Évről-évre bővül az online kereskedelem,az előrejelzések szerint Magyarországon idén mintegy 10 százalékkal nő majd az online költések összvolumene – derült ki a PayPal és az Ipsos éves nemzetközi e-kereskedelmi jelentéséből.
Miért vásárolunk külföldről?
A magyar vásárlóknak továbbra is központi kérdés a jó ár. A Kínából rendelő magyar vásárlók több mint 90 százaléka például a kedvező árak miatt részesíti előnyben a külföldi webshopokat a hazaival szemben. Ugyanakkor fontos tényező a hazai piacon nem kapható árucikkekhez való hozzáférés is: A Kínából, Németországból és az Egyesült Királyságból rendelő magyarok átlagosan több mint fele emiatt választja más országok online kereskedelmét.
A legtöbb magyar vásárló szerint a magyar nyelvű vevőszolgálat, illetve a belföldi kereskedelemben nem kapható árucikkek elérhetősége tovább növelné a külföldi webáruházban történő a vásárlás valószínűségét.
Nem számít honnan, csak legyen megbízható
A felmérés szerint egyre kevésbé befolyásolja az embereket, hogy melyik országból rendelnek – a magyarok csaknem fele számára teljesen mindegy, hogy az online üzlet külföldi, vagy magyar. A megbízhatatlanság azonban komoly gátja lehet a online vásárlás térnyerésének. A megkérdezett vásárlók harmadát tartja vissza a félelem, hogy nem az általuk megrendelt árucikket fogják kiszállítani.
„A legfontosabb tényező a megbízhatóság: a kereskedőknek könnyen megtalálható, egyértelmű termékleírásokat kell elhelyezni a weboldalukon, és megfizethető szállítási költségeket kell biztosítaniuk a vásárlóik számára” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
A nemzetközi értékesítés minden kereskedő számára komoly esélyt kínál a növekedésre, főleg, ha az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket is figyelembe vesszük. A PayPal adatai alapján az országban továbbra is növekszik az export, a leggyakrabban digitális, vagy utazással kapcsolatos termékeket, divatcikkeket és autóalkatrészeket rendelnek a magyar vásárlók.
A felmérés rámutat, hogy nemzetközi szinten továbbra is kulcsfontosságú a vásárlói kényelem. A válaszadók majd fele szívesebben rendel olyan terméket, aminek kiszállítása ingyenes, ugyanakkor fontos szempont a biztonságos fizetési lehetősége is.