Hirdetés
Hirdetés

Fókuszban a webes világ - felkészültnek érzik magukat a magyar cégek

2012. június 15., 18:00
Cimkék
internet
, online
, RSM DTM

A vállalkozások túlnyomó része igyekszik is lépést tartani az igen dinamikus technikai fejlődés ütemével. A magyarországi cégek zömében „meghallották az idők szavát”. A honlap ma már nélkülözhetetlen a vállalkozások életében, saját felkészültségüket pedig jónak ítélik a vállalkozások kitűzött üzleti célok megvalósításához.

A több gazdasági ágazatban tapasztalható, évek óta tartó stagnálás vagy visszaesés közepette a magyarországi cégek számára még fontosabbá válnak azok a területek, ahol nagy bizonyossággal a jövőben is bővülésre lehet számítani. Ezek között első helyet foglal el az elektronikus kereskedelem és szolgáltatások világa. Nem meglepő, hogy a vállalkozások túlnyomó része igyekszik is lépést tartani az igen dinamikus technikai fejlődés ütemével.

Öt éves időtávon dinamikus növekedésre számítanak az online szolgáltatások piacán a magyarországi vállalkozások – derül ki az RSM DTM Hungary Zrt. által az utóbbi hetekben végzett kutatásból. A válaszadók egy éven belül ugyan csak szerény mértékű bővülést valószínűsítenek, ám már néhány éves távon is meghatározó ütemű növekedést jósolnak e területen.

A honlap már alap, jön a közösségi média

Hirdetés


Az RSM DTM által kkv-k körében végzett online felmérésből az is kiderül, hogy a magyarországi cégek zömében „meghallották az idők szavát”. A honlap ma már nélkülözhetetlen a vállalkozások életében, a közösségi oldalak – mint a Facebook, az iwiw vagy a Twitter – használatával viszont egyelőre inkább csak barátkoznak a cégek. A vállalkozások 50 százaléka egyáltalán nincs jelen a közösségi felületeken, annak ellenére sem, hogy tudják: ezek célirányos használatával új ügyfelekre is szert tehetnek. Ebben a szegmensben a gyors bővülés az utóbbi egy-két évben következett be, ami nem meglepő annak fényében, hogy a Magyarországon elérhető és népszerű közösségi oldalak ekkorra érték el azt a méretet, ami már a vállalkozások számára is vonzó terep lehet.

Forrás: RSM DTM felmérése


Ami a nehézségeket illeti, az RSM DTM felmérésében részt vevő cégek mintegy két harmada szerint a magyarországi szabályozás (törvények, rendeletek) inkább gátolja, mint segíti a vállalkozások online üzletfejlesztését. A legfőbb akadályok között a cégek fontos helyen említették az internethasználat alacsony arányát és az internetes ügyintézéssel kapcsolatos bizalmatlanságot, a feketegazdaság kiterjedtségét, az online tevékenység magas forrásigényét, az adóterheket, valamint a hatóságok nehézkes működését.

Forrás: RSM DTM felmérése


Saját felkészültségüket ugyanakkor jónak ítélik a vállalkozások e téren: mind a szervezeti struktúra, mind az alkalmazott technikai megoldások kifejezetten segítik a kitűzött üzleti célok megvalósítását a válaszadók szerint. Nem ritka ugyanakkor az, hogy a cégek az online üzletmenethez kapcsolódó tevékenység egy részét kiszervezik: ennek oka elsősorban a logisztikai és adózási szempontokban, valamint az adminisztrációs teher csökkentésére való törekvésben keresendő.

Forrás: RSM DTM felmérése

Tetszett, amit olvasott? Kövesse a Privátbankár.hu-t a Facebookon és a LinkedInen is! Ne maradjon le a legfrissebb gazdasági hírekről!

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Merkelék végre felébredtek - menthető az Európai Unió?

Merkelék végre felébredtek - menthető az Európai Unió?

Az EU-s katonák Balkánra telepítésének terve geopolitikailag rendkívül kényes. Itt ugyanis EU államok szövetkeznének a nem-EU-tag Macedóniával - történelmi riválisa, Görögország akarata ellenére. Merkel kancellár váratlanul az EU külső határainak megvédése mellett foglalt állást.

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Ajánlatunk

Ajánlatunk

Hirdetés

Utánajártunk

Hirdetés

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX0.000%
    DAX9823.5+5.79%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • február 8
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (első becslés) - 2015. december
    NGM: Gyorstájékoztató az államháztartás központi alrendszerének 2016. január havi helyzetéről
    február 9
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    Richter - 2015 Q3
    Ipari termelés - december
    Folyó fizetési mérleg - december
    Külkereskedelmi mérleg - december
    Külkereskedelmi egyenleg - december
    Coca-Cola Co. - 2015 Q4
    Fidelity - 2015 Q4
    február 10
    KSH: Kereskedelmi szálláshelyek forgalma - 2015. december
    MNB: Monetáris Tanács ülésének rövidített jegyzőkönyve
    ÁKK: 2024/B államkötvény csereaukció, 2017/A - 20 mrdFt; 2025/B államkötvény csereaukció, 2018/B - 20 mrdFt
    Heineken - 2015 Q4
    Time Warner - 2015 Q4
    Tesla - 2015 Q4
    Twitter - 2015 Q4
    február 11
    KSH: Fogyasztói árak - január
    MNB: Inflációs alapmutatók
    Nokia - 2015 Q4
    L'oreal - 2015 Q4
    Coca-Cola Enterprises - 2015 Q4
    PepsiCo - 2015 Q4
    február 12
    KSH: GDP (első becslés) - 2015. IV. negyedév
    KSH: Ipar (második becslés) - 2015. december
    KSH: Építőipar - 2015. december+2015. évi
    MNB: Az MNB statisztikai mérlege (előzetes) - január
    GDP év/év - 2015. IV. negyedév
    Ipari termelés - december
    Kiskereskedelmi forgalom - január

Szavazás

Ön szerint Magyarországnak nagyobb szerepet kell vállalnia a terrorizmus elleni harcban?