7p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az, hogy tavaly hárommillió turista utazott Máltára, kiemelkedő siker, hiszen csak 2024-re tervezték a szigetország turisztikai vezetői, hogy elérik a Covid előtti bevételi szintet. Amit végül is nemhogy elértek, de meg is haladták azt.

A máltai turizmus sikerének titkairól az Utazás kiállításon, a szigetország standján beszélgettünk John Mary Attarddal, a Máltai Turisztikai Hivatal (MTA) kelet-európai, lengyel, valamint a Baltikum országait összefogó régió igazgatójával.

Aki egyszer Máltára látogat, az örökre beleszeret ebbe a szépséges szigetországba. Érthetően: gazdag történelmi örökség, természeti szépségek, gyönyörű tengerpart, kellemes éghajlat, búvárkodási lehetőségek, fejlődő turisztikai infrastruktúra várja itt a pihenni vágyót.

Aki egyszer Máltára látogat, az örökre beleszeret ebbe a szépséges szigetországba. Fotó: Máltai Turisztikai Hivatal
Aki egyszer Máltára látogat, az örökre beleszeret ebbe a szépséges szigetországba. Fotó: Máltai Turisztikai Hivatal

Ugyanakkor, bár egy évben hárommillió vendég keresi fel a félmilliónál alig több lakosú országot, még sem tapasztalható tömegturizmus.

Tavaly Angelo Farrugia, a máltai parlament elnöke magyar meghívásra hazánkban járt,    és interjút adott lapunknak. Akkor a GDP tekintetében harmadik vagy negyedik helyre sorolta országában a turisztikai ágazatot. Hol tartanak ebben most?

A GDP-nek ma 31 százaléka származik a turizmusból. 

Hány magyar látogatott 2023-ban Máltára, és melyek a legfontosabb küldő piacok?

Ötvenezer magyar pihent, tanult vagy sportolt nálunk tavaly. A hozzánk érkező turisták legtöbbje angol, olasz, francia, német és lengyel. 2023-ban a látogatók többsége Olaszországból érkezett, amelyet szorosan követett az Egyesült Királyság. Az olasz és brit turisták a beutazók közel 40 százalékát tették ki, emellett a francia és a német látogatók is jelentős számot mutattak. A lengyel turizmus figyelemreméltó eredményt - 60 százalékos növekedést – mutatott fel, így több mint 167 ezer lengyel látogató érkezett Máltára tavaly. Az MTA által szervezett, Közösen történelmet írtunk című ágazati rendezvényén hozták nyilvánosságra azt az adatot is, hogy tavaly a turisták összesen 2,7 milliárd eurót költöttek Máltán, fejenként átlagosan napi 132 eurót, ami 20 százalékkal több, mint 2019-ben volt.

Talán nem mindegyik olvasónk ismeri e bájos szigetcsoportot annyira, hogy tisztában legyen vele: melyek a legfontosabb turisztikai vonzerők? 

Elsősorban a nap és a tenger, melyek verhetetlenek, főleg az északabbról érkezők körében. De nagyon sokan jönnek hozzánk búvárkodni, nyelvet tanulni, túrázni, golfozni vagy akár itt rendezik meg az esküvőjüket. Máltának ugyanis nemcsak nyáron kellemes az átlaghőmérséklete.

Azt olvastam valahol, hogy a lakosság majd egynegyede külföldi munkavállaló. Igaz-e ez, és hányan dolgoznak közülük a turizmusban? Magyar kollégával is találkoztam, amikor kint jártam.

Sokan érkeznek Ázsiából, akik elsősorban a vendéglátás és a szállodaipar kevésbé magas képzési szintjét igénylő területein dolgoznak. De magyar szót is hallani: ötezer magyar él és dolgozik itt. A külföldi munkavállalók számára rendszeresek a továbbképzések, bizonyos munkaköröket csak szakképzettek tölthetnek be.

Hogyan jellemezné a turisztikai infrastruktúra fejlesztését?

A luxus szállodák sora bővült egy új Hiltonnal és egy Barcelo hotellel. A hajdan nagy népszerűségnek örvendő mediterrán üdülőfalu, a Hal Fehr Holiday Village luxus színvonalú felújítása is napirendre került. Szép régi épületek avanzsáltak át butikhotelekké. A már meglévő szálláshelyeket a pandémia ideje alatt korszerűsítettük. De, nem a turisták számának minden áron való növelése a cél. Legfeljebb évi 3,5 milliós látogatószámban gondolkodunk, mert nem akarunk beleesni az overtourism csapdájába. Inkább a minőség emelése, a programok számának növelése a cél.

Milyen marketingstratégiákat valósított meg a Máltai Turisztikai Hivatal a közelmúltban az ágazat népszerűsítése érdekében, különös tekintettel a globális világjárvány által támasztott kihívásokra?

Nemrég tettük közzé új jelmondatunkat: Fedezz fel többet!, amely a korábbi szlogenünk, a More to Explore („Még több felfedeznivaló”) továbbfejlesztése. Ezt a friss szlogent továbbiak kísérik, mint például a Fedezz fel több zamatot!” vagy éppen „Fedezz fel több történetet!” kiegészítve az általunk elérni kívánt, piaci szegmensekre szabott törekvésekkel. Az ezirányú fejlesztés valóban felpezsdíti, megújult energiával tölti fel jelmondatunkat. Hatékonyabban éri el a közönséget, és cselekvésre ösztönzővé alakítja. A Fedezz fel többet! szlogen zökkenőmentesen illeszkedik már kialakított, átfogó stratégiánkhoz. 

John Mary Attard, a Máltai Turisztikai Hivatal (MTA) kelet-európai, lengyel, valamint a Baltikum országait összefogó régió igazgatója. Fotó: Máltai Turisztikai Hivatal
John Mary Attard, a Máltai Turisztikai Hivatal (MTA) kelet-európai, lengyel, valamint a Baltikum országait összefogó régió igazgatója. Fotó: Máltai Turisztikai Hivatal

Ez a stratégia mire épül?

Három alapvető elemre: földrajzi tervezés, demográfiai adatok, valamint motiváció-vezérelt marketing. Ezzel mostantól kielégíthetjük a megcélzott vendégkör különböző szegmenseit és érdeklődési köreit, a számunkra fontos piacokon, valamint az év különböző időszakaiban egyaránt.

Milyen médiakörben gondolkodnak?

Célunk egy átfogó, ha úgy tetszik, 360 fokos marketing stratégia megvalósítása, amely lefedi az ügyfeleknek a márkánkkal való kapcsolatának minden részletét. Ez magában foglalja a különböző online és offline marketingcsatornák használatát, az egységes és következetes márkaélmény biztosítása érdekében. Az a törekvésünk, hogy személyre szabott, célzott üzeneteket küldjünk, a potenciális ügyfeleknek, minél több felületen keresztül.

Melyek e marketingpolitika egyéb, kiemelendő eszközei?

A megvalósítás érdekében folyamatosan együttműködünk márka- és kereskedelmi partnereinkkel, megjelenünk vásárokon, workshopokon, roadshow-kon és számos más eseményen, növelve a szakmai kapcsolatok számát, minőségét. A külföldi média rangos képviselőinek meghívására továbbra is központi hangsúlyt fektetünk. Emellett folytatjuk rendszeres hirdetési kampányainkat, a különböző offline és online platformokon, a média széles skáláját felhasználva, a digitális csatornáktól a televízióig. E területek szakembereit bevonjuk marketingosztályunk munkájába, hogy minden földrajzi divízióhoz egy-egy szegmenst hozzákapcsoljunk. Ez biztosítja, hogy egy-egy részleg egy adott terület felelőse is egyben. Így elsődleges kapcsolattartó pontként szolgál a kollégák, valamint a kereskedelmi partnerek számára, mind helyi, mind nemzetközi szinten.

A turisták kiegyensúlyozottabb eloszlására összpontosítanak. Fotó: Máltai Turisztikai Hivatal
A turisták kiegyensúlyozottabb eloszlására összpontosítanak. Fotó: Máltai Turisztikai Hivatal

A fenntarthatóság és a felelősségteljes turizmus a tudatos utazók döntéshozatalának jelentős tényezőivé váltak. Hogyan valósítja meg Málta ezeket az elveket a gyakorlatban? 

Az évek során a kormány számos kezdeményezést hajtott végre, amelyek célja a fosszilis energiahordozókfogyasztásának csökkentése, a műanyaghasználat korlátozása és a káros anyagok kibocsátásának csökkentése. Ezzel párhuzamosan az MTA olyan stratégiát folytat, amely a turisták kiegyensúlyozottabb eloszlására összpontosít, egész évben. Ma már a szállásadók a főszezonon kívül is fogadnak vendégeket, így enyhítve az egyes túlzsúfolt helyszínre gyakorolt nyomást.

Bizonyára segít ezen az a tény, hogy mára a máltai szigetek – közismerten - egész évben elérhető úti céllá váltak…

Júliusban és augusztusban még mindig jelentős a túlkereslet, ezért marketingforrásainkat a csendesebb, csúcsidőn kívüli hónapokra fordítjuk. Ebben az időszakban is gazdag programkínálattal rendelkezünk, a gasztronómia, a vallás, a történelem iránt érdeklődők, vagy az aktív kikapcsolódást keresők számára. E stratégiánk bevált, hatékonysága pedig nyilvánvaló. Ez abban nyilvánul meg, hogy a látogatók száma folyamatosan nőtt az év során, anélkül, hogy nagyobb nyomást gyakorolnának a csúcshónapokra. Az évek folyamán tehát országunk szezonális desztinációból olyan úti céllá vált, amely egész évben optimálisan használja ki a rendelkezésre álló erőforrásokat, hozzájárulva az eredményesebb fenntarthatósághoz.

Ez bizonyára nagy mértékben befolyásolja az egész ország gazdasági eredményességét is.

Tekintettel arra, hogy természeti erőforrásokkal nem rendelkező kis szigetország vagyunk, a turizmus valóban kulcsfontosságú gazdasági pillérként szolgál. Ráadásul a fenntarthatóság elvén alapuló kezdeményezések, tapasztalataink szerint, pozitív élményt nyújtanak, mind a helyiek, mind a turisták körében. Már eddig is jelentős előrelépés történt, ám az elkövetkező hónapokban és években további intézkedéseket fogunk bevezetni.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Úszó paloták, rejtett kikötők – így utaznak a gazdagok
Elek Lenke | 2025. május 18. 18:04
Luxushajók, titkos úticélok és tágas apartmanok: új trendek hódítanak a tengereken, ahol már a kaland is prémiumszolgáltatás.
Turizmus Egy átlagos lakosnak 7,2 milliárd forintja van – ez a leggazdagabb város
Elek Lenke | 2025. május 11. 14:49
Melyik városban nem ritkaság a milliárdos szomszéd, és ahol a vagyon nem luxus, hanem átlag?
Turizmus Vadregényes jövő: sikeres együttműködéssel lesz a Budakeszi erdőből közösségi élménytér
Szöllősi Tímea | 2025. május 8. 16:38
Az OTP Bank és a Pilisi Parkerdő Zrt. tízéves együttműködési megállapodást kötött egy 320 hektáros erdőterület természetvédelmi célú fejlesztése érdekében. A városierdő szemléletű fejlesztés célja, hogy a terület egyszerre szolgálja a természet megőrzését, valamint a rekreációt és a közösségi élményeket.
Turizmus Hibáztak a karbantartók: járatokat töröl egy nagy európai légitársaság
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 16:26
Több gép is ideiglenesen kiesik a flottából.
Turizmus Megújult szállodák várják a vendégeket Hévízen
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 09:48
Laptársunk, a szintén a Klasszis Médiához tartozó Turizmus Online a Hunguest Hotels szállodalánc által kínált hévízi wellness- és kikapcsolódási lehetőségeket mutatja be – fókuszban a Hunguest Hotel Helios és a Hunguest Hotel Panoráma.
Turizmus Kifutó a kifutón – így lett a reptér a luxusdivat új otthona
Elek Lenke | 2025. május 4. 17:05
Már nemcsak a plázákban és belvárosi butikokban, hanem a világ repterein is hódít a vintage divat. Használt, de prémium luxusdarabokat kínáló üzletek nyílnak egymás után – és a „kincsvadászat” globálissá válik.
Turizmus Top 10 élmény Máltán: a tökéletes bakancslista
PR | 2025. április 28. 16:29
Ha gyűjtöd a bakancslistás úticélokat, Máltát ki ne hagyd! Történelem, kultúra, természet, kristálytiszta tenger, napfény, kalandok mindössze kétórányi repülőútra. Ugorj fejest a nyárba már akár májusban. A tenger már tavasztól kellemes és napsütésben sincs hiány!
Turizmus Családi nyaralás, wellness-program vagy épp konferencia: újra nyitva a Hunguest Flóra
Privátbankár.hu | 2025. április 28. 14:11
Évekig tartó átfogó fejlesztés után nemrég újra megnyitotta kapuit Eger egyik legnagyobb szállodája, a Hunguest Flóra. Laptársunk, a Turizmus Online a járta körül a megújult hotelt.
Turizmus Luxuspszichiátria havi 243 millió forintért: itt gyógyulnak a leggazdagabbak
Privátbankár.hu | 2025. április 27. 14:53
Egy arab herceg kíséretével érkezik, egy másik páciens csak teliholdkor merített vizet iszik, egy orosz milliárdos pedig megszökik az elvonóról: Abdullah Boulad klinikáján Mallorcán a világ leggazdagabbjai keresnek gyógyulást. A luxuspszichiátria diszkrét világában a teljes elszigeteltség, a személyre szabott kezelések és a csúcstechnológia is alapkövetelmény.
Turizmus Magyarországra is befut a világ leghosszabb luxusutazása
Elek Lenke | 2025. április 17. 18:54
Száz napos, luxusszintű világkörüli utazást hirdetett meg egy amerikai utazási iroda: a résztvevők kizárólag vonattal és hajóval járják be a Földet, Londonból indulva egészen Japánig és az Egyesült Államokig, majd vissza Európába. Az úti célok között Magyarország is szerepel. A részvételi díj fejenként több mint százezer font, a kereslet mégis élénk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG