4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Márciusban csúcsra ért a havi nagybevásárlás ára a hazai hipermarketekben, innen azonban a következő hónapban lejjebb került az árszínvonal - legfrissebb felmérésünkben pedig ismét árcsökkenésről számolhatunk be.

Ahogy már több mint 10 éve minden hónapban, ezúttal is végigjártuk három hazai hipermarket-lánc egy-egy egységét, hogy megnézzük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára. Az eredmény: a márciusi csúcsdöntés óta lassan csorog lefelé az ár, májusban az előző hónaphoz képest közel 2 százalékot csökkent az átlagár, a tavalyinál pedig 38 forinttal (0,2 százalékkal) alacsonyabb lett a számla végösszege.

Az Auchan, az Interspar és a Tesco is olcsóbban adta az élelmiszerkosarunkat májusban, mint áprilisban. A legnagyobb havi árcsökkenést az Intersparban mértük, őket szorosan az Auchan követte. A tavalyihoz képest a Tesco és az Interspar is engedett az árakból, az Auchanban viszont áremelést mértünk. Összességében így alaposan összerázódott a mezőny: a legolcsóbb és a legdrágább kosár között mindössze 686 forint a különbség, alig 3,6 százalék. Az Auchan visszavette a vezetést a Tescótól, az Interspar pedig nagyon felzárkózott.

Az ezúttal legolcsóbbnak bizonyuló Auchanban is hajszállal 18 ezer forint fölött maradt a kosár ellenértéke, a havi átlagár pedig 18 341 forint lett. Megúszhatnánk persze 17 ezer forint alatt (egész pontosan 16 556 forintból) is a nagybevásárlást ugyanezekkel a termékekkel, ehhez azonban mindent ott kellene megvennünk, ahol azt a legolcsóbban adják - ez pedig elég macerás dolog lenne.

Mi drágult és mi lett olcsóbb?

Kisebb árelmozdulást minden terméknél mértünk, komolyabb, 10 százalékot meghaladó változással azonban az előző hónaphoz képest csak 4 termék esetében találkoztunk: a száraztésztát 15, a krumplit pedig közel 20 százalékkal drágábban adták most, mint egy hónapja (a gránátos kocka rajongóinak nagy bánatára), egyes felvágottak, májasok esetében viszont nagyjából ugyanekkora csökkenést mértünk.

Éves viszonylatban már nagyobb mozgolódást láttunk: a sajt drágult a legtöbbet (+35%), illetve a rizs (+27%), de 10 százaléknál nagyobb éves áremelkedést mértünk a chips, a cukor, a joghurt, a tejföl, egyes üdítők és ásványvizek esetében. Az áfacsökkentésnek köszönhetően sokkal olcsóbb viszont a csirkemellfilé (-28%), mint egy éve és 10 százaléknál nagyobbat csökkent a májas, a csokoládé, a banán és a tojás ára egy év alatt.

Havi legolcsóbbak

Ha már ott jártunk, megnéztük, hol adják a legolcsóbban a hónap sláger-zöldségét, a spárgát: a félkilós, hazai termesztésű csomag a Tesco akciójában mindössze 499 forint volt, fehér és zöld változatban is. Az Auchan 569-ért adta a magya spárga félkilóját, az Interspar pedig 899 forintért. Hogy mire kell figyelni a spárga főzésénél, mi a különbség a zöld és a fehér között, és milyen furcsa mellékhatása van ennek a zöldségnek, azt korábbi cikkünkben szedtük össze >>

Fotó: Privátbankár.hu / Valkai Nikoletta

Aki a spárgakrémlevest fürjtojással dobná fel, az az Intersparban 15 darabot 499 forintért is megvehet - ennyiért hazai termelésű, ketreces tartásból származó terméket vehetünk. Az Auchan ugyanezt 549 forintért adta ottjártunkkor, a Tescóban pedig nem volt fürjtojás.

A családok legifjabb tagjaira gondolva körülnéztünk a bébiételek körül is: a Tescóban a Dinky márkáju, EU-ból származó bébiétel kilónként már 1047 forintos áron is megkapható, ennyiért krumplifőzeléket (spenótos, répás vagy natúr változatban) vagy sütőtököt (répával vagy magában) ehet a gyerek. Az Intersparban a cseh Hamanek kilónként 1363 forint, és már hús is van benne (burgonya csirkével és zöldséggel). Az Auchanban az Univer termékei 11 féle ízben 1404 forintos kilónkénti áron voltak kaphatóak.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
Vásárló Hányszor kell mosni a paplant?
Buksza blog | 2024. március 15. 13:28
A matracokat kínáló cégek reklámszövege, hogy a termékeikben rejlik a zavaró álmok nélküli alvás titka. Kevesen tudják, hogy a jó matracnál egyszerűbben is tehetnek valamit a pihentetőbb alvásért.
Vásárló A „méret a lényeg” jegyében akar megújulni a Meki
Buksza blog | 2024. március 15. 10:21
Még az infláció megugrása előtt az embereknek több pénzük volt arra, hogy gyorséttermekben egyenek, és a McDonald’s azt vette a fejébe, hogy a jövőben visszatér ehhez.
Vásárló Teljes átalakulásról döntött a Decathlon, a magyar boltokat is érinti a lépés
Buksza blog | 2024. március 13. 12:39
Nagy lehetőségek nyíltak meg a francia Decathlon sportáruházlánc marketingesei előtt, a vállalat ugyanis a feje búbjától a talpáig átszabja imázsát azzal az ambícióval, hogy sportmárkává váljon.
Vásárló Az Aldi bátor lépésre készül, a jövőben összesen 800 üzletet nyitna az amerikai piacon
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 12. 16:29
A kiskereskedelem a fejlett országokban a legkeményebb versenypiacok közé tartozik, ám ezen belül vélhetően az Egyesült Államokban kell a legjobban megharcolni a vevőkért. Úgy tűnik, az Aldi nem riadt meg ettől.
Vásárló Környezetbarát megoldás a kellemetlen szagok megszüntetésére a lakásban
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 17:47
Az ózon kitűnően alkalmas a szagok semlegesítésére, ezért az ózongenerátorok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Különösen olyan helyeken, ahol kiemelten fontos a kellemetlen szagok megszüntetése, a tiszta, friss környezet megteremtése.   
Vásárló Mosdószekrény-választás a praktikum és esztétikum jegyében
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 13:57
A fürdőszoba egyik legpraktikusabb és legdominánsabb eleme a mosdószekrény. Sokan úgy vélik, hogy egyszerű kiválasztani azt az egyet, ami a fürdőhelyiségbe kerül, ez azonban nem feltétlenül van így, hiszen a széles körű választék könnyen bizonytalanná teheti a vásárlót.
Vásárló Megalapozottnak látszik a piros pont, amit a Tesco kapott
Buksza blog | 2024. március 11. 12:13
Növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban a Tesco szakértők szerint annak köszönhetően, hogy tőzsdén jegyzett vállalatként jobb pénzügyi helyzetben van versenytársainál.
Vásárló Újabb forradalom indul az otthoni mosógépeknél, nyugdíjba mehetnek a kapszulák
Buksza blog | 2024. március 11. 10:33
Változást hoztak a mosásban a kapszulás mosószerek, amelyek célja a hagyományos mosószeres flakonok kiváltása volt kapszulákkal, ám úgy fest, egy évtizeddel megjelenésük után eljárt felettük az idő.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG