4p

Egészséggazdaság - Menedzser egészség 2025. március 27-én
Merkely Bélával, Kóka Jánossal, Kulja Andrással, Zacher Gáborral
és más neves szakértőkkel - jelentkezzen március 11-ig kedvezményes áron!

Részletek és jelentkezés itt!

Noha a tartós bérlet továbbra is a céges autók finanszírozásának és az autópark kezelésének egyik legkedvezőbb módja, az Arval Magyarország Kft. tapasztalatai szerint még mindig sok a tévhit ezzel a konstrukcióval kapcsolatban.

Különösen igaz ez a KKV-szektorra, ahol a flottafinanszírozás összetétele jellemzően igen heterogén. A cég szerint ennek legfőbb oka, hogy flottamenedzser hiányában nehéz az eltérő finanszírozási konstrukciók közötti különbségek feltérképezése, az előnyök és a hátrányok mérlegelése, így a cégek sokszor több, eltérő pénzügyi formát futtatnak egymással párhuzamosan.

Arról viszont gyakran megfeledkeznek, hogy elsődleges szempontként kell kezelni az autókkal kapcsolatos jövőbeli teendőket is, így például azok helyettesítését a szervizelések idejére, az esetleges bírságok és káresemények kezelését, vagy a kiöregedett járművek értékesítését. Szerződéstől függően mindezeket akár a tartós bérlet is magában foglalhatja, és mivel a nyár a flottafrissítés szempontjából kiemelt időszak Magyarországon, ezért az Arval szakemberei most összeválogatták a tartós bérlettel kapcsolatos leggyakoribb felvetéseket.

Tévhit: Nem minden márka bérelhető.

Valójában: A nagyobb flottakezelők jellemzően bármilyen választott márka finanszírozását és kezelését vállalják. Az Arval gyakorlatában az autó megrendelése előtt a szakértők átfogó összehasonlításokat készítenek a teljes birtoklási költség alapján márkára és modellre lebontva, és ez alapján teszik meg javaslatukat. Ez jelentős mértékben segíti a flotta optimális kialakítását, illetve fejlesztését.

Tévhit: Az operatív lízing drágább, mint az azonnali vásárlás.

Valójában: A költségek valós meghatározásához nem elég csupán a járművek beruházási értékét figyelembe venni, amelyre a flottakezelő cégek nagyobb vásárlóereje révén eleve nagyobb kedvezményt lehet kapni. A tartós bérleti szerződés esetén a vásárlással ellentétben az ÁFA a céges használat arányában visszaigényelhető, így a vállalat jelentős költségeket takaríthat meg. Sőt, a gépjármű értékvesztésével, illetve eladásával sem kell foglalkozni az autó lecserélése esetén, hiszen erről is a szolgáltató gondoskodik.

Tévhit: Az operatív lízing rejtett költségeket tartalmazhat.

Valójában: Operatív lízing esetén a szolgáltatás igénybevevője havi fix összeget fizet a flottakezelőnek, aki gondoskodik az autókkal kapcsolatos összes teendőről, beleértve a kötelező szervizelést, a folyamatos karbantartást vagy a biztosítási ügyintézést. Ezzel jelentős időt és energiát takarít meg megbízójának.

Tévhit: Ha csak ritkán bővül új autóval a flotta, jobban járunk, ha készpénzzel fizetjük ki az új járművet.

Valójában: A flottakezelő által kínált hosszú távú szerződések optimalizált költségeket és kiszámíthatóságot garantálnak. Ráadásul a tartós bérlet esetében komplett szolgáltatási csomagról van szó, amely magába foglalja például a biztosítást vagy a szervizeltetést is. Ezek viszont a készpénzes vásárlás esetében extra költségeket jelenthetnek.

Tévhit: Az operatív lízinget nem lehet vállalatra szabni.

Valójában: A flottakezelő az igények felmérését követően a vállalatnak leginkább megfelelő szolgáltatáscsomagot alakítja ki, igazodva az egyedi igényekhez. Ez a vállalat méretétől függően néhány napos, vagy néhány hetes tervezési időszakot jelent, amelynek során a szolgáltató behatóan megismeri a munkatársi, illetve a funkcionális igényeket. Az autópark összeállítása csak ezt követően történik, beleértve a részletes költségtervezést.

Tévhit: A tartós bérlet konstrukció kizárólag hosszú távon éri meg.

Valójában: A vállalat igényétől függően közép- és rövidtávra egyaránt választható a tartós bérlet. A tartós bérlet legnagyobb előnye, hogy ebben az esetben egy teljes szolgáltatási csomagot vesz igénybe a vállalat, amelynek eszközként része az autó is. A gyakorlatban viszont a szervizelés, a karbantartás, a költségek nyomon követése vagy az autó futamidő végi értékesítése a flottakezelőt terheli. Mindezzel a vállalat jelentős összegeket takaríthat meg.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Rangos lista élére került Magyarország
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 16:33
A budapesti repülőtér lett a legjobb európai légikikötő a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek között 2022-ben után 2024-ben is.
Vállalat A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt
PR | 2025. március 10. 10:14
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
Vállalat Lakatot tesz a vajdasági gyárára a német autóipari beszállító
Privátbankár.hu | 2025. március 8. 15:29
Egy több mint másfél évtizede működő autóipari beszállítói üzemet zárnak be Szerbiában, azzal az indokkal, hogy a német autóipar sorvadása miatt egyszerűen feleslegessé vált a tevékenysége.
Vállalat Források és lehetőségek: így segíti a kkv-k növekedését a Demján Sándor Program
PR | 2025. március 7. 12:32
A magyar kis- és középvállalkozások számára a beruházások és a növekedés kulcsa a megfelelő finanszírozási és támogatási rendszer. Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára a Cégkassza Podcast legújabb adásában kiemelte, hogy az 1400 milliárd forintos támogatási összeggel indított Demján Sándor Program elemei pontosan ennek megfelelően, több szereplő bevonásával kerültek kidolgozásra.
Vállalat A Volkswagen kivételezettnek érzi magát
Privátbankár.hu | 2025. március 7. 09:05
A Volkswagen csütörtökön közölte, hogy az Észak-Amerikában gyártott járműveire valószínűleg nem vonatkoznak majd a 25 százalékos vámok, amelyeket Donald Trump amerikai elnök a Mexikóból és Kanadából származó importra vetett ki.
Vállalat Az OTP hozta az elvárt eredményt
Privátbankár.hu | 2025. március 7. 07:31
A bank konszolidált, korrigált adózás utáni eredménye 2024 utolsó negyedévében 249,7 milliárd forintot tett ki, nagyjából az elemzői várakozásokkal összehangban.
Vállalat Nagyot húz a nadrágszíjon a DHL, nyolcezer ember bánhatja
Privátbankár.hu | 2025. március 6. 13:02
A német piacon válnak meg több ezer munkavállalótól, egymilliárd eurót spórolnának vele.
Vállalat Hódítanak Svájcban a magyar implantológiai szakemberek
PR | 2025. március 6. 12:03
A magyar fogászat évek óta nemzetközileg elismert, különösen az implantológia területén. A hazánkban alkalmazott modern technológiának, a magasan képzett szakembereknek és a versenyképes áraknak köszönhetően egyre több nyugat-európai páciens választja Magyarországot a fogászati kezeléseik célpontjául.
Vállalat Bajban a Pfizer, pert vesztettek a vakcinákkal kapcsolatban
Privátbankár.hu | 2025. március 6. 10:11
A Modernánál viszont örülhetnek az ítéletnek.
Vállalat A 4iG Egyiptomtól Ausztriáig vezetné a kábelt
Bózsó Péter | 2025. március 3. 16:57
A Budapesti Értéktőzsdén is szereplő társaság vezérigazgatója, Fekete Péter  sajtóbeszélgetésen tárta fel a vállalatcsoport növekedési és a szinergiákat kihasználó hatékonyságnövelési terveit.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG