Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

A szabályok és a fogyasztói elvárások miatt az autógyártók az elektromos meghajtás felé mozdultak el. Rossz hír viszont számukra, hogy ezek a modellek a darabszámok felfutásával sem lesznek olyan jövedelmezőek, mint a hagyományos típusok.

Környezetterhelés szempontjából a közlekedést rendre a főbűnösök közé sorolják. Annak érdekében, hogy a globálisan mind több forgalomba lévő jármű ne okozzon még több problémát, a nyugati világban időről-időre szigorítják a károsanyag-kibocsátási normákat. Illetve mind több gyártó mozdul el a hibrid és a tisztán elektromos hajtás felé.

Ha beindul a tömegtermelés, akkor is drága lesz

Jelen tudásunk szerint utóbbi jelentheti a megoldást a karbonsemleges európai célok elérése érdekében. Ehhez pedig a gyártók is igyekeznek alkalmazkodni, mind több bejelentés születik arról, hogy milyen ütemben tervezik az átállást a hagyományos meghajtású járművekről az elektromos kocsikra. Nehézséget okozhat ugyanakkor a gyártók számára, hogy a szakértők szerint még a tömegtermelés felfutása után is drágább lesz az elektromos modellek előállítása, mint a hagyományos hajtással rendelkező járműveké.

Ma még a kevésbé árérzékenyek veszik az elektromos autókat (Fotó: MTI/Marjai János)Ma még a kevésbé árérzékenyek veszik az elektromos autókat (Fotó: MTI/Marjai János)

Az Oliver Wyman iparági elemzőcég szakértői szerint 2030-ban, amikor az új járművek esetében az elektromos hajtás már jórészt kiszorítja a benzin és dízel üzemű járműveket, egy jármű átlagos előállítási költsége 16 ezer euró lesz majd. A Financial Times közölt egy elemzést, mely szerint ez 20 százalékos csökkenést jelent a mostani költségszinthez képest, ugyanakkor még mindig közel 10 százalékkal drágább lesz egy-egy autó gyártása, mint most.

Mindez azt jelenti, hogy az autógyártók profitmarzsa szűkülni fog, még abban az esetben is, ha az elektromos járművekhez használt akkumulátorok árai – az előrejelzéseknek megfelelően – a mostaniak felére esnek. Ez pedig olyan nagyvállalatokat is érzékenyen érinthet, mint a piacvezető Volkswagen, vagy az európai piac másik nagyágyúja, a francia PSA (a Peugeot és a Citroen közös cége).

Ez a cikk az Mfor és a Privátbankár Prémium tartalma, csak a lap előfizetői olvashatják teljes terjedelmében.

Prémium tartalmainkhoz a következő lépések után férhet hozzá:

  1. Regisztráljon (adja meg emailcímét és jelszavát)
  2. Válasszon előfizetői csomagjaink közül
  3. Fizessen bankkártyájával

+1 Amennyiben megújuló havi csomagjaink közül választ, az első hónap csak 390 forint mindkét csomag esetében!

Regisztráció

Jelszó visszaállítás / jelszócsere

E-mailen elküldtük a jelszó visszaállításához szükséges információkat. Kérjük, ellenőrizze postafiókját!



Még nem regisztrált? Regisztráció itt

Előfizetői csomagjainkról, az előfizetésről részletesen itt olvashat

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vállalat Pénzre váltanák a követőiket, de a netes gyűlölködésből nem kérnek a futballklubok
Marosi Gergely | 2021. május 8. 12:21
Futballklubok, játékosok és szervezetek sora sötétítette el közösségimédia-csatornáit május 1. és 4. között, ezzel tiltakozva a gyűlölködő, illetve rasszista kommentáradat, valamint a különféle platformok szerintük nem megfelelő moderálása miatt. Gesztusnak látványos volt, de ha az összes üzleti és kommunikációs érv a közösségimédiás-jelenlét növelése mellett szól, kivonulni aligha lehet, a teljes megrendszabályozás meg szélmalomharcnak tűnik.
Vállalat Valakik nagyot kaszálnak Mészáros Lőrinc vidéki szállodáinak felújításán
Vég Márton | 2021. május 7. 15:55
Több évtizedes építőipari tapasztalattal rendelkező cégek dolgoznak Mészáros Lőrinc vidéki szállodáinak kicsinosításán, de a Hunguest Hotels a konkrét neveket nem hozza nyilvánosságra, pedig a vissza nem térítendő állami milliárdokat is felhasználva dübörög a renoválás.
Vállalat Vége Bige László házi őrizetének
Privátbankár.hu / MTI | 2021. május 6. 18:34
Megszüntette Bige László házi őrizetét a Nyíregyházi Törvényszék - tájékoztatta a vállalkozó tulajdonában álló Nitrogénművek Zrt. az MTI-t.
Vállalat Eldőlt: nem tolják ki a céges beszámolók leadási határidejét
Privátbankár.hu | 2021. május 4. 14:05
De mégis van mód a halasztásra. 
Vállalat Budai luxusvillában telepedett le milliárdos tőkével a "trafikos" Sánta-család új cége
Vég Márton | 2021. május 4. 05:17
A trafik-ügyből ismert hódmezővásárhelyi Sánta-család átrendezte az Országos Dohányboltellátó mögötti céghálót, miközben megjelentek egy budai luxusvillában is, megcélozva az ingatlanpiacot. Drágul a cigi, bővül az illegális kereskedelem, és egyre több a pályázat nélkül, államilag kijelölt trafik.
Vállalat Száműznék a vasbetont - ezen dolgozik két cég 681 milliós állami támogatással
MTI | 2021. május 2. 07:23
A vasbetont kiváltó előre gyártott betonelemek gyártási technológiáján dolgozik az Uvaterv Zrt., a Ferrobeton Zrt. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a projekthez a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal 681,749 millió forint vissza nem térítendő támogatást biztosított - közölte a konzorciumvezető Uvaterv Zrt. Az 1,045 milliárd forint összköltségvetésű fejlesztésben a fennmaradó részt a két cég önerőből finanszírozza.
Vállalat Vakarhatják a fejüket az iparvállalatok - kellemetlen lesz ez a drágulás
Király Béla | 2021. május 1. 12:23
Az Európai Unió környezetvédelmi előírásai ugyan előremutatónak számítanak, ám számos iparvállalatnak okoz nehézséget ezek teljesítése. Erre reagálva mind többen próbálják emissziós kvóta vásárlással orvosolni a helyzetet, ami viszont azok árát rekordszintre hajtotta.
Vállalat Megértőbben kezeli a NAV a határidőket
MTI | 2021. május 1. 09:17
Kérelemmel menthető ki a beszámolók, illetve az azokhoz kapcsolódó bevallások május 31-ei határidejének elmulasztása az idén - közölte Izer Norbert.
Vállalat A következő hónapra is igényelhető az ágazati bértámogatás
Privátbankár.hu | 2021. április 30. 11:28
Ismét meghosszabbították a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak biztosított támogatást. 
Vállalat 2,2 milliárd forint osztalékot fizet ki az idén a 4iG
MTI | 2021. április 29. 17:51
Jól sikerült a tavalyi év.
hírlevél
depositphotos