkkel, akik előbb egy féléves képzésen beletanulnak az Alstom szerelvényekbe.
Ezen felül a Lehel téri ideiglenes végállomáson 3 perc alatt kell megfordulnia a szerelvénynek. Ahelyett, hogy a beérkező szerelvény vezetőjének 120 métert kellene rohannia a metró végéből az elejébe, egy úgynevezett fordító brigád ugrik be a helyére a fülkébe, és mire ők az alagútban megfordítják a szerelvényt, a vezető előresétál a másik vágányhoz. A fordító brigád tagjai is metróvezetők.
Verik az asztalt a BKV-nál – kihasználják a sofőröket? Ahogy arról már korábban írtunk, továbbra is tart a bérfeszültség a BKV és a szakszervezetek között, a dolgozók pedig tömegével adják be a panaszaikat a cégnek. Rengeteg buszvezető hiányzik ugyanis, az újakat pedig egy impozáns, 400 ezer forintos fizetéssel próbálják bevonzani. További részletek >>> |