3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Felfutott a kínai cégek okostelefon-gyártása, és tarolnak a hazai piacon. Ugyanakkor visszaesett az iparág összértékesítése is Kínában, nem mintha visszaszorulna az iparág, csak mostanra mindenkinek van készüléke, ráadásul a legtöbb olyan jó, hogy nem feltétlenül kell hamar lecserélni. Érett szakaszba lépett a piac.

Az okostelefon (internetezésre viszonylag kényelmesen használható mobiltelefon) hódító útja mindössze 10 éve kezdődött, és mára az emberiség egyik kedvenc, sőt, talán legfőbb használati eszköze lett. Ez így volt a gyorsan fejlődő Kínában is, persze ott azért még kisebb a vásárlóerő, mint Európa nagy részén vagy Amerikában.

Kínai gyártók

Az Apple által gyártott iPhone mindazonáltal ott is népszerű volt, de annak sok év után is igen magas az ára, miközben Kínában egyre több alternatíva jelent meg, hazai cégektől. Az Apple a tavalyi utolsó negyedévben még a 4. helyet foglalta el a legtöbbet eladott típusok listáján, az idei első negyedévben már az ötödik helyre szorította a Xiaomi, amely 37 százalékkal 12 millió darabra növelte kínai eladásait a negyedévben.

Túl a zeniten

Az első helyen álló Huawei is növelte eladásait, mégpedig 2 százalékkal, miközben az eladott telefonok teljes száma 21 százalékkal 91 millió darabra csökkent. Növelni csak a Xiaomi és a Huawei tudta eladásait, a 10 legnagyobb szállítóból 8 visszaesést szenvedett el. A piacot egyre inkább négy belföldi gyártó uralja: a Huawei, az Oppo, a Vivo és a Xiaomi. Ők szállították a Kínában eladott telefonok 73 százalékát az első negyedévben.

A Xiaomi erős növekedése annak köszönhető, hogy a cég nagyot erősített az olcsóbb szegmensben, az ezer jüan (kb. 160 dollár) alatti árkategóriában a Redmi típussal. A kínai piac, első körben telítődött, vagyis 10 év alatt majdnem mindenki, aki akart, vett már okostelefont. Persze a régebbieket már le kellett cserélni, akár többször is, de tény, hogy most már kevés új vevőt lehet majd bevonni, a gyártóknak a már meglévő tulajdonosok készülékcseréjére kell koncentrálni.

Egymás rovására

Mindazonáltal negyed év alatt 91 millió darab is igen szép mennyiség, ha megszorozzuk néggyel, éves szinten 364 milliót kapunk, ami feltételezve, hogy az 1,4 milliárd lakosú országban minden második ember telefontulajdonos, átlagosan két évenkénti telefoncserét jelent. Ennél sokkal többre nem is lehet számítani, és noha a cégek még várnak némi fellendülést, a piac feltehetően elérte azt a szintet, ahol a gyártók már csak egymás rovására növekedhetnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG