3p

A Tisza Párt sokat ígér a nyugdíjasoknak - mi lenne ebből megvalósítható?
Mekkora lesz várhatóan a novemberi nyugdíjkorrekció?

Nyugdíjszerviz élőben Karácsony Mihállyal és Malicskó Gáborral
Vegyen részt és kérdezze Ön is a szakértőket!

2025. április 11. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A reklámadó a multiknak kedvez, milliárdokat bukik rajtuk a költségvetés.

Ahogy arról már korábban is írtunk, az új reklámadó-tervezet mindenkinek, csak a magyar cégeknek nem kedvez, a probléma ráadásul hamarosan más szektorokra is kiterjedhet. A Magyar Reklámszövetség adatai szerint a 2015-ös 142,7 milliárdos reklámtorta egy év alatt 160,1 milliárdra nőtt. Ezek alapján azt is gondolhatnánk, hogy minden rendben van, de a növekedés nagy része az internetes hirdetési piacról jön, itt azonban a fő, multinacionális szereplőkre az államnak nincs hatása, ahogyan a most hozott reklámadónak sem, írja a Forbes.

A cégek ugyan kényesen vigyáznak arra, hogy nehogy nyilvánosságra kerüljön, hogy melyik országban mekkora bevételt értek el, mivel az adózási szokásaikat nehéz lenne teljesen törvényesnek mondani, arányszámokból azonban lehet következtetni. A Forbes számítása szerint, amelyben a cégek az európai bevételét a GDP arányában osztották le az országokra, így a Google Ireland 7 ezer milliárd forintos árbevételéből 53 milliárd jut Magyarországra. A Facebook 1,8 ezer milliárd forintos reklámbevételéből pedig nagyjából 14 milliárd forint juthat Magyarországra. Az MRSZ és a Forbes becslése szerint a közel 70 milliárd forintos digitális hirdetési kiadások fele landolhat a két nagy amerikai vállalatnál, így 35 milliárd forint, a teljes magyar reklámtorta mintegy 22 százalékát náluk költik el.

De mennyit bukik az állam a pároson?

Mivel a cégekre nem terjed ki a reklámadó, így kapásból lejön az 5,3 százalékos bevétel (ez emelkedik majd júniustól 7,5 százalékra). A törvény szerint internetes reklámoknál a hirdetés közzétevőjének kell megfizetni az adót, ha az főként magyar nyelvű oldalon történik, illetve, ha a hirdetés megrendelője nem kap igazolást a közzétevőtől, akkor szintén saját zsebből kell állni az adót. Ezt a nagyvállalatok és reklámpiaci cégek megcsinálják, a kkv-k azonban nem, ezekből és a Google és a Facebook. Ezek a bevallatlan adók akár 1-2 milliárd forintra is rúghatnak.

Ráadásul az áfát sem itthon fizetik meg ezek a cégek, így ha azzal számolunk, hogy a bevételek fele után nem fizetik ki a 27 százalékos adót, az további 4-5 milliárd forint adókiesést jelent az államnak. A legnagyobb kárt azonban az okozza, hogy a magyar cégek nem tudnak versenyképesek lenni a nemzetközi reklámpiacon, ez további fél milliárd forint kiesést jelenthet. A magyar reklámipar becslések szerint 13 ezer embernek ad munkát, ezt a 160 milliárd forintból náluk maradó 125 milliárd bevételből érik el. A 35 milliárd forintos külföldre távozó árbevétel ha itthon maradna, hasonló arányokkal számolva legalább 3 ezer munkahelyet jelenthetne, ami 7 milliárd forint adó- és járulékbevételt jelentene az államnak.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Óriási felvásárlás a divatpiacon: megvette a Prada a Versace céget
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 19:49
Olasz luxusmárkák bútoroztak össze.
Vállalat A fenntarthatóság hosszútávon megtérülő üzleti befektetés
Natív tartalom | 2025. április 10. 15:24
Sok nagyvállalat hosszútávon megtérülő befektetésként tekintenek a fenntartható működésre. Ezeknél a vállaltoknál már most a része a fenntarthatóság a hosszútávú üzleti stratégiának. Két olyan nagyvállalat gyakorlatát vettük górcső alá, akik saját szektorukban meghatározó szereplőnek számítanak. A beszélgetésből az is kiderül, hogy jó ESG jelentést akkor lehet összeállítani, ha a vállalat már a gyakorlatban is fenntartható működés elvei szerint hangolja a napi működését. A Klasszis Podcast vendége Suba Levente, a K&H csoport fenntarthatósági vezetője és Várkonyi Diána, a Magyar Telekom tőkepiaci kapcsolatokért felelős HUB vezetője.
Vállalat Köszönőlevelet írhat a Volkswagen Elon Musknak? Váratlan fordulat történt
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 12:18
Európában és Amerikában is felpörgött a kereslet a cég elektromos modelljeire.
Vállalat Hatalmasat kaszált a Tesco
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 11:39
Kiugró eredményeket ért el a kiskereskedelmi hálózat.
Vállalat Az Emírségekből dobbanthat az űrbe a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 09:22
Együttműködési lehetőségeket keresnek.
Vállalat Gigaosztalékhoz juthat Schmidt Mária és Ungár Péter
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 16:25
5,97 milliárd forint osztalékot fizethet idén Schmidt Mária és Ungár Péter cége.
Vállalat Havidíj-kedvezményt kapnak a Yettel számlás ügyfelei 2025 májusától
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 12:04
A Yettel egyéves havidíj-kedvezményt ad a számlás ügyfelek inflációs terheinek enyhítésére.
Vállalat Itt a Telekom bejelentése: nem lesz áremelés
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:26
A lépés célja az infláció enyhítése és a gazdaság élénkítése.
Vállalat A 4iG Csoport távközlési cégei 2026-ig nem emelik az áraikat
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:06
A 4iG-cégek két évre befagyasztják a lakossági távközlési szolgáltatások árait.
Vállalat Méretes osztalékot fizetne a Richter – itt vannak a számok
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 19:44
Közzétették, hogy mennyi osztalék fizetését javasolja az igazgatóság.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG