Kevesen hittek benne
Ez a befektetés, ha valaki időben felfigyelt rá, az utolsó 3 év kincsesbányája volt. 2012 őszén még 7 dollár volt, majd kilőtt, és három éven át szakadatlanul emelkedett, mostani árán a 15-szörösére. Kell ennél jobb befektetés?
Netflix, 4 év |
Ugyanakkor kevesen hittek a történetben, talán azért is ment ilyen könnyedén felfelé, nem csimpaszkodott rá a fél világ. A cég ugyanis egyet nem tudott eddig megtenni: azt, amit egy részvénytársaságtól várunk, hogy profitot termeljen. Az idei év más lehet: most az az ígéret, hogy idén a cég befejezi a globális terjeszkedést, és utána 2017-ben már 500 millió dollár profitot fog összehozni.
Amerikában tarolt
A cég Amerikában nagyon népszerű lett, szinte minden háztartás előfizetett rá. Alacsony havidíjért korlátlanul lehet filmeket nézni, és a cég saját maga is készít műsorokat, ami viszont erősen megnöveli a költségeket. A másik igen költséges dolog a szolgáltatás kiterjesztése a világra. Idén már 100 piacon szeretnének ott lenni, olyan óriásokon is, mint Kína, India és Indonézia. 60 országba már 2015-ben eljutottak, és 11 millió új ügyfelet szereztek.
Ez persze sehol nincs pl. a Facebook milliárdos felhasználói számához, de ha olyan népszerű lesz a szolgáltatás, mint Amerikában, akkor könnyen több százmilliósra hízhat a tábor, és akkor azért már egy felhasználónkénti kis eredmény mellett is szép összeget lehet összességében begyűjteni. A Bloomberg szerint a felhasználószám 150 millióra nőhet 2020-ra, az árbevétel pedig 20 milliárd dollárra.
Szerény profit, komoly tervek
Eddig a profit szerényen alakul a cég 14 éves tőzsdei története alatt. Idén 137 millió dollár, a várakozások szerint ez 2017-ben 500 millió fölé menne, 2018-ban pedig átlépné a milliárdos határt. A cég piaci kapitalizációja jelenleg 45-50 milliárd dollár körüli, így még az évi 1 milliárdos eredménnyel is nagyon magas, 45-50-es P/E adódna. A mostani árazásban tehát nem csak a 2018-as várt eredmény, hanem még annak a háromszorosa is benne van.
Ezek a tervek csak akkor valósulhatnak meg, ha sikeres a cég ázsiai terjeszkedése, Kínát is beleértve. Kínában ráadásul nem is egyszerű a működés: szükség van egy helyi cégre, amelyik az állami kontrollt intézi, magyarán a cenzúrát. Közben azonban a hazaiak is ott vannak már a pályán saját videó megosztóikkal: az Alibaba és a Baidu.