4p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Abban ma már mindenki egyetért, hogy az elektromos autók jelenti a jövőt. Az viszont nagy kérdés, hogy ezen a piacon mely cégek lesznek a legnagyobbak. A tőzsdei értékítélet szerint egyértelműen a Tesla a favorit, ám a tradicionális autógyártók is jönnek fel. Arról nem beszélve, hogy van két kínai vállalat is, amelyek igen látványosan nőnek, egyes elemzők őket tartják a Tesla legnagyobb riválisainak.

Pörög a Tesla

Ugyan az elmúlt két évben egyre szebb számokat produkált a Tesla, a vállalat első évtizedében óriási problémái voltak a tömeggyártás megalapozásában és a termelés felfuttatásában. Az úttörőnek tartott amerikai vállalatnak 12 évre volt szüksége, mire sikerült 100 ezer járművet legyártania. Más kérdés, hogy azóta sikerült Elon Musknak stabilizálni a termelést, az amerikai üzeme mellett pedig már máshol is jelen van. 2019-ben kezdett termelni a Tesla kínai üzeme, és Musk hétvégi bejelentése szerint a németországi gyárában az év végén kezdődhet meg a termelés.

A már működő egységeknek köszönhetően a Tesla igen látványos negyedévet zárt, amelynek adatait egy hete publikálta. A Tesla autóeladásai a harmadik negyedévben rekordot döntöttek, elektromosautó-gyártó vállalat az időszak során 241 300 darab járművet adott el, ami éves alapon 66 százalékos bővülést jelent, az előző háromhavi adatot pedig közel 17 százalékkal múlta felül.

A Tesla vezérének kapaszkodnia kell (fotó: MTI)
A Tesla vezérének kapaszkodnia kell (fotó: MTI)

A Tesla az idén az első 9 hónapban már 627 ezer legyártott autónál tart, ami a duplája a 2020-as évi teljesítményének. A kedvező folyamatokat az erő európai és kínai kereslet mellett az is támogatta, hogy az Y modell révén egy szélesebb kör számára elérhető áron kínált autóval van jelen a piacon a vállalat. A prognózisok szerint az utolsó három hónapban is folytatódhat az eddigi erős növekedés, amely révén idén 860-900 ezer darab jármű eladása várható.

Jönnek a kínaiak

A Tesla azonban bizonyos szempontból kettős nyomás alatt van, hiszen a tradicionális autógyártók is óriási erőforrásokat mozgósítanak, hogy minél nagyobb mennyiségben és jobb minőségben tudjanak elektromos hajtással szerelt autókat piacra dobni. Ez a fogyasztói igények változása mellett egyébként azért is lételemük, mert a legnagyobb piacokon, így az Európai Unióban vagy Észak-Amerikában 10-15 év múlva már nem hozhatnak majd forgalomba benzines vagy dízelmotorral szerelt autókat.

Ennek megfelelően a legnagyobb vállalatok sorra jelentik be, hogy mikortól térnek át teljesen az elektromos járművek gyártására, miközben a Volkswagen, a BMW vagy a Mercedes már 2020-ban is „látható” mennyiségben adott el ilyen járműveket.

Az ismert régi márkák mellett ugyanakkor van két kínai szereplő, amelyekkel egyre komolyabban kell számolni, hiszen olyan mérföldkövet értek el, amely révén túlléptek a reményteljes start-up státuszon.

Az amerikai tőzsdén is jegyzett Xpeng hétfőn közölte, hogy elérte a 100 ezredik legyártott autót, míg a rivális Nio áprilisban jelentette be, hogy elérte ezt a lélektani mérföldkövet. Ez egy összehasonlításra is okot adott a szaksajtó számára, amelyből kiderült, hogy míg a Tesla 12 év alatt tudott ennyi gépkocsit gyártani, addig az Xpeng és a Nio is hat év alatt teljesítette ezt a darabszámot.

A következő ilyen szint egyébként az 1 milliós darabszám lehet. Ez a Teslának a 2003-as alapítását követően 17 évbe telt, míg a 100 ezres mérföldkőhöz képest öt év telt el, amikor tavaly márciusban Elon Musk a Twitteren osztotta meg a rajongókkal és a befektetőkkel az örömhírt. Nem az amerikai vállalat egyébként, amely az elektromobilitásban megugrotta ezt a számot, a kínai járműgyártó BYD idén májusban közölte, hogy eljutottak az 1 milliós határhoz.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Hogyan készül egy irodaház a globális felmelegedésre?
Natív tartalom | 2025. február 21. 15:35
Erről is kérdeztük a hazai ingatlankezelő piac legnagyobb szereplője, a CPI Property Group magyarországi Facility Management igazgatóját. Győri Gyula állítja, a szolgáltatás a jövő kulcsa: ha az irodaházban a masszázs és a tisztító mellett sportolni, piacozni is lehet. Beszélgettünk vele arról, cége hogyan élte túl a Covid és az energiakrízis jelentette duplapofont, miért térnek vissza a munkavállalók az irodákba, és hogy miképp csökkenti karbonlábnyomát a Pólus Center vagy a Campona.
Vállalat Óriásit dobott a netes vásárlás nagyágyúja
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 10:27
Szép számokat hozott az Alibaba.
Vállalat Kirúgták a dolgozókat, nagyobb bónuszt kapnak a vezetők
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 09:10
A Facebook anyacégének húzása nem nevezhető túl szimpatikusnak.
Vállalat A Suzuki ebben az országban tervez hatalmas növekedést
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 14:05
A japán autógyártó célja, hogy 2030-ra harmadával növelje eladásait, és jelentős befektetéseket hajtson végre Indiában.
Vállalat Orbán Viktor dörzsölheti a tenyerét, itt a Mercedes bejelentése a kecskeméti gyárról
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 11:48
Magyarországon a költségek 70 százalékkal alacsonyabbak, mint Németországban.
Vállalat Ezt még a magyar gazdaság is megérezheti: egyre mélyebb gödörben a Mercedes
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 10:31
Hatalmasat zuhant a Mercedes nyeresége, miközben francia konkurense hasít.
Vállalat A Wallis Csoport ezt a díjat is bezsebelte
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 15:31
A tőkepiac fejlesztéséért járó BÉT különdíjjal ismerték el a Wallis Csoport elmúlt 35 éves teljesítményét.
Vállalat Orbán Gábor, a Richter vezérigazgatója lett Az Év Leginspirálóbb Vezetője
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 13:41
A vezérigazgató a díjat a PwC Magyarország által végzett 14. PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés eredményei alapján vehette át.
Vállalat Újabb üzenetet kapott a Nissan
Privátbankár.hu | 2025. február 18. 10:44
A Honda szerint távoznia kellene a Nissan vezérének. 
Vállalat Befektetők figyelem! Nagy bejelentést tett a budapesti tőzsde üdvöskéje
Privátbankár.hu | 2025. február 17. 10:56
Űripari együttműködésről állapodott meg a 4iG és az amerikai az Axiom Space.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG