Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
5p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Lélektani határhoz érkezett a Facebook hirdetéseket bojkottáló vállalatok száma. A közösségi média egyelőre mégsem tesz hathatós lépéseket.

Immár 1000-nél is több vállalat csatlakozott a #stophateforprofit felhíváshoz, amely leginkább a Facebookot érinti. Az akcióban részt vevő vállalkozások leállították hirdetéseiket a közösségi oldalon. Ráadásul a bojkottban résztvevő cégek között nem csak kkv-k vannak, hanem számos óriáscég is. A legnagyobb visszhangot talán a Facebookon legtöbbet költő Disney lépése kapta, de rajtuk kívül olyan nagy, top20-as hirdetőnek számító vállalkozások is bojkottálják a közösségi médiát, mint az Unilever, a Starbucks és a Coca-Cola.

Megérzi a Facebook a bojkottot

Több vállalat számára egyébként nem ez az első alkalom, amikor a hirdetések visszavonásával próbálnak egy nagy internetes vállalatra hatni. 2017-ben a L'Oreal, a Coca-Cola, a Microsoft és több más nagyvállalat állította le kampányait a YouTube-on, mert a videómegosztón szélsőséges tartalmak mellett is megjelentek hirdetések. Számos marketinges szakember kommentálta egyébként a nagyvállalatok lépését korábban hasonló érvekkel. Szerintük a bojkott az etikus magatartás mellett, amelyet a legfontosabb fogyasztóik – akik főként nagyvárosi, jellemzően fiatalabb vagy középkorú emberek – számonkérnek, legalább annyira szól arról, hogy a Facebook nem tudja számukra garantálni, hogy a hirdetéseik ne jelenhessenek meg valótlanságot állító vagy gyűlöletkeltő posztok mellett.

Vannak persze, akik szerint a "Black lives matter" mozgalom és általában a közhangulat elég paprikás ahhoz, hogy a vállalatokat a fogyasztók rá tudják kényszeríteni a változásokra. Az biztos, hogy a Facebook megérzi a hirdetési kampányok szüneteltetését, hiszen a napokban publikált második negyedéves eredmények kapcsán megjegyezte: a következő három hónapos időszak eredményeire hatással lesz ez az akció. A közösségi médiás vállalat egyébként a kezdeti, kicsit fölényes reakciók után szemmel láthatólag legalább kommunikációs szinten elkezdte komolyan venni ezt a fenyegetést. Más kérdés, hogy eddig – sokak szerint – inkább csak látszatintézkedések születtek.

A Facebook egyébként folyamatosan arról beszél, hogy nagyon komoly erőfeszítéseket tesz az erőszakos és gyűlöletkeltő tartalom szűrésére. Elmondásuk szerint mesterséges intelligencia segítségét is igénybe veszik, ami megtalálja a gyűlöletbeszéd közel 90 százalékát, még mielőtt azt bárki jelentené. Emellett a Facebookon és az Instagramon is folyamatosan tiltanak ki olyan szervezeteket, amelyek erőszakos és rasszista célok mentén alakultak.

Az egyik nagy hirdető szerint még keményebbnek kellene lenniük

Az ügy kapcsán érdekes nyilatkozatot tett a Pernod Ricard észak-amerikai vezetője, aki szerint nem elég, amit most csinálnak. Azt hangsúlyozta, a vállalatoknak együtt kell működniük annak érdekében, hogy megőrizzék azokat a platformokat, amelyekre pénzt költenek, és ha hatékonyan és közösen lépnek fel, akkor elérhető lehet az átláthatóság. Ann Mukherjee jelezte, hogy vállalatuk, a Pernod Ricard egy sor alkalmazást fejlesztett ki a fogyasztók számára, amelyek révén online gyűlöletbeszédet jelenthetnek, és az a szándékuk, hogy együttműködnek más vállalkozásokkal az ilyen tartalmak kezelése érdekében.

Úgy látja, az emberek most azt akarják, hogy a vállalatok állást foglaljanak a fontos társadalmi kérdésekben. Szerinte túljutottunk azokon az időkön, amikor a fogyasztók csak megvesznek egy márkát és annak termékeit. Ma már ezt egyre inkább csak akkor fogják megtenni, ha megértik a márka értékeit, és látják, mi az, ami mellett kiállnak és ami ellen fellépnek. Hasonló a helyzet a munkavállalókkal is: a legjobb embereket azok a vállalatok tudják felvenni és megtartani, amelyek kiállnak az emberek számára fontos ügyek mellett.

Üzletileg is fontos, ha kiállnak egy ügy mellett

Jelzésértékű egyébként, hogy a társadalmi ügyek mennyire fontos a Pernod Ricard számára, amely szeszes italok gyártásával foglalkozik. Ez a tevékenység pedig ma már nem fér bele az etikai szempontból "külön kasztnak számító" ESG (Environmental, Social, Governance) szemléletbe, így vélhetőleg a kommunikációjukkal próbálják elérni, hogy a közösségért kiálló vállalatnak tekintsék őket. Kicsit hasonló a helyzet egyébként a Facebook elleni bojkott egyik fontos vállalatával, a Unileverrel is. Ők rendszeresen publikálják a fenntarthatósági megállapításaikat, amelyekből kiderül, hogy üzletileg is megéri nekik az ilyen típusú magatartás. Azok a brandjeik ugyanis, amelyeket a fogyasztók etikusnak és fenntarthatónak tartanak, 50 százalékkal nagyobb bővülést tudnak elérni, mint azok a márkáik, amelyekről nem alakult ki ilyen kép.

Ugyanebbe a logikába illeszkedett egyébként az elmúlt évek egyik legellentmondásosabbnak tartott kampánya. Két évvel ezelőtti kampányához a Nike egy megosztó személyiséget, az amerikai focista Colin Kaepernicket (képünkön) választotta elsőszámú reklámarcának. Aki nem ismerné, Kaepernickről azt érdemes tudni, hogy ő indította el az NFL játékosok között azt a mozgalmat, amely során az amerikai himnusz alatt térdelve tiltakoznak a színes bőrűeket ért erőszak miatt. Ez akkor nagyon kivágta a biztosítékot Donald Trump amerikai elnöknél, de a csapatok idős fehér tulajdonosai sem örültek az akciónak, így a korábban Super Bowl döntőt játszó irányító nagyon gyorsan kikerült a ligából.

Akkor a Nike nem brahiból, hanem a kockázatokat alaposan mérlegelve lépett. A vállalat ugyanis csak látszólag kockáztatott nagyot, valójában nem. Ezt támasztja alá például, hogy a Nike globális bevételeinek csak a 40 százaléka származik az USA-ból, a nemzetközi piacon így eleve sokkal kisebb hatása volt annak, ki az aktuális reklámarc. Az amerikai bevételeik jelentős aránya pedig nagyvárosokhoz kötődik, ahol jóval nagyobb arányban élnek az átlagnál liberálisabb gondolkodású, elfogadóbb fogyasztók, akik vevők voltak a kampányra.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat 10 százalék alá vitte a kamatot a Provident, és a KHR sem feltétlenül akadály
Hargitai-Szabó Kata | 2025. szeptember 13. 14:37
A legkedvezőbb személyi kölcsönök eddig a magasabb jövedelmű és hibátlan pénzügyi múlttal rendelkező ügyfelek kiváltságai voltak. A 10 százalék alatti kamat eléréséhez jellemzően többmilliós hitelösszeg és szigorú feltételek teljesítése volt szükséges. A Provident legújabb ajánlata azonban felbolygathatja a hazai hitelpiac megszokott rendjét.
Vállalat Negyedével növelné árbevételét a BÉT-en jegyzett magyar kibervédelmi cég
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 19:22
Az első félévben 542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a a BÉT Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt. A 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít.
Vállalat Bajban a Sotheby's
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 08:06
Duplázódott a veszteség a híres aukciós háznál.
Vállalat Egyetlen éjszaka alatt zsebelte be az éves magyar GDP közel felét Larry Ellison
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 11. 17:51
Huszonöt év különbséggel kétszer is a világ leggazdagabb embere lett az Oracle társalapítója, Larry Ellison. Akkor Bill Gates, most Elon Musk a rivális, utóbbival sokkal jobb viszonyt ápol. Az AI-cégek igénye egyre nagyobb az Oracle-höz hasonló felhőalapú szolgáltatásokra, ezért a cég többszörösére növelheti a profitját a következő öt évben.
Vállalat Reagált a Roszatom az Európai Bíróság döntésére
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 17:15
Az orosz fővállalkozó is megszólalt a paksi atomerőmű bővítési projektjének már folyó munkáival kapcsolatban.
Vállalat A 4iG alapítványa 200 ingyen laptopot kínál az iskoláknak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 16:01
A 4iG Alapítvány Digitális Esély Programja a közoktatásban résztvevő gyerekek és pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztését célozza, amelyre 2025. szeptember 30-ig várják a pályázatokat. 
Vállalat Szijjártó Péter elárulta, mit jelent a paksi beruházásnak az Európai Bíróság döntése
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 13:13
Az Európai Bíróság ítéletére válaszolt.
Vállalat Paks II.: megsemmisítik az Európai Bizottság állami támogatásra adott jóváhagyását
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 10:29
Megsemmisítették a bizottsági jóváhagyást. 
Vállalat Biztonságos megtakarítás minden életszakaszra – A Magyar Államkincstár Életútprogramja
PR | 2025. szeptember 10. 16:16
A pénzügyi biztonság megteremtése tudatos, hosszú távú tervezés eredménye. Minél korábban kezdünk el félretenni – akár gyermekünk születésétől kezdve –, annál nagyobb eséllyel biztosíthatjuk a tanulmányok, a családalapítás vagy a nyugodt nyugdíjas évek anyagi hátterét. A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) Megtakarítási Életútprogramja ehhez kínál életszakaszokra szabott, állampapír-alapú megtakarítási rendszert, amely a születéstől egészen az időskorig végigkíséri az ügyfeleket – állami garanciával és a kamatokon felül akár évi több tízezer forintos állami támogatással. A program célja, hogy az öngondoskodás és a portfóliószemléletű megtakarítás ösztönzésével támogassa a tudatos pénzügyi jövőtervezést.
Vállalat Otthagyja Bécset a Wizz Air
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 14:04
Bezárja bécsi bázisát a Wizz Air. A diszkont légitársaság 2026. március 15-ig fokozatosan kivonul az osztrák főváros repülőteréről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG