Az éjszakai vonatok Európában mostanában sok utazó körében kedveltek, állítja a szakmai magazin. Persze ennek hátterében érdemes tudni, hogy a svéd turisztikai lapok, környezetvédelmi szempontok miatt, előszeretettel támogatják a vonatos utazást, a repülővel szemben.
Mindez kormányzati szinten is igaz, ennek egyik komoly jele, hogy bizonyos rövidebb belföldi járatokon a repülő helyett a vonatot ajánlják, sőt, van ahol meg is szüntették a légi megközelítést. Ehhez persze olyan vonatok is kellenek, amelyek versenyképesek a repülőgépekkel.
Próbálja ki és fotózza le!
Ezért is tették közzé azt a felhívást, hogy a Radical Storage, a világ egyik legnépszerűbb csomagmegőrző cége, éjszakai vonattesztelőt keres – azaz olyan személyt, aki fizetést kap a különböző éjszakai vonatok szolgáltatásainak áttekintéséért. Cserébe nem kell mást tenni, mint megírni az úti tapasztalatokat, és képeket, videókat feltenni a közösségi oldalakra, valamint a cég blogjára, derül ki a svéd Expressen cikkéből.
Visszajelzést várnak olyan részletekről, minthogy milyen volt az alvás minősége, mennyire volt könnyű fel- és leszállni a vonatról, miképpen minősítenék a vonat személyzetének munkáját, vagy éppen hogyan osztályoznák a csomagmegőrzőt – egyszóval a teljes utazási élményről be kell számolnia.
Átutazni Európát, fizetésért
A marketing akció része, hogy kifizetik az utazást öt különböző éjszakai vonalon, egy hónapos Interrail bérletet is kap a jelentkező, amely hét útra érvényes, valamint 500 angol font javadalmazást. Egy hónap ingyenes poggyászmegőrzés is beletartozik a szolgáltatásba.
A jelentkezéshez jó angol nyelvű írásbeli kifejezőkészséggel, érvényes úti okmányokkal kell rendelkezni, 18 éven felülinek kell lenni, és képesnek arra, hogy kiváló minőségű fényképek és videók készítsen valaki.
A cél tehát, hogy valaki, Stockholmból indulva, átutazza valaki Európát – fizetésért.
Ez a furcsának ható marketing ötlet nem meglepő Svédországban. Rendszeresen előfordul, hogy ugyanazon távolságokra - mondjuk Stockholm-London – ajánlanak vonatos megoldást. Egy másik cikk arra is keres példákat, hogy Európa más városait, üdülőhelyeit miképpen lehet elérni, zakatolva.
Különféle úti tervek végrehajtásához ajánlanak útvonalat, mondjuk Göteborgból, Európa szívébe, vagy éppen Malagába. De arra is van tippjük, miképpen lehet eljutni vonattal Belgrádba, majd vonattal a montenegrói Barba. A válasz: el kell utazni az ausztriai Villachba vonattal, illetve busszal kombinálva Belgrádig, majd Budapestre vonattal.
Budapest és az Alpok kihagyhatatlan
Közben arra is választ keresnek, hogy tényleg környezetbarátok-e a vonatok, és nem fosszilis tüzelőanyagból állítják elő az áramot. Azt is vizsgálják, mekkora a veszélye a kisiklásnak, a leszakadt felsővezetékeknek – Svédországhoz, és persze az időjárási viszonyokhoz képest.
Ha egy hétre tervezi valaki a vonatos kiruccanást, azt javasolja a lap, hogy először Hamburgba, majd onnan a Berlin–Drezda–Prága vonalon utazzon. Ha még telik a szabadságból, ne hagyja ki Magyarországot, utána pedig visszafelé tegyen kitérőt az Alpokban!