A gyorsétterempiac legnagyobb szereplője, az amerikai McDonald’s rettentően megszenvedte a koronavírus-járvánnyal járó lezárásokat. Amikor ezt követően javulhatott volna a helyzete, akkor más gondokkal került szembe.
Megugrott az infláció, ami arra késztette az embereket, hogy többet egyenek otthon és elfogytak az emberek zsebébe tömködött helikopterpénzek, amelyek átmenetileg élénkítették a keresletet a pandémia után.
Az egyik egyik oldalon 1, a másikon 5,6 százalékos a drágulás
A gyorsétteremlánc vezetősége azt gondolja, hogy vissza lehet hozni a vendéglők korábbi forgalmát, csak ehhez szükség van néhány lényeges változtatásra - idézte Ian Bordent, a McDonald’s pénzügyi igazgatóját a Quartz amerikai hírtportál a cég terveiről szóló cikkében.
A feladat nem tűnik egyszerűnek. Miközben az Egyesült Államokban az otthon fogyasztott élelmiszerek ára 1 százalékkal nőtt februárban éves összehasonlításban, a vendéglői árak 4,5 százalékkal mentek fel. A McDonald’s forgalma csökkent 2022-ben és 2023-ban, miután költségei növekedése miatt kénytelen volt emelni az árait. A vállalat tőzsdei jelentéseiből kiderült, hogy amerikai forgalma bővült, ám az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók száma csökkent. Erre válaszul három lehetőséget sorolt fel Borden.
- Az egyik a nagyobb, táplálóbb burgerek felvétele a kínálatba. Ebben nagy lehetőséget lát a pénzügyi vezető, ugyanis nagy falatok kiadós, egész napra szóló étkezést kínálhatnak egy csapásra. Hasonló lehet a helyzet egyes budapesti lángossütőkéhez, amelyek előtt sorok állnak, mert egy kiegészítőkkel megpakolt lángos elfogyasztása felérhet egy teljes ebéddel. Persze hús nem csak a buciban van, ezért néhány országban kísérletet indítanak, hogy kipróbálják milyen egyéb körítéssel vásárolnák szívesen az emberek a hamburgereket.
- Emellett erősítenék a csirkehúsok kínálatát.
- Végül az újítások harmadik lehetőségét a kávék javításában, pontosabban az étkezések és a kávézás jobb összekapcsolásában látják.