1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legnépszerűbb közösségi oldal pont ott áll vesztésre, ahol kitalálták. Amerikában több mint egymillió fiatal törölte profilját, összesen pedig 3 millió felhasználót veszített az oldal fél év alatt. Sokakat zavar ugyanis, hogy anyuci is láthatja, hogy mit csinál a gyerek. Éppen ezért sokan térnek át olyan alkalmazásokra, amit csak a címzett lát. Zuckerbergéknek azonban - legalábbis egyelőre - nem kell aggódniuk, a középkorúak még csak most kezdik felfedezni az oldalt. Ráadásul van olyan ország is, ahol alig használják, így "robbanás" várható.

A 18 és 34 év közötti korosztályban egyre többen fordítanak hátat a Facebooknak főleg az USA-ban, Németországban és Japánban: kevesebbet használják, vagy véglegesen szakítanak vele - derült ki a Socialbakers felméréséből.

A legfejlettebb országokban jelenleg már csak a 45 év felettiek korosztályában van növekedés. 163 millió felhasználóval még mindig az USA a fő „Facebook-ország”, de az év elején a közösségi oldal éppen ott van kevésbé jó passzban: a 25 és 34 év közötti felhasználók közül 1,2 millió hagyta ott a közösségi oldalt. Az elmúlt hat hónapban a felhasználók összesített száma 2,9 millióval csökkent.

Mark Zuckerberg és Frank Gehry a Facebook-központ makettjével (Fotó: Facebook)

Az okostelefonok új szokásokat hoztak

Az USA-ban idén csak a 65 felettiek esetében volt enyhe növekedés. Azt persze figyelembe kell venni, hogy az aktív felhasználók száma mindig ingadozott. Azonban nemcsak a Socialbakers számai az egyedüli mutatói annak, hogy a Facebook az USA-ban teret vesztett a fiatalok körében. Az utóbbi hónapokban egyre többet beszélnek például a Snapchatről. Ez egy olyan okostelefon-alkalmazás, amivel képeket lehet küldeni, amelyeket azonban a fogadó csak néhány másodpercig láthat, aztán eltűnnek. A Snapchat nagyon népszerű az amerikai tinédzserek között. Emellett a Tumblr (mikro blog-platform) számít a Facebook egyik nagy riválisának.

Csaknem 40 éves az átlagos német felhasználó

Jelenleg Németországban 25 millió Facebook-felhasználó van. 2013 áprilisában csaknem 1,8 millióval több német tagot regisztráltak, mint egy évvel korábban azonban a megelőző évvel összehasonlítva már igencsak csekély eredmény.

A közösségi háló hatalmas növekedése, úgy tűnik legalábbis, Németországban is a múlté. Január óta csak a 45 felettiek között növekedett a belépők száma, ez azonban nem pótolja a fiatalabbak körében tapasztalható veszteséget. Egy átlagos német Facebook-felhasználó életkora 38,7 év. A trend az USA-ban a legerősebb, de Németországban is lassan változik a regisztráltak korösszetétele – az adatok szerint öregszik. Németországban az év első három hónapjában a 25 és 34 évesek között 121 ezerrel, a 18 és 24 évesek között pedig – valamivel kevesebbel – 90 ezerrel csökkent a felhasználók száma. Ez a két korosztály pedig a Facebook magját jelenti. De a 35–44 évesek között is inkább stagnálás, mintsem növekedés rajzolódik ki.

A tinik kiábrándultak az oldalból

Japánban különösen drasztikusan csökkent a Facebook felhasználóinak száma, az elmúlt félévben csaknem a háromnegyedére esett vissza a számuk, ma már 13 millió alatt van. Az osztrák közösségi tagok is korosodnak. A Socialbakers adatai szerint a fiatal felhasználók nagy számban hagyják ott a Facebookot. Különösen a 13–15 évesek körében jelentős a csökkenés. Viszont a 45 év feletti tagok száma emelkedett az utóbbi három hónapban. Magyarországon a lakosság 44,8%-a használja havonta a Facebookot.

Nem kizárt, hogy itt valóban egy új trend kezd kirajzolódni, hiszen szinte kizárólag éppen a digitális világgal, az okostelefonokkal felnövekvő generáció használ bizonyos szolgáltatásokat – a Tumblr-t és az Instagramot fotók nézegetésére, Snapchatet és hasonlókat a közvetlen, személyes kommunikációra. A Facebook sok tizenéves számára nem túl személyes, mert egy olyan hely, ahol a szülők, a nagyszülők, a tanárok és az edzők is jelen vannak. Jelentős növekedést könyvelhet el a Twitter is, főleg a tinédzserek körében.

A változás sem mindig jó

Az is oka lehet a változásoknak, hogy a fiatal célcsoport különösen érzékenyen reagál a Facebook platformján végrehajtott változásokra. Eredetileg az egyszerűség sok felhasználó tetszését nyerte el. A felhasználók 45%-a ma már kifogásolja, hogy a Facebook egyre átláthatatlanabbá válik. A felmérés szerint a Facebooknál már régóta ismerik a problémát. Az egyik éves beszámolóban is szó van róla, és elfogadhatatlannak tartják, hogy a fiatalok más szolgáltatásokra szokjanak át.

India robbanás előtt

Sok országban azonban a növekedési potenciál még mindig hatalmas. Indiában a lakosság csak 5%-a rendelkezik Facebook-profillal, ami jelentősen elmarad Amerikától, vagy Németországtól. A föld más régióiban azért egyelőre még más a helyzet. Ott a Facebook még virágkorát éli.

Vietnamban január óta a 18 és 24 évesek között 200 ezerrel nőtt a felhasználók száma, összesen 24%-os növekedéssel 11 millióra emelkedett a közösségi oldal tagjainak a száma (ez a lakosság 12,5%-a). Egyiptomban még nagyobb a növekedés. Brazíliában a legifjabb felnőttek között 2013-ban csak eddig egymillióval többen kapcsolódnak a legnagyobb szociális hálóhoz, összesen 10%-kal több felhasználó van, és ezzel a brazilok egyharmada, 66,5 millió ember rendelkezik Facebook-profillal.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG