3p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.

Amikor James Quincey 2017-ben a Coca-Cola vezérigazgatója lett, a vállalat rossz helyzetben volt, mert termékeire ráapadt az „egészségtelen” jelző. A cég új vezetése úgy döntött, hogy visszatér az alapokhoz: a cukros és édesítőszeres szénsavas üdítők mellé bevezeti a jó öreg tejet a vállalat kínálatába – írta a CNN az ezen a téren azóta megtett utat bemutató cikkében.

Valójában már korábban elkezdődtek a kísérletek: a cég tejjel foglalkozó, Fairlife névre keresztelt vállalkozását 2012-ben alapították közösen a Select Milk Producers tejtermék-nagykereskedő vállalattal. A cég fura, a minimalista divathoz illeszkedő csomagolásban kínált termékei az elmúlt években jobban teljesítettek az áruházláncokban, mint a nagy tejes szakcégek árucikkei.

A buborékos üdítők helyett jönnek a tejes termékek
A buborékos üdítők helyett jönnek a tejes termékek
Fotó: Coca-Cola

A Coca-Cola 2020-ban kivásárolta partnerét a Fairlife-ból egy olyan megállapodás keretében, amelyben a 980 millió dolláros vételár csak az első részlet volt. A többi attól függ, hogy miként teljesít a vállalat. Ez egy ismert módszer olyan portékák megszerzése esetén, amelyeknél bizonytalan, hogy végső soron mire képesek.

Bejött az egészségesital-biznisz, de nem vált dominánssá

Az üzlet ennek alapján ma már a beugrón felül 6,2 milliárd dollárnál tart, ugyanis úgy tűnik, az amerikaiak az élelmiszerek drágulása ellenére értékelik a Fairlife laktóz- és cukormentes, fehérjében gazdag termékeit. Az élen a cég Core Power nevű márkája halad, amelynek a maga kategóriájában kevés közvetlen versenytárssal kell megküzdenie.

A Coca-Cola ezzel együtt óvatosan nyilatkozott legutóbbi pénzügyi jelentésében a Fairlife várható 2025-ös teljesítményéről. Tény az is, hogy a vállalat eladásainak döntő többségét még mindig hagyományos üdítőitalai adják. Ugyanakkor a tejes vállalkozás sokkal jobban teljesít, mint a Coca-Cola másik nagy szerzeménye, a Costa Coffee, amelyet 2018-ban vásárolt fel.

Várhatók még egészségesnek tartott újdonságok a kólakirálytól

A TikTok felhasználói gyakran posztolnak magukról olyan jeleneteket, amelyekben az látható, hogy a Fairlife egészségesnek tartott tejével fogyasztják a kávéjukat. Ugyanakkor a divat forgandó, így ez is gyorsan lecsenghet.

Emellett nem tett jót a Fairlife-nak az a 2022-ben kötött, 21 millió dolláros peren kívüli megállapodást egy olyan jogi eljárásban, amelyben azzal vádolták, hogy a tej, amit felhasznál rosszul tartott tehenektől származik. A vásárlók becsapásával vádolták a céget, mondván: azon a címen kér többet termékeikért, hogy beszállítói babusgatják teheneiket.

A történet tanulsága a CNN szerint, hogy bár a Fairlife vállalkozás bejött a Coca-Colának, ám van még terjeszkedési lehetősége az egészséges élelmiszerek piacán. Vélhetően ki fogják használni, hogy ezek óriási divatját az USA-ban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló Itt a Tesco válasza a sokkoló magyar élelmiszerárakra
Buksza blog | 2025. február 13. 11:17
Csökkentette számos tej és tojás árát a Tesco: az áruházlánc üzleteiben és online felületén 12 féle UHT és ELS tej és 7 féle sajátmárkás tojás kapható, előbbiek esetében akár 8, utóbbiak esetében akár 10 százalékos árcsökkentést is tapasztalhatnak a vásárlók. 
Vásárló Füllentett a magyar Lidl, nem kellett volna
Privátbankár.hu | 2025. február 13. 10:31
Megtévesztő volt a Lidl Magyarország kommunikációja több „teljes kiőrlésűként” hirdetett terméke esetében, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 186 millió forint bírságot szabott ki az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra. 
Vásárló Mit csinál egy etikus hacker?
Márkázott tartalom | 2025. február 11. 12:28
  Vajon melyik lehet rosszabb: egy esetleges kibertámadás bekövetkezése, vagy egy etikus hacker, aki ugyanezt szimulálja? Valószínű, hogy a válasz is egyértelmű, mert a preventív gondolkodásmód mindig is sokkal egyszerűbb volt, mint a problémakezelés.
Vásárló Lakásfelújítás 2025-ben: tippek a csempe kiválasztásához
Márkázott tartalom | 2025. február 10. 19:15
Ha valaki lakásfelújításba vágja a fejszéjét, akkor előtte érdemes jó alaposan felmérni a terepet, megtervezni a folyamatokat és a költségvetést, valamint kiválasztani az anyagokat. Az egyik legjelentősebb elem a burkolatok kiválasztása, hiszen míg egy festést viszonylag könnyen javíthatunk, a falat átszínezhetjük, a hideg burkolatokat nem fogjuk néhány éven belül újra cserélni. Nézzük meg, milyen trendek határozzák meg az idei évet, és mire érdemes figyelni a választás során!
Friss
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG