A Lufthansa 5400 pilótáját képviselő szakszervezet és a munkaadó konfliktusa több mint fél éve tart. Áprilisban a pilóták az érdekképviseletük (VC) felhívására három napig sztrájkoltak, ami 60 millió euró veszteséget okozott a cégnek.
A tárgyalások augusztusban ismét megszakadtak, és CV egy-egy repülőteret érintő, rövidebb sztrájkok sorozatát kezdte meg. Eddig négy ilyen tiltakozó akciót szerveztek, ezek miatt összesen 4300 járatot kellett törölni a legnagyobb német légitársaság menetrendjéből.
A sztrájk ötödik hulláma hétfőn lett volna, de az akciót végül lefújták, mert a munkaadó új ajánlatot tett a korkedvezményes nyugdíj rendszerének átalakítására. A tárgyalások azonban ismét kudarcba fulladtak, így várhatóan rövidesen tovább folytatódik a munkabeszüntetések sorozata.
55 helyett 60
A Lufthansa pilótái jelenleg 55 éves kortól mehetnek nyugdíjba, az átlagos nyugdíjba vonulási kor pedig 58 év, ami a szakmában alacsonynak számít. A munkaadó az ösztönzőrendszer átalakításával azt kívánja elérni, hogy a pilóták 60 éves kor felett menjenek nyugdíjba. A szakszervezet ezt ellenzi, és egyebek között azzal érvel, hogy az utaskísérők érdekképviseletével a közelmúltban kötött megállapodásban éppen az szerepel, hogy a korai nyugdíjazás alsó korhatára 55 év, ami a jelenlegi és a jövőben alkalmazandó utaskísérőkre egyaránt vonatkozik.
Az Air France-nál is áll a bál Az Air France pilótái amiatt kezdtek sztrájkba, mert a francia légitársaság jövőre jelentős fejlesztéseket tervez a fapados társaságnál, a Transaviánál új járatok és bázisok nyitásával, ahol helyi szerződések alapján kívánják a pilótákat foglalkoztatni. Az Air France gépeket adna át a Transaviának pilótákkal együtt. A fapados cégnél viszont kedvezőtlenebbek a munkafeltételek, mint a nemzeti légitársaságnál. Ma az Air France járatainak nagyjából a fele közlekedik. Részletek >>> |