3p

Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.

Amikor James Quincey 2017-ben a Coca-Cola vezérigazgatója lett, a vállalat rossz helyzetben volt, mert termékeire ráapadt az „egészségtelen” jelző. A cég új vezetése úgy döntött, hogy visszatér az alapokhoz: a cukros és édesítőszeres szénsavas üdítők mellé bevezeti a jó öreg tejet a vállalat kínálatába – írta a CNN az ezen a téren azóta megtett utat bemutató cikkében.

Valójában már korábban elkezdődtek a kísérletek: a cég tejjel foglalkozó, Fairlife névre keresztelt vállalkozását 2012-ben alapították közösen a Select Milk Producers tejtermék-nagykereskedő vállalattal. A cég fura, a minimalista divathoz illeszkedő csomagolásban kínált termékei az elmúlt években jobban teljesítettek az áruházláncokban, mint a nagy tejes szakcégek árucikkei.

A buborékos üdítők helyett jönnek a tejes termékek
A buborékos üdítők helyett jönnek a tejes termékek
Fotó: Coca-Cola

A Coca-Cola 2020-ban kivásárolta partnerét a Fairlife-ból egy olyan megállapodás keretében, amelyben a 980 millió dolláros vételár csak az első részlet volt. A többi attól függ, hogy miként teljesít a vállalat. Ez egy ismert módszer olyan portékák megszerzése esetén, amelyeknél bizonytalan, hogy végső soron mire képesek.

Bejött az egészségesital-biznisz, de nem vált dominánssá

Az üzlet ennek alapján ma már a beugrón felül 6,2 milliárd dollárnál tart, ugyanis úgy tűnik, az amerikaiak az élelmiszerek drágulása ellenére értékelik a Fairlife laktóz- és cukormentes, fehérjében gazdag termékeit. Az élen a cég Core Power nevű márkája halad, amelynek a maga kategóriájában kevés közvetlen versenytárssal kell megküzdenie.

A Coca-Cola ezzel együtt óvatosan nyilatkozott legutóbbi pénzügyi jelentésében a Fairlife várható 2025-ös teljesítményéről. Tény az is, hogy a vállalat eladásainak döntő többségét még mindig hagyományos üdítőitalai adják. Ugyanakkor a tejes vállalkozás sokkal jobban teljesít, mint a Coca-Cola másik nagy szerzeménye, a Costa Coffee, amelyet 2018-ban vásárolt fel.

Várhatók még egészségesnek tartott újdonságok a kólakirálytól

A TikTok felhasználói gyakran posztolnak magukról olyan jeleneteket, amelyekben az látható, hogy a Fairlife egészségesnek tartott tejével fogyasztják a kávéjukat. Ugyanakkor a divat forgandó, így ez is gyorsan lecsenghet.

Emellett nem tett jót a Fairlife-nak az a 2022-ben kötött, 21 millió dolláros peren kívüli megállapodást egy olyan jogi eljárásban, amelyben azzal vádolták, hogy a tej, amit felhasznál rosszul tartott tehenektől származik. A vásárlók becsapásával vádolták a céget, mondván: azon a címen kér többet termékeikért, hogy beszállítói babusgatják teheneiket.

A történet tanulsága a CNN szerint, hogy bár a Fairlife vállalkozás bejött a Coca-Colának, ám van még terjeszkedési lehetősége az egészséges élelmiszerek piacán. Vélhetően ki fogják használni, hogy ezek óriási divatját az USA-ban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
Vásárló Próbál példát mutatni a Nike abban, hogyan lehet túlélni Trump új világrendjét
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 11:29
Bár Donald Trump vámháborújának hatásait nem tudják elkerülni a cégek, van mozgásterük abban, miként emelik egyes termékeik árát. A Nike például a gyerekeknek szánt cipőkért egyelőre nem kér többet.
Vásárló 7 dolog, amitől az energiaszinted és a fókuszod is a csúcson marad
Márkázott tartalom | 2025. május 20. 09:43
A mai rohanó világban nemcsak fizikailag, de szellemileg is helyt kell állnunk nap mint nap, ennek ellenére gyakran érezheted te is úgy, hogy a nap közepére teljesen lemerülsz. Ilyenkor nem tudsz koncentrálni, a feladatok csak gyűlnek, amitől egyre stresszesebb lehetsz. Ne aggódj, nem vagy ezzel egyedül. De még ennél is jobb hír az, hogy néhány tudatos döntéssel sokat tehetsz azért, hogy elkerüld ezt a spirált. Íme 7 dolog, amit ha beiktatsz a napjaidba, nagy különbséget tapasztalhatsz.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG