A Magyarországon is számos áruházat működtető, francia kézben lévő Decathlon sportáruházlánc bejelentette, hogy teljesen átalakítja működését kezdve üzleti modelljétől egészen az értékesítése kínálta várlói élményig és a cég online megjelenéséig.
A vállalat „egy ambiciózus globális stratégia” jegyében forgatja fel az eddigi felállást. A cégvezetés úgy véli, hogy ennek eredményeként olyan sportmárkákkal kerülhetnek egy szintre a fogyasztók szemében, mint a Nike vagy az Adidas. Egy kedvező áru vagy legalább jó ár/érték arányú termékeket kínáló kiskereskedőből innovatív, különleges sporteszközöket gyártó világmárkává akarnak válni.
Ennek legfontosabb imázseleme az új logó, az Orbit ikon. (A fenti képen a Decathlon felirat előtt látható.) Ehhez azért kellett némi magyarázatot fűzniük a cég pr-osainak. E szerint a kört formáló, középen egy csúcsba visszakanyarodó ábra a mozgást, az új csúcsok elérésének ambícióját szimbolizálja. A kör azt jelzi, hogy az emberek mindezt újra és újra át akarják élni. A vállalat világszinten 1700 bolttal rendelkezik, amelyeket egytől egyig újraszabnak. Az új belső elrendezés és dizájn a kiskereskedelemben manapság divatos „szakkifejezés”, a vásárlói élmény megteremtését szolgálja. Fizikai és digitális vizuális elemek adhatnak élvezetes környezetet az áruházakban - írja a decathlonos átalakulási tervekről a Retail Gazette kiskereskedelmi szakportál.
A marketingesek ehhez is kitaláltak egy szlogent, amelynek a lényege, "vezessük körbe az embereket a sport csodáinak világában és juttassuk el mindenkihez az innovatív és fenntartható sportot". (Az innovatív és fenntartható szavakkal el is lőtték a mai világ két legfontosabb varázsigéjét.) Eközben azért a praktikusságra is adnak: a kölcsönzési és a sporteszköz-visszavásárlási szolgáltatást a környezet védelmét szolgáló tevékenységnek tartják, ezért erősítenek ezen a téren. A megújulás magában foglalja a mesterséges intelligencia további alkalmazását a kereslet előrejelzésében és a készlettervezésben. Ezzel eddig is sikerült jelentősen csökkenteni a raktáron porosodó termékeket és a szállítási kiadásokat.