3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Bizonytalanság övezi szakértők körében a Dél-Korea területén történt, az eddigi legtöbb halálos áldozatot követelő repülőgép-szerencsétlenség lehetséges okait, különösen a madárbecsapódásról szóló első hivatalos feltételezést.

A futómű kieresztésének az elmaradása, a kéthajtóműves Boeing 737-800-as gép hasra landolásának időzítése a kifutópálya hosszához képest, valamint a lehetséges madárbecsapódásról szóló jelentések mind olyan kérdéseket vetettek fel, amelyekre szakértők még nem tudtak választ adni – derül ki az MTI összefoglalójából.

Szakértők egybehangzó véleménye szerint a gépek vészhelyzetben minimális üzemanyaggal érkeznek, a tűzoltóautók jelen vannak, a leszállópályát habbal borítják be, a gépet a pálya legelején teszik le, és általában a végére le tud lassulni. A helyi médiában sugárzott videón látható, amint a repülőgép futómű nélkül szánkázott végig a kifutópályán, mielőtt egy falnak csapódott, felrobbant és lángba borult.

„Miért nem szórtak a tűzoltók habot a pályára? Miért nem voltak jelen, amikor a gép földet ért? És miért landolt a repülőgép olyan közel a leszállópálya végéhez? És miért volt egy téglafal a kifutópálya végén?”

- tette fel a kérdést az Airline News szerkesztője, Geoffrey Thomas.

Dél-koreai tisztviselők közölték, hogy vizsgálják a baleset okát, beleértve a madárbecsapódás lehetőségét is.

Ha madárrajjal ütközött a gép, miért nem nyílt ki a futómű?

A szakértők szerint valószínűtlennek tűnik, hogy madárral való ütközés okozta volna a futómű meghibásodását.

„A madárral ütközés nem szokatlan esemény, a futóművel kapcsolatos problémák nem szokatlanok. Madarakkal való ütközések sokkal gyakrabban fordulnak elő, de jellemzően önmagukban nem okozzák egy repülőgép elvesztését” – mondta Thomas.

Tűzoltók és mentők a roncsnál 2024. december 29-én, miután a Jeju Air dél-koreai légitársaság Boeing 737-800-as repülőgépe 181 emberrel a fedélzetén leszállás közben letért a kifutópályáról és egy kerítésfalnak ütközött a dél-koreai Muan nemzetközi repülőterén. A hatóságok egyelőre két túlélőről tudnak.
Tűzoltók és mentők a roncsnál 2024. december 29-én, miután a Jeju Air dél-koreai légitársaság Boeing 737-800-as repülőgépe 181 emberrel a fedélzetén leszállás közben letért a kifutópályáról és egy kerítésfalnak ütközött a dél-koreai Muan nemzetközi repülőterén. A hatóságok egyelőre két túlélőről tudnak.
Fotó: MTI/EPA/Han Mjunggu

Geoffrey Dell ausztrál repülésbiztonsági szakértő azt mondta:

„Soha nem láttam még, hogy madárbecsapódás megakadályozta volna a futómű kihajtását”.

Trevor Jensen ausztrál repülési tanácsadó szerint a tűzoltók és a mentőszolgálatok általában felkészülten várják a gépek hasra landolását, „így ez nem tervezettnek tűnik”.

A madárral ütközés csak egy egész raj beszippantásával lehet hatással a hajtóművekre, de még az sem állította volna le azonnal, így a pilótáknak lett volna idejük megbirkózni a helyzettel – mondta Dell. Dell és Jensen szerint az sem világos, hogy a gép miért nem lassult le a leszállópályán csúszva.

A dél-koreai közlekedési minisztérium közleménye szerint a gép mindkét fekete dobozát megtalálták, a repülési adatrögzítőt és a pilótafülke hangrögzítőjét is. „Ez megadja a gép összes rendszerének összes paraméterét. A repülőgép ”szívverése„ a fedélzeti adatrögzítőn van” – mondta Thomas, hozzátéve, hogy a hangrögzítő elemzése nyújthatja a legértékesebb tájékoztatást a tragikus baleset lefolyásáról.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Tudomány-technika Ennyi volt: megszűnik a Skype
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 07:08
A Skype-ot 2003-ban alapították Észtországban.
Tudomány-technika Az Európai Unió nekiment a TikToknak
Privátbankár.hu | 2025. május 2. 13:21
Európai felhasználók adatait továbbították Kínába. 
Tudomány-technika A Facebook nagy bejelentése: itt az új AI-app
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 19:14
Nem akarnak lemaradni.
Tudomány-technika Megvan a kilövés időpontja: magyar hódítja meg az űrt
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 17:41
Megvan a dátum!
Tudomány-technika Nagyot gurít a ChatGPT, erre is képes lesz
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 17:18
Hasznos funkció érkezik.
Tudomány-technika Kihívót kap Szilícium-völgy: menő kezdeményezés a Kaukázusban
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 10:43
Örményországban olyan tantárgyat vezettek be az általános iskolákban, amely az arra érzékeny kisdiákokat megismerteti a modernt technológia lehetőségeivel és új ötletekre ösztönzi őket.
Tudomány-technika Ők maradhatnak kenyérkereset nélkül: kiszámolták, hány munkahelyet tüntethet el az MI
Privátbankár.hu | 2025. április 26. 14:23
A mesterséges intelligencia (MI) forradalmasíthatja a kreatívipart, az egészségügyet és a pénzügyi szektort – de sokak munkahelyét is veszélybe sodorhatja. Egy új tanulmány szerint egy százalékpontos növekedés az automatizálásban 15 ezer állás megszűnését jelentheti. A kutatás arra is figyelmeztet: a legnagyobb veszélyt sokan alábecsülik, éppen ott, ahol a legnagyobb a kockázat.
Tudomány-technika Nem fogja elhinni, mire készül Kína
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 13:26
Oroszországgal közösen dolgozik ezen terv felé.
Tudomány-technika Jöhet a tű nélküli fogyasztó-csodagyógyszer
Privátbankár.hu | 2025. április 22. 09:58
Biztató eredményeket hozott az Eli Lilly tabletta formátumú fogyasztószerének első tesztje.
Tudomány-technika Nagy bejelentést tett az egyik hazai cég
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 09:10
A tojás alapú vakcinagyártáshoz szükséges géprendszert fejlesztett a Sentimento Kft.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG