3p
Az Y generáció nem csak a digitális eszközök világában jártasabb, a befektetéseiket is szívesebben bízzák robotokra. Szakértők szerint bár a bankok komoly versenytársakat kaptak, a fiókok tömeges bezárására azért még nem számítanak.

Szakmai háttérbeszélgetést tartott a napokban a Dorsum Zrt. A cég képviseletében Rokob Imre az Y generációról, mint a jövő prémium ügyfélszegmensének kulcsáról beszélt a portfolio.hu beszámolója szerint.

Akár egy robotra is rábíznák a pénzüket

Ők a prémium ügyfeleken belül a fiatalabb generáció egy képzettebb, a digitális eszközök világában jártasabb réteget képviselnek, akik viszont pénzügyek terén tanácsokra szorulnak - akár pénzügyi szolgáltatójuktól, akár szüleiktől. A szakértő egy tanulmányt idézett, amely szerint 2020-ra már a generációba tartozók egyharmada mobilon intézi majd befektetéssel kapcsolatos ügyeit.

Ki tartozik az Y generációba? A Pew Research Center kutatóintézet az 1946 és 1964 között születetteket hívja Baby Boomereknek, az 1965-1980-ig születettek az X generáció, míg az 1981 és 1997 között születettek az Y generáció tagjai (angol nyelvterületen Millennials).

Az Y már az a generáció, amely sokkal nyitottabb a robotok iránt is: befektetéseiket is szívesebben bízzák rájuk, ami a robotszolgáltatók által kezelt vagyon dinamikus növekedéséhez vezethet. A robotok egyébként jelenleg leginkább ETF-ekbe fektetik a vagyont, és egyre inkább megjelennek olyan hibrid modellekben is, amikor részben személyes, részben automatizált kiszolgálást kapnak a prémium ügyfelek.

Komoly versenytársakat kaptak a bankok

A portfolio.hu beszámolója szerint az előadást követő beszélgetésben Ákos Tamás, a CIB Bank lakossági üzletágának vezetője arról beszélt a digitalizáció kapcsán: a bankoknak ma már nem egymással, hanem más, bankon kívüli cégek alkalmazásaival kell versenyre kelniük.

Parádi-Varga Tamás, az SPB Befektetés Zrt. vezérigazgatója pedig úgy véli, hogy bár a technológiai fejlesztés iránti igény megvan, a személyes kapcsolat és tanácsadás továbbra is érték és ezt igénylik is a privátbanki ügyfelek. Lukács-Szalkay Petra, az MKB Bank Affluent Segment részlegének vezetője is arról beszélt: a privátbanki szegmensben a személyes ügyfélkiszolgálás továbbra is hangsúlyos marad.

Konkoly Miklós, a Budapest Alapkezelő vezérigazgatója szerint az digitális eszközök térnyerése már most is megfigyelhető a fiókokban, bár Lukács-Szalkay Petra szerint egyelőre nem várható, hogy a digitalizáció térnyerése miatt a bankfiókok száma jelentősen csökkenne.

Készpénzes szendvics - te rábíznád a vagyonod egy robotra?

Komoly viták zajlanak arról, hogy az új technológiákat felhasználó fintech vállalkozások mekkora veszélyt jelentenek a klasszikus bankokra és más klasszikus pénzügyi szolgáltatókra. A „Money on Toast” szolgáltatás nagyon jó példa arra, hogy a klasszikus szolgáltatók is tudnak újat alkotni a pénzügyi szolgáltatások területén. Korábbi szakcikkünk a témában >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Megszólalt a gigabank is a Kúria devizahiteles döntéséről
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 17:15
A MBH Bank elkötelezett a tisztességes és átlátható szerződéskötési gyakorlat, a fogyasztókat védő jogi kötelezettségek betartása mellett, minden esetben tiszteletben tartja a magyar bíróságok jogerős döntését, és a jogelőd bankok szerződéskötési gyakorlatát korábban több bírósági döntés is alátámasztotta – hangsúlyozta a pénzintézet a Kúria jogegységi határozatára reagálva az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.
Pénzügyi szektor Pluszban indítottak az amerikai tőzsdék
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 16:37
Emelkedéssel nyitottak az amerikai értékpapírpiacok szerdán.
Pénzügyi szektor Több, mint két éve nem fordult elő ilyen az ukrán inflációval
Privátbankár.hu | 2025. július 9. 17:14
Ukrajnában az előző havi több mint kétéves csúcsot követően lassult a fogyasztói árak éves szintű emelkedésének üteme júniusban.
Pénzügyi szektor Jókedvűen indult a nap az amerikai tőzsdéken
Privátbankár.hu | 2025. július 9. 16:51
Emelkedéssel nyitottak az amerikai értékpapírpiacok szerdán.
Pénzügyi szektor Vihar: tömegével zúdulnak a kárbejelentések a biztosítókra
Privátbankár.hu | 2025. július 9. 11:25
Az Alfa a tízezret is meghaladó bejelentésre számít.
Pénzügyi szektor Lépett a Revolut, itt van, mire számíthatnak a magyarok
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:27
Közleményben reagált a szolgáltató a szabályozásra.
Pénzügyi szektor Úgy veszik fel a hiteleket a magyarok, mintha nem lenne holnap
Privátbankár.hu | 2025. július 6. 12:31
Történelmi csúcsra ugrott a lakossági hitelpiac májusban, rekordszintű lakás- és személyi kölcsönökkel, meglepő jelzálogfelfutással.
Pénzügyi szektor Leolvadtak az amerikai tőzsdék
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 16:26
Szerény csökkenéssel nyitottak az amerikai értékpapírpiacok szerdán.
Pénzügyi szektor Fontos változás jön az OTP fintech cégénél
Herman Bernadett | 2025. július 1. 12:50
Július 1-től SimplePay Zrt. néven folytatja a működést a fizetési megoldásokat fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil Kft. Mostantól SimplePay márkanév alatt egységesítik a vállalkozásoknak kínált digitális fizetési megoldásokat.
Pénzügyi szektor Új korszak indul a bankolásban, minden bankszámlás érintett
Herman Bernadett | 2025. július 1. 12:41
Elindult a Központi Visszaélésszűrő Rendszer (KVR) működésének első szakasza, amely a legkorszerűbb technológiát felhasználva, a másodperc tört része alatt képes felismerni a banki utalásokat célzó csalásokat. A nemzetközi szinten is egyedülálló rendszer része a jegybank „öt csapás” intézkedéssorozatának, amelyet Varga Mihály jegybankelnök jelentett be június elején.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG