3p
Felfutott a kínai cégek okostelefon-gyártása, és tarolnak a hazai piacon. Ugyanakkor visszaesett az iparág összértékesítése is Kínában, nem mintha visszaszorulna az iparág, csak mostanra mindenkinek van készüléke, ráadásul a legtöbb olyan jó, hogy nem feltétlenül kell hamar lecserélni. Érett szakaszba lépett a piac.

Az okostelefon (internetezésre viszonylag kényelmesen használható mobiltelefon) hódító útja mindössze 10 éve kezdődött, és mára az emberiség egyik kedvenc, sőt, talán legfőbb használati eszköze lett. Ez így volt a gyorsan fejlődő Kínában is, persze ott azért még kisebb a vásárlóerő, mint Európa nagy részén vagy Amerikában.

Kínai gyártók

Az Apple által gyártott iPhone mindazonáltal ott is népszerű volt, de annak sok év után is igen magas az ára, miközben Kínában egyre több alternatíva jelent meg, hazai cégektől. Az Apple a tavalyi utolsó negyedévben még a 4. helyet foglalta el a legtöbbet eladott típusok listáján, az idei első negyedévben már az ötödik helyre szorította a Xiaomi, amely 37 százalékkal 12 millió darabra növelte kínai eladásait a negyedévben.

Túl a zeniten

Az első helyen álló Huawei is növelte eladásait, mégpedig 2 százalékkal, miközben az eladott telefonok teljes száma 21 százalékkal 91 millió darabra csökkent. Növelni csak a Xiaomi és a Huawei tudta eladásait, a 10 legnagyobb szállítóból 8 visszaesést szenvedett el. A piacot egyre inkább négy belföldi gyártó uralja: a Huawei, az Oppo, a Vivo és a Xiaomi. Ők szállították a Kínában eladott telefonok 73 százalékát az első negyedévben.

A Xiaomi erős növekedése annak köszönhető, hogy a cég nagyot erősített az olcsóbb szegmensben, az ezer jüan (kb. 160 dollár) alatti árkategóriában a Redmi típussal. A kínai piac, első körben telítődött, vagyis 10 év alatt majdnem mindenki, aki akart, vett már okostelefont. Persze a régebbieket már le kellett cserélni, akár többször is, de tény, hogy most már kevés új vevőt lehet majd bevonni, a gyártóknak a már meglévő tulajdonosok készülékcseréjére kell koncentrálni.

Egymás rovására

Mindazonáltal negyed év alatt 91 millió darab is igen szép mennyiség, ha megszorozzuk néggyel, éves szinten 364 milliót kapunk, ami feltételezve, hogy az 1,4 milliárd lakosú országban minden második ember telefontulajdonos, átlagosan két évenkénti telefoncserét jelent. Ennél sokkal többre nem is lehet számítani, és noha a cégek még várnak némi fellendülést, a piac feltehetően elérte azt a szintet, ahol a gyártók már csak egymás rovására növekedhetnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG