Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az nem meglepő, hogy az átlagos vásárlókat kiborítja az élelmiszerek és a háztartási cikkek elmúlt évekbeli drágulása, ám egy kutatásból az is kiderült, hogy a jómódúak is morognak.

Az elmúlt két év inflációja az Egyesült Államok fogyasztóit is megviselte, olyannyira, hogy megváltoztatták a fogyasztói szokásaikat. Idejük jelentős részét azzal töltik, hogy minden terméknél keresik az olcsóbb alternatívákat. A márkahűségnek búcsút mondhatnak a termékek gyártói.

A vevők ahelyett, hogy ragaszkodnának megszokott márkáikhoz, előnyben részesítik, ha valamit hasonló minőségben olcsóbban kapnak meg. Ez az áruházláncok saját márkás termékeinek kedvez. Egyebek mellett erre jutott az RRD tanácsadó cég közvélemény-kutatása, amely kétezer amerikai vevő megkérdezésével készült, s látképet ad erről az új helyzetről a kiskereskedelemben.

Tízből kilencen

Az első összesítő adat szerint a fogyasztók 88 százalékát frusztrálják a növekvő árak, főként az élelmiszerek drágulása. Az élelmiszerek és az italok vásárlásával kapcsolatban 46 százalékuk ki van borulva, 34 százalékuk csak bosszús. Az egészségügyi termékek drágulását 78, a háztartási cikkekét 75, a szépségápolási termékekét 70 százalékuk említette.

Az 1946 és 1964 között született baby boomerek 87 százaléka panaszkodik az élelmiszer- és italárakra, de még a jómódúak 79 százaléka is úgy érzi, hogy ami sok, az sok.

Sokféle védekezési taktikát vetnek be a vevők

A vásárlók ennek nyomán mindenfélét kitalálnak annak érdekében, hogy elkerüljék a magasabb árak megfizetését. A felmérés válaszadóinak 41 százaléka az akciók idején spejzol. Több mint harmaduk, 37 százalékuk kevesebbet vásárol és ugyanekkora azok aránya, akik olcsóbb márkák termékeinek vásárlására váltott.

Mindenki keresgél
Mindenki keresgél
Fotó: Privátbankár

Több mint egyharmados, 35 százalék azok aránya, akik a gyártói márkás termékekről a saját márkás árucikkekre váltottak. Több kupont és más árkedvezményt használ 34 százalékuk és ugyanekkora az aránya azoknak, akik csak akkor vásárolnak bizonyos árucikkeket, amikor ezt árengedménnyel tehetik. A precízek aránya, azaz azoké, akik ragaszkodnak a bevásárlólistájukhoz, kerülve az impulzus vásárlást, 32 százalék.

Van mit tenniük a boltosoknak a vásárlók hűségéért

A vizsgálatból az is kiderült, hogy mit várnak a vevők a kiskereskedőktől. Például 59 százalékuk azt szereti, ha a boltos ismeri a fogyasztási szokásaikat, és ahhoz igazodó ajánlatokkal áll elő. A helyi termelőktől származó áruk kínálatát 57 százalékuk értékeli. Magas, 47 százalék azok aránya is, akik személyre szabott ajánlatokat várnak, olyanokat, amelyek alapján érdemes lojálisnak maradniuk egy-egy áruházlánchoz.

Összességében a prioritási sorrend a kereskedők megítélésében nem tartogat nagy meglepetéseket. Az első helyen a megfizethető árak, a másodikon a jó prémiumáru-kínálat, a harmadikon a leértékelések és a kuponok, a negyediken a vásárlók adatainak megbízható kezelése áll.

Érdekes részlet, hogy a vásárlóknak csak éppen a harmada veszi észre, ha videóhirdetések futnak körülötte, amikor az áruházban keresgél. Hiába szólnak ezek speciális ajánlatokról vagy leértékelésekről. A kisebb gyermekeket nevelő szülők körében valamivel nagyobb, 40 százalék azok aránya, akik figyelik az ilyen hirdetéseket is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG