3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az nem meglepő, hogy az átlagos vásárlókat kiborítja az élelmiszerek és a háztartási cikkek elmúlt évekbeli drágulása, ám egy kutatásból az is kiderült, hogy a jómódúak is morognak.

Az elmúlt két év inflációja az Egyesült Államok fogyasztóit is megviselte, olyannyira, hogy megváltoztatták a fogyasztói szokásaikat. Idejük jelentős részét azzal töltik, hogy minden terméknél keresik az olcsóbb alternatívákat. A márkahűségnek búcsút mondhatnak a termékek gyártói.

A vevők ahelyett, hogy ragaszkodnának megszokott márkáikhoz, előnyben részesítik, ha valamit hasonló minőségben olcsóbban kapnak meg. Ez az áruházláncok saját márkás termékeinek kedvez. Egyebek mellett erre jutott az RRD tanácsadó cég közvélemény-kutatása, amely kétezer amerikai vevő megkérdezésével készült, s látképet ad erről az új helyzetről a kiskereskedelemben.

Tízből kilencen

Az első összesítő adat szerint a fogyasztók 88 százalékát frusztrálják a növekvő árak, főként az élelmiszerek drágulása. Az élelmiszerek és az italok vásárlásával kapcsolatban 46 százalékuk ki van borulva, 34 százalékuk csak bosszús. Az egészségügyi termékek drágulását 78, a háztartási cikkekét 75, a szépségápolási termékekét 70 százalékuk említette.

Az 1946 és 1964 között született baby boomerek 87 százaléka panaszkodik az élelmiszer- és italárakra, de még a jómódúak 79 százaléka is úgy érzi, hogy ami sok, az sok.

Sokféle védekezési taktikát vetnek be a vevők

A vásárlók ennek nyomán mindenfélét kitalálnak annak érdekében, hogy elkerüljék a magasabb árak megfizetését. A felmérés válaszadóinak 41 százaléka az akciók idején spejzol. Több mint harmaduk, 37 százalékuk kevesebbet vásárol és ugyanekkora azok aránya, akik olcsóbb márkák termékeinek vásárlására váltott.

Mindenki keresgél
Mindenki keresgél
Fotó: Privátbankár

Több mint egyharmados, 35 százalék azok aránya, akik a gyártói márkás termékekről a saját márkás árucikkekre váltottak. Több kupont és más árkedvezményt használ 34 százalékuk és ugyanekkora az aránya azoknak, akik csak akkor vásárolnak bizonyos árucikkeket, amikor ezt árengedménnyel tehetik. A precízek aránya, azaz azoké, akik ragaszkodnak a bevásárlólistájukhoz, kerülve az impulzus vásárlást, 32 százalék.

Van mit tenniük a boltosoknak a vásárlók hűségéért

A vizsgálatból az is kiderült, hogy mit várnak a vevők a kiskereskedőktől. Például 59 százalékuk azt szereti, ha a boltos ismeri a fogyasztási szokásaikat, és ahhoz igazodó ajánlatokkal áll elő. A helyi termelőktől származó áruk kínálatát 57 százalékuk értékeli. Magas, 47 százalék azok aránya is, akik személyre szabott ajánlatokat várnak, olyanokat, amelyek alapján érdemes lojálisnak maradniuk egy-egy áruházlánchoz.

Összességében a prioritási sorrend a kereskedők megítélésében nem tartogat nagy meglepetéseket. Az első helyen a megfizethető árak, a másodikon a jó prémiumáru-kínálat, a harmadikon a leértékelések és a kuponok, a negyediken a vásárlók adatainak megbízható kezelése áll.

Érdekes részlet, hogy a vásárlóknak csak éppen a harmada veszi észre, ha videóhirdetések futnak körülötte, amikor az áruházban keresgél. Hiába szólnak ezek speciális ajánlatokról vagy leértékelésekről. A kisebb gyermekeket nevelő szülők körében valamivel nagyobb, 40 százalék azok aránya, akik figyelik az ilyen hirdetéseket is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG