Szakmai háttérbeszélgetést tartott a napokban a Dorsum Zrt. A cég képviseletében Rokob Imre az Y generációról, mint a jövő prémium ügyfélszegmensének kulcsáról beszélt a portfolio.hu beszámolója szerint.
Akár egy robotra is rábíznák a pénzüket
Ők a prémium ügyfeleken belül a fiatalabb generáció egy képzettebb, a digitális eszközök világában jártasabb réteget képviselnek, akik viszont pénzügyek terén tanácsokra szorulnak - akár pénzügyi szolgáltatójuktól, akár szüleiktől. A szakértő egy tanulmányt idézett, amely szerint 2020-ra már a generációba tartozók egyharmada mobilon intézi majd befektetéssel kapcsolatos ügyeit.
Ki tartozik az Y generációba? A Pew Research Center kutatóintézet az 1946 és 1964 között születetteket hívja Baby Boomereknek, az 1965-1980-ig születettek az X generáció, míg az 1981 és 1997 között születettek az Y generáció tagjai (angol nyelvterületen Millennials). |
Az Y már az a generáció, amely sokkal nyitottabb a robotok iránt is: befektetéseiket is szívesebben bízzák rájuk, ami a robotszolgáltatók által kezelt vagyon dinamikus növekedéséhez vezethet. A robotok egyébként jelenleg leginkább ETF-ekbe fektetik a vagyont, és egyre inkább megjelennek olyan hibrid modellekben is, amikor részben személyes, részben automatizált kiszolgálást kapnak a prémium ügyfelek.
Komoly versenytársakat kaptak a bankok
A portfolio.hu beszámolója szerint az előadást követő beszélgetésben Ákos Tamás, a CIB Bank lakossági üzletágának vezetője arról beszélt a digitalizáció kapcsán: a bankoknak ma már nem egymással, hanem más, bankon kívüli cégek alkalmazásaival kell versenyre kelniük.
Parádi-Varga Tamás, az SPB Befektetés Zrt. vezérigazgatója pedig úgy véli, hogy bár a technológiai fejlesztés iránti igény megvan, a személyes kapcsolat és tanácsadás továbbra is érték és ezt igénylik is a privátbanki ügyfelek. Lukács-Szalkay Petra, az MKB Bank Affluent Segment részlegének vezetője is arról beszélt: a privátbanki szegmensben a személyes ügyfélkiszolgálás továbbra is hangsúlyos marad.
Konkoly Miklós, a Budapest Alapkezelő vezérigazgatója szerint az digitális eszközök térnyerése már most is megfigyelhető a fiókokban, bár Lukács-Szalkay Petra szerint egyelőre nem várható, hogy a digitalizáció térnyerése miatt a bankfiókok száma jelentősen csökkenne.
Készpénzes szendvics - te rábíznád a vagyonod egy robotra? Komoly viták zajlanak arról, hogy az új technológiákat felhasználó fintech vállalkozások mekkora veszélyt jelentenek a klasszikus bankokra és más klasszikus pénzügyi szolgáltatókra. A „Money on Toast” szolgáltatás nagyon jó példa arra, hogy a klasszikus szolgáltatók is tudnak újat alkotni a pénzügyi szolgáltatások területén. Korábbi szakcikkünk a témában >> |