Az önvezető autók rengeteg időt szabadítanak fel, kiváltképp a sofőröknek, a jövő autózása már nem az autóvezetésről, hanem a pihenésről és a szórakozásról szól majd. Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyet – derült ki a Horváth & Partners csoport felméréséből.
Dühös alkalmazott vagy ipari kémkedés? Belülről próbálták meg tönkretenni a Teslát Elon Musk szerint egyik alkalmazottja szabotálta a gyártási folyamatokat és információkat csempészett ki a cégtől. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |
Az sem mindegy, hány ember ül az autóban: az egyedül utazók 62 százaléka válaszolta, hogy elsősorban aludna vagy pihenne, míg ha legalább két ember van a kocsiban, akkor ők 65 százalékban a szórakozást részesítenék előnyben. Az öt országban készült felmérés szerint (Egyesült Államok, Kína, Japán, Németország és Franciaország) a legjobban a kínaiak lelkesednek az önvezető autókért. Őket követik a japánok, akik viszont nem szeretnének túl mélyre nyúlni a pénztárcájukba e funkcióért cserébe. A jelenségnek az a magyarázata, hogy a japánok naponta átlagosan csak 44 percet töltenek a kocsiban, míg az összes megkérdezett átlaga napi 70 perc.
A felmérés alapján leginkább a németek félnek a biztonsági kockázatoktól, ám azok a németek, akiket érdekel a koncepció, a legnagyobb felárat lennének hajlandóak fizetni az önvezetésért: a válaszolók egyharmada akár 1500 eurót is adna e lehetőségért. A franciáknak tetszik leginkább az az ötlet, hogy car sharing formában utazzanak önvezető autóban. Az amerikaiak ezzel szemben nem szívesen mondanának le a saját kocsiról.
Kiakadt a világ az Uber vakmerő döntésén – életveszélyessé teszik az autóikat? Különös részletekre derült fény a márciusi arizonai baleset kapcsán, amelyben egy Uber jármű halálra gázolt egy gyalogost. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálata ugyanis kimutatta, hogy az Uber kikapcsolta a járműben az automata vészfékezést, és bár a rendszer jelezte, hogy szükséges lassítani, az erre kiadott reakcióidő nagyon kicsi volt. A felelős már megvan – kérdés, hogy miért kapcsolták ki az életmentő funkciót. Részletek >>> |