3p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bizonytalanság övezi szakértők körében a Dél-Korea területén történt, az eddigi legtöbb halálos áldozatot követelő repülőgép-szerencsétlenség lehetséges okait, különösen a madárbecsapódásról szóló első hivatalos feltételezést.

A futómű kieresztésének az elmaradása, a kéthajtóműves Boeing 737-800-as gép hasra landolásának időzítése a kifutópálya hosszához képest, valamint a lehetséges madárbecsapódásról szóló jelentések mind olyan kérdéseket vetettek fel, amelyekre szakértők még nem tudtak választ adni – derül ki az MTI összefoglalójából.

Szakértők egybehangzó véleménye szerint a gépek vészhelyzetben minimális üzemanyaggal érkeznek, a tűzoltóautók jelen vannak, a leszállópályát habbal borítják be, a gépet a pálya legelején teszik le, és általában a végére le tud lassulni. A helyi médiában sugárzott videón látható, amint a repülőgép futómű nélkül szánkázott végig a kifutópályán, mielőtt egy falnak csapódott, felrobbant és lángba borult.

„Miért nem szórtak a tűzoltók habot a pályára? Miért nem voltak jelen, amikor a gép földet ért? És miért landolt a repülőgép olyan közel a leszállópálya végéhez? És miért volt egy téglafal a kifutópálya végén?”

- tette fel a kérdést az Airline News szerkesztője, Geoffrey Thomas.

Dél-koreai tisztviselők közölték, hogy vizsgálják a baleset okát, beleértve a madárbecsapódás lehetőségét is.

Ha madárrajjal ütközött a gép, miért nem nyílt ki a futómű?

A szakértők szerint valószínűtlennek tűnik, hogy madárral való ütközés okozta volna a futómű meghibásodását.

„A madárral ütközés nem szokatlan esemény, a futóművel kapcsolatos problémák nem szokatlanok. Madarakkal való ütközések sokkal gyakrabban fordulnak elő, de jellemzően önmagukban nem okozzák egy repülőgép elvesztését” – mondta Thomas.

Tűzoltók és mentők a roncsnál 2024. december 29-én, miután a Jeju Air dél-koreai légitársaság Boeing 737-800-as repülőgépe 181 emberrel a fedélzetén leszállás közben letért a kifutópályáról és egy kerítésfalnak ütközött a dél-koreai Muan nemzetközi repülőterén. A hatóságok egyelőre két túlélőről tudnak.
Tűzoltók és mentők a roncsnál 2024. december 29-én, miután a Jeju Air dél-koreai légitársaság Boeing 737-800-as repülőgépe 181 emberrel a fedélzetén leszállás közben letért a kifutópályáról és egy kerítésfalnak ütközött a dél-koreai Muan nemzetközi repülőterén. A hatóságok egyelőre két túlélőről tudnak.
Fotó: MTI/EPA/Han Mjunggu

Geoffrey Dell ausztrál repülésbiztonsági szakértő azt mondta:

„Soha nem láttam még, hogy madárbecsapódás megakadályozta volna a futómű kihajtását”.

Trevor Jensen ausztrál repülési tanácsadó szerint a tűzoltók és a mentőszolgálatok általában felkészülten várják a gépek hasra landolását, „így ez nem tervezettnek tűnik”.

A madárral ütközés csak egy egész raj beszippantásával lehet hatással a hajtóművekre, de még az sem állította volna le azonnal, így a pilótáknak lett volna idejük megbirkózni a helyzettel – mondta Dell. Dell és Jensen szerint az sem világos, hogy a gép miért nem lassult le a leszállópályán csúszva.

A dél-koreai közlekedési minisztérium közleménye szerint a gép mindkét fekete dobozát megtalálták, a repülési adatrögzítőt és a pilótafülke hangrögzítőjét is. „Ez megadja a gép összes rendszerének összes paraméterét. A repülőgép ”szívverése„ a fedélzeti adatrögzítőn van” – mondta Thomas, hozzátéve, hogy a hangrögzítő elemzése nyújthatja a legértékesebb tájékoztatást a tragikus baleset lefolyásáról.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Tudomány-technika Nagy bejelentést tett az egyik hazai cég
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 09:10
A tojás alapú vakcinagyártáshoz szükséges géprendszert fejlesztett a Sentimento Kft.
Tudomány-technika Magyar siker: ez a cég került fel a Financial Times listájára
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 09:20
A ServerElite ismét felkerült a Financial Times leggyorsabban növekvő cégeit listázó FT 1000 rangsorára.
Tudomány-technika Ezek a kibertámadók kedvenc célpontjai
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 07:35
Fekete toplista.
Tudomány-technika Jeff Bezos mennyasszonya és Katy Perry is a világűrben járt
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 16:14
11 perces utazásra ment egy luxusrakéta női személyzete.
Tudomány-technika Bill Gates sötét jövőt lát: ez a három szakma élheti túl az AI térhódítását
Privátbankár.hu | 2025. március 29. 15:59
És mi lesz a többiekkel?
Tudomány-technika Megérkezett a legújabb katasztrófa-forgatókönyv, a korábbinak az ellenkezőjét mondja
Privátbankár.hu | 2025. március 16. 11:29
A híres tengeri áramlatokhoz, például a Golf-áramlathoz képest kevésbé ismert az Antarktisz körüli áramlat. A tudósok új elmélettel álltak elő azzal kapcsolatban, hogyan változik ez az áramlat.
Tudomány-technika Politikai adok-kapok lett az ügyükből: elmesélték, mit éltek át
László Éva Lilla | 2025. március 11. 15:09
Az immáron kilencedik hónapja a Nemzetközi Űrállomáson (ISS) élő Suni Williams és Butch Wilmore nemrégiben elmesélte, hogyan élték meg küldetésük meghosszabbítását, legutóbbi rövid videójukból pedig kiderül, hogy az ISS-t hamarosan elhagyó asztronautáknak mi fog a legjobban hiányozni a világűrből.
Tudomány-technika Kína emberszerű robotokkal erősít, sokak munkáját vehetik el
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 13:46
Újabb munkahelyek szűnhetnek meg.
Tudomány-technika Baj van az egyik súlycsökkentő gyógyszerrel
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 09:49
Nem hozta a dán cég terméke a várt eredményeket.
Tudomány-technika Kihívót kap a kóla – jóval drágábban
Buksza blog | 2025. március 4. 17:13
Az üdítőitalokat fejlesztő élelmiszeripari vállalatok új utakat keresnek fogyasztóik érdeklődésének fenntartására. Egy kanadai példa szerint a természet még tartogat kiaknázható lehetőségeket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG