A gumiabroncs címke gyakorlatilag úgy néz ki, mint a háztartási gépeken található energiaosztály-besorolások: az ABC-betűi és színes sávok jelölik, hogy az adott gumiabroncs mennyire jól teljesít. Az egyik ilyen címke a gördülési ellenállás nagyságáról, vagyis lényegében az üzemanyag-hatékonyságról tudósít, a másik pedig az úgynevezett nedves tapadási mutatót, azaz a vizes úton szükséges fékút hosszát szemlélteti. Csakúgy, mint a háztartási berendezéseknél, az A-kategóriás abroncsok a legjobbak, míg a G-kategóriába soroltak a leggyengébbek.
A harmadik címke a kerekek által keltett külső zaj mértékére utal. A pontos decibel-érték mellett a hangszóró-jel előtti fekete hanghullámok száma mutatja, hogy csendesebb vagy épp hangosabb abroncsot készülünk vásárolni. Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség ügyvezető elnöke szerint a címkézésre azért van szükség, mert a modern gumiabroncsokról ránézésre vagy tapintásra az átlagos autós nagyon keveset tud megállapítani és nehezen tud eligazodni a gyártók számtalan terméke között. Az új abroncs kiválasztásában segíthet az abroncscímke, amit mindenképpen érdemes keresni gumiabroncs-vásárláskor. Ugyanakkor fontos, hogy az autósok a legmegfelelőbb téli gumiabroncsok vásárlásakor forduljanak más információs forrásokhoz, így az ADAC intézet és autós magazinok tesztjeit is nézzék át.
Szakértők egyöntetűen óvnak az ismeretlen, ázsiai eredetű gumiabroncsok használatától, még akkor is, ha szerepel rajtuk az uniós abroncscímke. A gumiabroncsok felcímkézésétől azt várja a hét legjelentősebb hazai gumiabroncsgyártó céget tömörítő szakmai érdekszövetség, hogy a hatékonyabb és energiatakarékosabb típusok elterjedése jelentős gazdasági és környezetvédelmi előnyökkel is jár.