4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Noha a tartós bérlet továbbra is a céges autók finanszírozásának és az autópark kezelésének egyik legkedvezőbb módja, az Arval Magyarország Kft. tapasztalatai szerint még mindig sok a tévhit ezzel a konstrukcióval kapcsolatban.

Különösen igaz ez a KKV-szektorra, ahol a flottafinanszírozás összetétele jellemzően igen heterogén. A cég szerint ennek legfőbb oka, hogy flottamenedzser hiányában nehéz az eltérő finanszírozási konstrukciók közötti különbségek feltérképezése, az előnyök és a hátrányok mérlegelése, így a cégek sokszor több, eltérő pénzügyi formát futtatnak egymással párhuzamosan.

Arról viszont gyakran megfeledkeznek, hogy elsődleges szempontként kell kezelni az autókkal kapcsolatos jövőbeli teendőket is, így például azok helyettesítését a szervizelések idejére, az esetleges bírságok és káresemények kezelését, vagy a kiöregedett járművek értékesítését. Szerződéstől függően mindezeket akár a tartós bérlet is magában foglalhatja, és mivel a nyár a flottafrissítés szempontjából kiemelt időszak Magyarországon, ezért az Arval szakemberei most összeválogatták a tartós bérlettel kapcsolatos leggyakoribb felvetéseket.

Tévhit: Nem minden márka bérelhető.

Valójában: A nagyobb flottakezelők jellemzően bármilyen választott márka finanszírozását és kezelését vállalják. Az Arval gyakorlatában az autó megrendelése előtt a szakértők átfogó összehasonlításokat készítenek a teljes birtoklási költség alapján márkára és modellre lebontva, és ez alapján teszik meg javaslatukat. Ez jelentős mértékben segíti a flotta optimális kialakítását, illetve fejlesztését.

Tévhit: Az operatív lízing drágább, mint az azonnali vásárlás.

Valójában: A költségek valós meghatározásához nem elég csupán a járművek beruházási értékét figyelembe venni, amelyre a flottakezelő cégek nagyobb vásárlóereje révén eleve nagyobb kedvezményt lehet kapni. A tartós bérleti szerződés esetén a vásárlással ellentétben az ÁFA a céges használat arányában visszaigényelhető, így a vállalat jelentős költségeket takaríthat meg. Sőt, a gépjármű értékvesztésével, illetve eladásával sem kell foglalkozni az autó lecserélése esetén, hiszen erről is a szolgáltató gondoskodik.

Tévhit: Az operatív lízing rejtett költségeket tartalmazhat.

Valójában: Operatív lízing esetén a szolgáltatás igénybevevője havi fix összeget fizet a flottakezelőnek, aki gondoskodik az autókkal kapcsolatos összes teendőről, beleértve a kötelező szervizelést, a folyamatos karbantartást vagy a biztosítási ügyintézést. Ezzel jelentős időt és energiát takarít meg megbízójának.

Tévhit: Ha csak ritkán bővül új autóval a flotta, jobban járunk, ha készpénzzel fizetjük ki az új járművet.

Valójában: A flottakezelő által kínált hosszú távú szerződések optimalizált költségeket és kiszámíthatóságot garantálnak. Ráadásul a tartós bérlet esetében komplett szolgáltatási csomagról van szó, amely magába foglalja például a biztosítást vagy a szervizeltetést is. Ezek viszont a készpénzes vásárlás esetében extra költségeket jelenthetnek.

Tévhit: Az operatív lízinget nem lehet vállalatra szabni.

Valójában: A flottakezelő az igények felmérését követően a vállalatnak leginkább megfelelő szolgáltatáscsomagot alakítja ki, igazodva az egyedi igényekhez. Ez a vállalat méretétől függően néhány napos, vagy néhány hetes tervezési időszakot jelent, amelynek során a szolgáltató behatóan megismeri a munkatársi, illetve a funkcionális igényeket. Az autópark összeállítása csak ezt követően történik, beleértve a részletes költségtervezést.

Tévhit: A tartós bérlet konstrukció kizárólag hosszú távon éri meg.

Valójában: A vállalat igényétől függően közép- és rövidtávra egyaránt választható a tartós bérlet. A tartós bérlet legnagyobb előnye, hogy ebben az esetben egy teljes szolgáltatási csomagot vesz igénybe a vállalat, amelynek eszközként része az autó is. A gyakorlatban viszont a szervizelés, a karbantartás, a költségek nyomon követése vagy az autó futamidő végi értékesítése a flottakezelőt terheli. Mindezzel a vállalat jelentős összegeket takaríthat meg.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A tajvani TSMC nem fér a bőrébe
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 19:41
A világ legnagyobb fejlett chipgyártója emelte árbevétel-előrejelzését a mesterséges intelligencia megatrendjének optimista kilátásai miatt.
Vállalat Nagy-Britannia új szankciókat vezetett be a Lukoillal és a Rosznyefttel szemben
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 19:21
Rachel Reeves brit pénzügyminiszter az Egyesült Államokba látogatott.
Vállalat Az ABB harmadik negyedéves eredménye sokatmondó
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 19:01
Növekvő harmadik negyedéves bevételről és nyereségről jelentett a svájci ABB, az ipari digitális technológiák területén vezető globális vállalat.
Vállalat Így bírhatja lojalitásra a munkavállalóit
PR | 2025. október 16. 11:44
A fluktuáció, vagyis a munkaerő vándorlása komoly fejtörést okoz a cégeknek: drága az utánpótlás, romlik a csapatmorál, csökken a teljesítmény, nő a bizonytalanság és nőnek a munkavállalói elvárások is. A HR-Evolution kutatása szerint a magyar munkaerőpiac helyzete továbbra sem rózsás. Bár látszik a csökkenő trend, a fluktuáció aránya még mindig magasabb az elfogadhatónál. Cikkünkben bemutatjuk a kutatás fő tanulságait, és mutatunk egy hatásos megoldást, amivel a céged egyszerre erősítheti a lojalitást és akár 20 százalékkal növelheti a munkavállalói juttatások értékét.
Vállalat Szembeszáll Trumppal az Apple? Még több iPhone-t gyártanának Kínában
Privátbankár.hu | 2025. október 15. 17:01
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a kínai ipari és informatikai miniszterrel tartott pekingi megbeszélésén jelezte, hogy bővítenék gyártási beruházásaikat az országban – közölte szerdán a kínai minisztérium.
Vállalat Nagyon ment az AutoWallis szekere
Privátbankár.hu | 2025. október 15. 09:51
Erős első három negyedévről számolt be a csoport.
Vállalat Magasra repült a fekete kő Amerikában
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 19:05
A BlackRock kedden magas harmadik negyedéves nyereségről számolt be, mivel a globális piacok fellendülése megnövelte a díjbevételeket, és a kezelt vagyon rekord 13,46 ezer millió dollárra emelkedett.
Vállalat Meglepő dolgot produkált a svéd Ericsson
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 15:35
Az Ericsson svéd távközlésiberendezés-gyártó kamat- és adózás előtti eredménye az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben nőtt a harmadik negyedévben, miután az árbevétel csökkenését ellensúlyozta a haszonkulcs növekedése
Vállalat Repülőrajt Indiában: az LG Electronics lekörözte dél-koreai anyavállalatát
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 14:21
A most tőzsdére kerülő leányvállalat 13 milliárd dolláros kapitalizációt ért el, felülmúlva dél-koreai anyavállalatát.
Vállalat Fenntartható tőke – ESG a pénzpiac logikájában
PR | 2025. október 14. 14:01
Az ESG ma már nem mellékszál a befektetői döntésekben, hanem kulcstényező a kockázati modellezéstől a vállalati értékelésig. A CIB Bank ESG-vezetője, Máté Károly arról beszél, hogyan alakítja át a fenntarthatóság a pénzügyi szektor gondolkodását, és miért lesz a zöld szemlélet a tőkeallokáció és a hozamelvárások egyik meghatározó mozgatója a következő években.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG