A járattörlései és késései miatt az elmúlt időszakban sok kritikát kapott légitársaság előre - és távolabbra - menekül. Váradi József vezérigazgató Londonban a Wizz Air első új, nagyobb hatótávolságú Airbus A-321 XLR gépeit mutatta be a sajtó képviselőinek.
Az új gépek lehetőséget adnak a légitársaság számára, hogy leghosszabb járatainak repülési idejét hatról nyolc órára növelje. Az első, az új típussal repült útvonal a londoni Gatwick repülőteret köti majd össze a szaúd-arábiai Dzseddával 2026 márciusától.
A jegyárak 134,99 fonttól, azaz mai árfolyamon nagyjából 66 ezer forinttól indulnak, ez jóval alatta van a hagyományos társaságok, például a British Airways ugyanerre az útvonalra szóló jegyárainak. A repülési idő Dzsedda irányába hét óra, London irányába valamivel hét óra fölött lesz, a társaság évi 250 ezer új üléssel számol londoni járatain az új gép beállításával.
A társaság második, várhatóan 2025. június elején szolgálatba álló A-321 XLR gépe pedig a milániói bázisra kerül, ahonnan az Egyesült Arab Emírségek fővárosába, Abu-Dzabiba repül majd.
"Az Airbus A321XLR a legköltséghatékonyabb repülőgép a kategóriájában. Megnövelt hatótávolsága lehetővé teszi a Wizz Airnek, hogy hálózatának legtávolabbi célállomásait is közvetlen járatokkal kösse össze, ugyanakkor további terjeszkedési lehetőségeket is biztosít, újabb kultúrákat, gazdaságokat és kontinenseket köthet össze. Izgatottan várjuk, hogy verhetetlen árakat kínálhassunk ügyfeleinknek a London Gatwickből Dzsiddába tartó új útvonalon"
- fogalmazott Váradi József a cég közleménye szerint.
A Fortune tudósítása szerint azonban Váradi József azt is egyértelművé tette, hogy a Wizz semmilyen kompromisszumot nem köt az utasok kényelmével kapcsolatban ezen, vagy az új típussal később beindítani tervezett, hat óránál hosszabb menetidejű járatain. Az A-321 XLR-eken ugyanazok a hátra nem dönthető ülések, ugyanabban a kiosztásban lesznek elérhetők, mint a rövidebb járatokon.
A vezérigazgató szerint azonban ez nem fogja zavarni az utasokat.
"Ha visszanézek 15-20 évvel ezelőttre, azt gondoltam, hogy három óra már próbára teszi az utasok türelmét"
- fogalmazott, hozzátéve, hogy az embereknek a gazdaságosság nagyon fontos szempont, és a legtöbben már azzal feláldoznak a kényelmükből, amikor turistaosztályon repülnek.
"Nem ágyban fekszel. Ha úgy tetszik, 'elszenveded a fájdalmat' a gazdasági előnyökért cserébe, amelyeket a tranzakció során szerzel"
- mondta Váradi József, aki arról is beszélt, hogy az új típussal terveznek dél-ázsiai úticélok felé is járatokat indítani, azonban az Atlanti-óceánon nem terveznek beszállni a versenybe.
[Cikkünk eredeti változatának megjelenése után a Wizz Air levélben kért módosításokat. Kifogásolták, hogy azt írtuk, Váradi József "szenvedést ígért" az utasoknak, szerintük ez "egy kontextusból kivett ironikus kijelentés volt". Az idézetet - mivel ez szerepel több, az eseményről tudosító angol nyelvű forrásban is - a helyén hagytuk, a kérdéses kifejezést idézőjelbe tettük, a cikk címét azonban megváltoztattuk, és kivettünk egy utalást belőle a Which? elégedettségi felmérésére is, ez ugyanis a Wizz Air szerint nem reprezentatív adatokra alapul.]