2p

Nagy lehetőségek nyíltak meg a francia Decathlon sportáruházlánc marketingesei előtt, a vállalat ugyanis a feje búbjától a talpáig átszabja imázsát azzal az ambícióval, hogy sportmárkává váljon.

A Magyarországon is számos áruházat működtető, francia kézben lévő Decathlon sportáruházlánc bejelentette, hogy teljesen átalakítja működését kezdve üzleti modelljétől egészen az értékesítése kínálta várlói élményig és a cég online megjelenéséig.

Átalakul a Decathlon, új logót is kap a sportboltlánc. Fotó: Decathlon
Átalakul a Decathlon, új logót is kap a sportboltlánc. Fotó: Decathlon

A vállalat „egy ambiciózus globális stratégia” jegyében forgatja fel az eddigi felállást. A cégvezetés úgy véli, hogy ennek eredményeként olyan sportmárkákkal kerülhetnek egy szintre a fogyasztók szemében, mint a Nike vagy az Adidas. Egy kedvező áru vagy legalább jó ár/érték arányú termékeket kínáló kiskereskedőből innovatív, különleges sporteszközöket gyártó világmárkává akarnak válni.

Ennek legfontosabb imázseleme az új logó, az Orbit ikon. (A fenti képen a Decathlon felirat előtt látható.) Ehhez azért kellett némi magyarázatot fűzniük a cég pr-osainak. E szerint a kört formáló, középen egy csúcsba visszakanyarodó ábra a mozgást, az új csúcsok elérésének ambícióját szimbolizálja. A kör azt jelzi, hogy az emberek mindezt újra és újra át akarják élni. A vállalat világszinten 1700 bolttal rendelkezik, amelyeket egytől egyig újraszabnak. Az új belső elrendezés és dizájn a kiskereskedelemben manapság divatos „szakkifejezés”, a vásárlói élmény megteremtését szolgálja. Fizikai és digitális vizuális elemek adhatnak élvezetes környezetet az áruházakban - írja a decathlonos átalakulási tervekről a Retail Gazette kiskereskedelmi szakportál. 

 A marketingesek ehhez is kitaláltak egy szlogent, amelynek a lényege, "vezessük körbe az embereket a sport csodáinak világában és juttassuk el mindenkihez az innovatív és fenntartható sportot". (Az innovatív és fenntartható szavakkal el is lőtték a mai világ két legfontosabb varázsigéjét.) Eközben azért a praktikusságra is adnak: a kölcsönzési és a sporteszköz-visszavásárlási szolgáltatást a környezet védelmét szolgáló tevékenységnek tartják, ezért erősítenek ezen a téren. A megújulás magában foglalja a mesterséges intelligencia további alkalmazását a kereslet előrejelzésében és a készlettervezésben. Ezzel eddig is sikerült jelentősen csökkenteni a raktáron porosodó termékeket és a szállítási kiadásokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG