Az orosz állami Gazprom gázipari óriásvállalat hamarosan elbocsáthat 1600 menedzsert, hogy mérsékelje bérköltségeit – vett át egy szentpétervári sajtóértesülést a Moscow Times. A hír szerint a leépítés tervéről Alekszej Miller, a vállalat vezérigazgatója tájékoztatta levélben a cég igazgatóságát. A javaslat előzménye, hogy a Gazprom fényévnyi távolságra került attól, amikor Európa első számú gázszállítója volt. A cég 2023-ban pénzügyi veszteséget könyvelt el, amire ezt megelőzően 1999 óta nem volt példa. Miller a levélben állítólag arról ír, hogy a cég szentpétervári főhadiszállásán több mint 4100-ra nőtt az irodisták száma az elmúlt két évtizedben.
Ennek eredményeként a bérköltség 50 milliárd rubelre (486 millió dollár) ment fel a központban, ezért a HR azt javasolta Millernek, hogy küldjenek el 2500 embert. A Gazprom elnökhelyettese Szergej Kuprijanov megerősítette a levél elküldésének tényét a Forbes oroszországi érdekeltségének, ám további részleteket nem árult el. A kikötők előtt vesztegelnek az orosz olajat szállító hajók Ezt megelőzően a Reuters arról adott hírt, hogy legkevesebb 65 olajszállító tankerhajó horgonyoz számos kikötőben világszerte, miután az Egyesült Államok január 10-étől megszigorította az orosz energiahordozó export szankcionálását. E hír forrása a hajókat nyomon követő rendszer, amelyből látható azok mozgása.
Öt hajó vesztegel a kínai kikötők előtt, további hét Szingapúrban, mások Oroszország Balti- tengeri és távol-keleti partjai mentén. Az amerikai pénzügyminisztérium a Gazprom Neftre, a Surgutneftegazra és 183 hajóra vonatkozó korlátozásokat szigorított meg az oroszok Ukrajna elleni agressziója miatt. Szakértői becslések szerint a világ olajszállító-flottájának tíz százalékát érintik az USA intézkedései. Ez feltolja a maradék hajók bérleti díját. A szupertankerek üzemeltetésével elérhető átlagos napi jövedelem tíz százalékkal, 26 ezer dollárra (10,4 millió forint) nőtt az amerikai intézkedés nyomán.