3p
Felfutott a kínai cégek okostelefon-gyártása, és tarolnak a hazai piacon. Ugyanakkor visszaesett az iparág összértékesítése is Kínában, nem mintha visszaszorulna az iparág, csak mostanra mindenkinek van készüléke, ráadásul a legtöbb olyan jó, hogy nem feltétlenül kell hamar lecserélni. Érett szakaszba lépett a piac.

Az okostelefon (internetezésre viszonylag kényelmesen használható mobiltelefon) hódító útja mindössze 10 éve kezdődött, és mára az emberiség egyik kedvenc, sőt, talán legfőbb használati eszköze lett. Ez így volt a gyorsan fejlődő Kínában is, persze ott azért még kisebb a vásárlóerő, mint Európa nagy részén vagy Amerikában.

Kínai gyártók

Az Apple által gyártott iPhone mindazonáltal ott is népszerű volt, de annak sok év után is igen magas az ára, miközben Kínában egyre több alternatíva jelent meg, hazai cégektől. Az Apple a tavalyi utolsó negyedévben még a 4. helyet foglalta el a legtöbbet eladott típusok listáján, az idei első negyedévben már az ötödik helyre szorította a Xiaomi, amely 37 százalékkal 12 millió darabra növelte kínai eladásait a negyedévben.

Túl a zeniten

Az első helyen álló Huawei is növelte eladásait, mégpedig 2 százalékkal, miközben az eladott telefonok teljes száma 21 százalékkal 91 millió darabra csökkent. Növelni csak a Xiaomi és a Huawei tudta eladásait, a 10 legnagyobb szállítóból 8 visszaesést szenvedett el. A piacot egyre inkább négy belföldi gyártó uralja: a Huawei, az Oppo, a Vivo és a Xiaomi. Ők szállították a Kínában eladott telefonok 73 százalékát az első negyedévben.

A Xiaomi erős növekedése annak köszönhető, hogy a cég nagyot erősített az olcsóbb szegmensben, az ezer jüan (kb. 160 dollár) alatti árkategóriában a Redmi típussal. A kínai piac, első körben telítődött, vagyis 10 év alatt majdnem mindenki, aki akart, vett már okostelefont. Persze a régebbieket már le kellett cserélni, akár többször is, de tény, hogy most már kevés új vevőt lehet majd bevonni, a gyártóknak a már meglévő tulajdonosok készülékcseréjére kell koncentrálni.

Egymás rovására

Mindazonáltal negyed év alatt 91 millió darab is igen szép mennyiség, ha megszorozzuk néggyel, éves szinten 364 milliót kapunk, ami feltételezve, hogy az 1,4 milliárd lakosú országban minden második ember telefontulajdonos, átlagosan két évenkénti telefoncserét jelent. Ennél sokkal többre nem is lehet számítani, és noha a cégek még várnak némi fellendülést, a piac feltehetően elérte azt a szintet, ahol a gyártók már csak egymás rovására növekedhetnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG