3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az nem meglepő, hogy az átlagos vásárlókat kiborítja az élelmiszerek és a háztartási cikkek elmúlt évekbeli drágulása, ám egy kutatásból az is kiderült, hogy a jómódúak is morognak.

Az elmúlt két év inflációja az Egyesült Államok fogyasztóit is megviselte, olyannyira, hogy megváltoztatták a fogyasztói szokásaikat. Idejük jelentős részét azzal töltik, hogy minden terméknél keresik az olcsóbb alternatívákat. A márkahűségnek búcsút mondhatnak a termékek gyártói.

A vevők ahelyett, hogy ragaszkodnának megszokott márkáikhoz, előnyben részesítik, ha valamit hasonló minőségben olcsóbban kapnak meg. Ez az áruházláncok saját márkás termékeinek kedvez. Egyebek mellett erre jutott az RRD tanácsadó cég közvélemény-kutatása, amely kétezer amerikai vevő megkérdezésével készült, s látképet ad erről az új helyzetről a kiskereskedelemben.

Tízből kilencen

Az első összesítő adat szerint a fogyasztók 88 százalékát frusztrálják a növekvő árak, főként az élelmiszerek drágulása. Az élelmiszerek és az italok vásárlásával kapcsolatban 46 százalékuk ki van borulva, 34 százalékuk csak bosszús. Az egészségügyi termékek drágulását 78, a háztartási cikkekét 75, a szépségápolási termékekét 70 százalékuk említette.

Az 1946 és 1964 között született baby boomerek 87 százaléka panaszkodik az élelmiszer- és italárakra, de még a jómódúak 79 százaléka is úgy érzi, hogy ami sok, az sok.

Sokféle védekezési taktikát vetnek be a vevők

A vásárlók ennek nyomán mindenfélét kitalálnak annak érdekében, hogy elkerüljék a magasabb árak megfizetését. A felmérés válaszadóinak 41 százaléka az akciók idején spejzol. Több mint harmaduk, 37 százalékuk kevesebbet vásárol és ugyanekkora azok aránya, akik olcsóbb márkák termékeinek vásárlására váltott.

Mindenki keresgél
Mindenki keresgél
Fotó: Privátbankár

Több mint egyharmados, 35 százalék azok aránya, akik a gyártói márkás termékekről a saját márkás árucikkekre váltottak. Több kupont és más árkedvezményt használ 34 százalékuk és ugyanekkora az aránya azoknak, akik csak akkor vásárolnak bizonyos árucikkeket, amikor ezt árengedménnyel tehetik. A precízek aránya, azaz azoké, akik ragaszkodnak a bevásárlólistájukhoz, kerülve az impulzus vásárlást, 32 százalék.

Van mit tenniük a boltosoknak a vásárlók hűségéért

A vizsgálatból az is kiderült, hogy mit várnak a vevők a kiskereskedőktől. Például 59 százalékuk azt szereti, ha a boltos ismeri a fogyasztási szokásaikat, és ahhoz igazodó ajánlatokkal áll elő. A helyi termelőktől származó áruk kínálatát 57 százalékuk értékeli. Magas, 47 százalék azok aránya is, akik személyre szabott ajánlatokat várnak, olyanokat, amelyek alapján érdemes lojálisnak maradniuk egy-egy áruházlánchoz.

Összességében a prioritási sorrend a kereskedők megítélésében nem tartogat nagy meglepetéseket. Az első helyen a megfizethető árak, a másodikon a jó prémiumáru-kínálat, a harmadikon a leértékelések és a kuponok, a negyediken a vásárlók adatainak megbízható kezelése áll.

Érdekes részlet, hogy a vásárlóknak csak éppen a harmada veszi észre, ha videóhirdetések futnak körülötte, amikor az áruházban keresgél. Hiába szólnak ezek speciális ajánlatokról vagy leértékelésekről. A kisebb gyermekeket nevelő szülők körében valamivel nagyobb, 40 százalék azok aránya, akik figyelik az ilyen hirdetéseket is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 14:44
Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között. 
Vásárló 30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője
PR | 2025. május 12. 09:42
1995-ben nyílt meg Győrben az első INTERSPAR hipermarket, és ezzel új korszak kezdődött a hazai vásárlási kultúrában. A SPAR Magyarország akkor nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Vásárló Az élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Plazmaadó-körkép: mit érdemes tudni a plazmaadásról?
Márkázott tartalom | 2025. május 7. 12:00
A plazmaadás sokakat érdekel, és sokan vannak azok is, akik még nem merték megtenni azt a bizonyos első lépést. A felelős döntés elősegítésére most igyekszünk egy átfogó képet adni a plazmaadásról, hogy egyértelmű legyen mindenki számára: mire számíthatunk, ha időpontot foglalunk.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
Vásárló Kellemetlen meglepetéssel szolgált a statisztikai hivatal
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 08:30
A KSH közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a februárinál, miközben az éves növekedési dinamika is jelentősen mérséklődött.
Vásárló Felfedezés, élmény és fejlődés a tanulótoronnyal
Márkázott tartalom | 2025. május 4. 12:04
A kisgyermekes mindennapok egyik legizgalmasabb fordulópontja, amikor a gyerek már egyre aktívabban részt venne a család életében – például a konyhai sürgés-forgásban. Ebben az időszakban hasznos segítség lehet a tanulótorony, lássuk most mit is tud ez a szuper termék.
Vásárló Egy óra, ami többet ér, mint egy budapesti villa
Kenessei András | 2025. május 3. 16:59
Melyik a világ legértékesebb órája? Egy svájci karóra, amely nem aranyból készült, mégis rekordáron kelt el egy hongkongi aukción. Miért éri meg több millió dollárt egyetlen acél karóra? Megmutatjuk a titkát és a háttértörténetét!
Vásárló Magával ragadó eredmények hajtetoválás segítségével
Márkázott tartalom | 2025. május 3. 11:26
Rengeteg férfi küzd kopaszodással, amely nemcsak esztétikai szempontból előnytelen, de a közérzetre is negatívan hat. Van azonban egy olyan eljárás, amely megoldást jelenthet a problémára, és ezért még csak mélyen a zsebünkbe sem kell nyúlni. (Nem úgy, mint például a hajbeültetés esetében.) Az alábbiakban bemutatjuk azt a módszert, amely pénzügyi szempontból is előnyös lehet hajhullás ellen!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG