4p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Igen könnyű az év végén túlvásárolni magunkat, az ajándékok mellett becsúszik még egy-két finomság magunknak, vagy desszertnek az asztalra, fel sem tűnik, ha a kosárba pottyan pár hasznos kiegészítő, vagy lakásdekoráció. A boltok erre szándékosan próbálnak rájátszani, itt vannak a leggyakoribb trükkök.

 

Itt az utolsó Karácsony előtti hétvége, amit a legtöbbünk vásárlással fog tölteni. A boltok meg igyekeznek minél többet kihozni ebből az időszakból, kellemes ünnepi hangulatba ringatni minket, hogy elérzékenyüljünk, és úgy pakolni az árut, hogy minél jobban megnyíljon a pénztárcánk.

 

1. Akció!

A Business Insider gyűjtése szerint az egyik trükk, hogy óriási „kiárusítás” táblákkal rakják tele a kirakatokat (az USA-ban „sale”, nálunk árengedmény, akció, mikor hogy). Ha vannak is valóban leértékelt dolgok, ilyenkor könnyen megveszi az ember a le nem értékelt árukat is.

Ősrégi, borzasztóan szakállas trükk – amint néhány következő is –, de ha még mindig alkalmazzák, alighanem változatlanul bedőlünk neki. A piros színre pedig állítólag gyorsabban, erőteljesebben reagálnak a vásárlók.

2. Csak most, már csak pár napig

Hasonló régi dolog, ha azt írják ki, hogy időben korlátozott az ajánlat, ami lehet, hogy hülyeség, mert ettől még nem biztos, hogy akkora szuper vétel. Ha meg marad belőle, valószínűleg Karácsony után nem veszi majd a kutya sem és jól le lesz árazva. Ám ha az emberek elhiszik, hogy alkalmi vétel, vissza nem térő alkalom, bedőlhetnek. Érdemesebb másutt is körülnézni először.

3. A drágább cuccot az orrod elé teszik…

…szemmagasságba, hogy azt vedd észre először, és lehetőleg ne az olcsóbbat vásárold. Nem csak Karácsonykor. A gyerekholmikat meg a gyerekek szemének magasságába, persze.

4. Ingyen kóstolókkal csábítanak

A kis standok le is lassítanak, hogy így több időt tölts az üzletben, de az ingyenes kóstoló növeli is az elkötelezettséget a vásárlás iránt.

5. Meleg színekkel várnak

A piros, sárga, narancs színek, az úgynevezett meleg színek olyan hatással vannak ránk, amitől kedvünk van betérni a boltba. A hideg színek, mint a kék vagy a zöld viszont inkább ösztönöznek a pénzköltésre odabent. (Pszichológusok és marketingesek hada foglalkozik az ilyesmik felderítésével.)

6. Az érzelmekkel játszanak

Az érzelgős karácsonyi dekoráció és zene, sőt aromák az érzelmeinkre hatnak, és ilyenkor háttérbe szorul a józan ész, a megfontolás, a kalkuláció.

7. A kicsi boltot is felfújják

Ha a bolt kicsinek tűnik, kevésbé szívesen mennek be az emberek, ezért a kis boltokat is úgy alakítják ki, hogy tágasabbnak tűnjenek. (Jobb helyeken, mert akadnak Magyarországon kisboltok, ahol megfordulni sem nagyon tud az ember.)

8. A pénztár előtti sor a legveszélyesebb

Mire végigjártunk egy nagyobb önkiszolgáló üzletet, és a pénztár előtt várakozunk, elfáradtunk, csökken az önuralmunk, ráadásul unatkozni kezdünk. Na ekkor rakják elénk a leginkább csábító dolgokat, falatokat, és csak a kezünket kell kinyújtani érte…

9. 99

A 99-re végződő, a kerek számnál kissé alacsonyabb árak is az idők homályába vesznek, mégis még mindig használják sok helyen, úgy látszik, változatlanul erős a pszichológiai hatása. Bár vannak olyan vásárlók, akik öntudatosak, és azt mondják: a költség plusz a tisztes haszon általában nem kerek számra és nem annak a 0,999 százalékára jön ki.

Tehát ezzel az árral engem át akarnak verni, annyiért próbálják rám sózni, amennyiért nem szégyellik, illetve azt gondolják, hogy elsózhatják. De mit tehetünk akkor, ha mindenütt ilyen az árképzés?

10. Ingyen kiszállítás

Lehet, hogy ez a termék ingyen kiszállítással drágább, mint másutt kiszállítás nélkül? Nem árt utánanézni. A legrosszabb, ha mire végre megérkezett, rájövünk, hogy nem is kellett annyira.

11. SOS kiszállítás

Amikor a körmünkre égett valami, nyakunkon az ünnep, jól jön, ha az utolsó pillanatban elcsípjük és még megérkezik Karácsonyra. Néhány cég azonban ehhez igen borsos árakat alkalmaz. Ősszel írtunk arról, hogy bőven van a kereskedőknek trükkjük az ünnepek előtt is. Illetve, hogy milyen szituációkat kerüljünk – gyerek, életünk párja –, ha nem akarunk túlköltekezni. Egy másik kereskedői trükkcsokrot pedig már pár évvel ezelőtt már összefoglaltunk itt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Hogyan lehet spórolni a bútorszállítás során?
Márkázott tartalom | 2025. február 16. 11:21
A költöztetés egyik legnehezebb és legfontosabb része a bútorszállítás, amely külső segítség nélkül idő- és energiaigényes feladat lenne. Egy megbízható költöztetőcég igénybevételével azonban jelentősen csökkenthetők a kiadások, miközben azt is biztosítani tudjuk, hogy a bútorok épségben érkezzenek meg az új helyre.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló A csípőízületi problémák komoly pénzügyi hatással lehetnek a családi költségvetésre
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 11:38
A csípőfájdalom komoly akadályt jelenthet a mindennapi életben, mivel megnehezítheti az olyan alapvető tevékenységeket, mint a járás, a lépcsőzés vagy akár az ülés. Ez az állapot különösen problémás lehet a munkavégzés során, hiszen a folyamatos fájdalom csökkenti a teljesítményt, és akár táppénzre is kényszeríthet bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG