1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legnépszerűbb közösségi oldal pont ott áll vesztésre, ahol kitalálták. Amerikában több mint egymillió fiatal törölte profilját, összesen pedig 3 millió felhasználót veszített az oldal fél év alatt. Sokakat zavar ugyanis, hogy anyuci is láthatja, hogy mit csinál a gyerek. Éppen ezért sokan térnek át olyan alkalmazásokra, amit csak a címzett lát. Zuckerbergéknek azonban - legalábbis egyelőre - nem kell aggódniuk, a középkorúak még csak most kezdik felfedezni az oldalt. Ráadásul van olyan ország is, ahol alig használják, így "robbanás" várható.

A 18 és 34 év közötti korosztályban egyre többen fordítanak hátat a Facebooknak főleg az USA-ban, Németországban és Japánban: kevesebbet használják, vagy véglegesen szakítanak vele - derült ki a Socialbakers felméréséből.

A legfejlettebb országokban jelenleg már csak a 45 év felettiek korosztályában van növekedés. 163 millió felhasználóval még mindig az USA a fő „Facebook-ország”, de az év elején a közösségi oldal éppen ott van kevésbé jó passzban: a 25 és 34 év közötti felhasználók közül 1,2 millió hagyta ott a közösségi oldalt. Az elmúlt hat hónapban a felhasználók összesített száma 2,9 millióval csökkent.

Mark Zuckerberg és Frank Gehry a Facebook-központ makettjével (Fotó: Facebook)

Az okostelefonok új szokásokat hoztak

Az USA-ban idén csak a 65 felettiek esetében volt enyhe növekedés. Azt persze figyelembe kell venni, hogy az aktív felhasználók száma mindig ingadozott. Azonban nemcsak a Socialbakers számai az egyedüli mutatói annak, hogy a Facebook az USA-ban teret vesztett a fiatalok körében. Az utóbbi hónapokban egyre többet beszélnek például a Snapchatről. Ez egy olyan okostelefon-alkalmazás, amivel képeket lehet küldeni, amelyeket azonban a fogadó csak néhány másodpercig láthat, aztán eltűnnek. A Snapchat nagyon népszerű az amerikai tinédzserek között. Emellett a Tumblr (mikro blog-platform) számít a Facebook egyik nagy riválisának.

Csaknem 40 éves az átlagos német felhasználó

Jelenleg Németországban 25 millió Facebook-felhasználó van. 2013 áprilisában csaknem 1,8 millióval több német tagot regisztráltak, mint egy évvel korábban azonban a megelőző évvel összehasonlítva már igencsak csekély eredmény.

A közösségi háló hatalmas növekedése, úgy tűnik legalábbis, Németországban is a múlté. Január óta csak a 45 felettiek között növekedett a belépők száma, ez azonban nem pótolja a fiatalabbak körében tapasztalható veszteséget. Egy átlagos német Facebook-felhasználó életkora 38,7 év. A trend az USA-ban a legerősebb, de Németországban is lassan változik a regisztráltak korösszetétele – az adatok szerint öregszik. Németországban az év első három hónapjában a 25 és 34 évesek között 121 ezerrel, a 18 és 24 évesek között pedig – valamivel kevesebbel – 90 ezerrel csökkent a felhasználók száma. Ez a két korosztály pedig a Facebook magját jelenti. De a 35–44 évesek között is inkább stagnálás, mintsem növekedés rajzolódik ki.

A tinik kiábrándultak az oldalból

Japánban különösen drasztikusan csökkent a Facebook felhasználóinak száma, az elmúlt félévben csaknem a háromnegyedére esett vissza a számuk, ma már 13 millió alatt van. Az osztrák közösségi tagok is korosodnak. A Socialbakers adatai szerint a fiatal felhasználók nagy számban hagyják ott a Facebookot. Különösen a 13–15 évesek körében jelentős a csökkenés. Viszont a 45 év feletti tagok száma emelkedett az utóbbi három hónapban. Magyarországon a lakosság 44,8%-a használja havonta a Facebookot.

Nem kizárt, hogy itt valóban egy új trend kezd kirajzolódni, hiszen szinte kizárólag éppen a digitális világgal, az okostelefonokkal felnövekvő generáció használ bizonyos szolgáltatásokat – a Tumblr-t és az Instagramot fotók nézegetésére, Snapchatet és hasonlókat a közvetlen, személyes kommunikációra. A Facebook sok tizenéves számára nem túl személyes, mert egy olyan hely, ahol a szülők, a nagyszülők, a tanárok és az edzők is jelen vannak. Jelentős növekedést könyvelhet el a Twitter is, főleg a tinédzserek körében.

A változás sem mindig jó

Az is oka lehet a változásoknak, hogy a fiatal célcsoport különösen érzékenyen reagál a Facebook platformján végrehajtott változásokra. Eredetileg az egyszerűség sok felhasználó tetszését nyerte el. A felhasználók 45%-a ma már kifogásolja, hogy a Facebook egyre átláthatatlanabbá válik. A felmérés szerint a Facebooknál már régóta ismerik a problémát. Az egyik éves beszámolóban is szó van róla, és elfogadhatatlannak tartják, hogy a fiatalok más szolgáltatásokra szokjanak át.

India robbanás előtt

Sok országban azonban a növekedési potenciál még mindig hatalmas. Indiában a lakosság csak 5%-a rendelkezik Facebook-profillal, ami jelentősen elmarad Amerikától, vagy Németországtól. A föld más régióiban azért egyelőre még más a helyzet. Ott a Facebook még virágkorát éli.

Vietnamban január óta a 18 és 24 évesek között 200 ezerrel nőtt a felhasználók száma, összesen 24%-os növekedéssel 11 millióra emelkedett a közösségi oldal tagjainak a száma (ez a lakosság 12,5%-a). Egyiptomban még nagyobb a növekedés. Brazíliában a legifjabb felnőttek között 2013-ban csak eddig egymillióval többen kapcsolódnak a legnagyobb szociális hálóhoz, összesen 10%-kal több felhasználó van, és ezzel a brazilok egyharmada, 66,5 millió ember rendelkezik Facebook-profillal.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hamarosan szívhatják a fogukat az autósok?
Privátbankár.hu | 2024. május 11. 11:19
Az árcsökkenésnek vége szakadhat. 
Vásárló Nagyon bejött a "féláras" megoldás a magyar vásárlókat is megcélzó lengyel "cipőkirálynak"
Buksza blog | 2024. május 11. 09:37
Remekeltek az év elején a CCC cipőboltlánc üzletei. A nyereség a triplájára nőtt.
Vásárló Miért pont az Aldi vagy a többi diszkont? Megvan az új varázsszó
Buksza blog | 2024. május 9. 19:03
Az Aldi azon áruházláncok között lesz, amelyek jól jönnek majd ki abból az időszakból, amelyben az inflációval küszködő vásárlók sokkal jobban megnézik, mit vásárolnak a boltokban.
Vásárló Az elképzelhetetlent kínálja a svájci bicska új változata
Buksza blog | 2024. május 9. 15:13
A svájci bicska mögött 140 éves múlt áll, ám a fejlesztése soha nem áll meg egy pillanatra sem. Más kérdés, hogy amire a gyártó most készül, az igencsak meglepő változást hoz a bicska történetében.
Vásárló Kitalálja, mennyivel olcsóbb ugyanaz a magyar tészta Romániában, mint nálunk?
Privátbankár.hu | 2024. május 9. 06:35
Bődületes a különbség - miért vásárolna itthon az, aki Romániában is megteheti?
Vásárló Ezért kellett új ellenséget keresnie a kormánynak: sosem láttunk még ilyet a magyar boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. május 9. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérések bő 17 éves történetének legnagyobb éves árcsökkenését mértük a hazai hipermarketekben májusban - igaz, az áresés mértéke messze-messze elmarad a korábban látott óriási áremelkedésektől. Jó hír, hogy végre havi szinten is értelmezhető árcsökkenés történt az élelmiszerek frontján. Megnéztük azt is, hol a legolcsóbb a spárga, a párizsi és a csirkemáj.
Vásárló Újabb pofont kapnak a termékzsugorítók
Buksza blog | 2024. május 7. 11:11
Méretes bírságra számíthat az a gyártó Dél-Koreában, amelyik titokban próbálja csökkenteni termékei megszokott mennyiségét ugyanazért az árért.
Vásárló Az Aldi közelebb menne a vevőkhöz, miközben a Lidl ünnepel
Buksza blog | 2024. május 7. 07:48
Az Aldi egyik legjobb terjeszkedési döntése az volt, amikor a cég vezetősége úgy határozott, hogy partra szállnak Nagy-Britanniában. A „hódítást” a helyi lakosok bevonásával akarják kiterjeszteni.
Vásárló Örömhírt kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2024. május 6. 13:24
Szerdától a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is tovább csökken.
Vásárló Készítsd fel a bőröd speciális krémekkel a szoláriumozásra!
Márkázott tartalom | 2024. május 3. 08:43
Itt a jó idő, előkerülnek a szekrényekből a rövidebb ruhák, pólók és lassan már a fürdőruhákra is szükség lesz. Ha egészséges, szép, barna bőrszínnel szeretnél ezekben a ruhadarabokban megjelenni, látogass el alkalmanként a szoláriumba! Azonban úgy, mint a napozásnál, itt is oda kell figyelni néhány alapszabályra! 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG