A Tango névre keresztelt alkalmazás ugyanarra a kiterjesztett valóság-technológiára épül, mint ami a Pokemon Go sikerét is hozta korábban: a telefon saját kamerájával felvett képre helyeznének el tartalmakat, például egy autót, vagy egy háromdimenziós bábura egy ruhadarabot. Így ezeket úgy próbálhatjuk fel és járhatjuk körül a termékeket – és esetleg vásárolhatjuk meg őket –, hogy ki kéne mennünk a lakásból.
Virtuálisban a jövő?
A kiterjesztett- és a virtuális valóság iránt már ma is óriási a kereslet, nem csak a játékosok körében, de a kiskereskedelemben is, itt elsősorban reklámfogásként használják. Az ICD becslése szerint a technológia robbanásszerűen terjedhet az évtized végéig, a mostani 5,2 milliárd dolláros piac négy éven belül 162 milliárdra nőhet. A ruhaboltok mellett ebből az autószalonok profitálhatnak a legtöbbet, mára ugyanis rendkívül lecsökkent azon autóértékesítések száma, amit a fizikai valóságban, szalonokban kötnek.
A BMW virtuális autószalonja hamarosan 11 országban lesz elérhető, első körben a legújabb sportkocsikat töltötték fel a rendszerbe. A Gap-pel kötött megállapodás egy kicsit csúszva érkezhet a fogyasztókhoz, ennek technikai oka van: a Tango egyelőre csak a Lenovo készülékekről elérhető, az Alphabet nemrég kötött együttműködést az Asus Zenfonejainak használatára is, így a felhasználóbázis csak lassan tud nőni.