4p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az áprilisi csúcsdöntés után májusban újra 20 ezer forint alá került egy átlagos családi nagybevásárlás ára a hazai hipermarketekben - a kisker-láncok most eltérő ütemezésben írják át az árakat a polcokon, egy komolyabb havi árcsökkentéssel az Interspar az élre is tudott ugrani. Tavalyhoz képest viszont mindenhol többet kell fizetnünk az élelmiszerért.

Ahogy bő 11 éve minden hónapban, májusban is nyakunkba vettük három hazai hipermarket-lánc egy-egy egységét, és megnéztük, hogyan alakult 30 élelmiszerből álló minta-kosarunk ára az előző hónaphoz és az előző év májusához képest. Előző havi felmérésünkben nem csak történelmi csúcsot döntött élelmiszerkosarunk ára, hanem most először emelkedett 20 ezer forint fölé az összeg.

Májusi felmérésünkben azt találtuk, hogy bár az éves áremelkedés tovább folytatódik, az egyes áruházak eltérő ütemezésben írják át a számokat a polcok árcímkéin: az előző hónapban az Intersparnál mértünk komolyabb áremelkedést, most viszont áprilishoz képest közel 10 százalékkal faragtak az árakon. Az Auchanban és az Intersparban kisebb áremelkedést mértünk - az Interspar így most az élre ugrott az áruházak sorrendjében.

A mezőny most nagyon összerázódott, a legolcsóbb és a legdrágább hely között alig 2 százalékos különbséget mértünk.

Tavalyhoz képest mindhárom áruház emelte az árait, ám míg az Interspar csak 2,6 százalékkal került most többe, mint egy éve, a Tesco és az Auchan hasonló mértékű, nagyobb áremelést hajtott végre (7,4 illetve 9 százalék). Összességében a három áruház átlagára az előző hónaphoz képest 3 százalékkal lejjebb került, 19 497 forint lett. Ez az összeg 1 157 forinttal, 6,3 százalékkal magasabb viszont, mint a tavaly májusi érték.

Valamivel nagyobb drágulást mértünk, mint a KSH

A KSH legfrissebb adatai szerint az év negyedik hónapjában átlagosan 2,3 százalékkal voltak magasabbak a fogyasztói árak az egy évvel korábbinál. Az élelmiszerek ára 4,2 százalékkal emelkedett >>

Ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbban kínálják, akkor 18 166 forintból is megúszhatnánk a nagybevásárlást - ám a tripla utazgatás vagy tripla bevásárlócsapat (meg persze a komoly logisztika) gyakorlatilag kivitelezhetetlenné tesz egy ekkora spórolást.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Az előző hónaphoz képest komolyabb (10 százalékot meghaladó) átlagos áremelést csak a száraztésztánál láttunk. 12 százalékkal olcsóbb lett viszont a rizs, és több mint 20 százalékkal a banán, az alma, a tojás és a tej, mint áprilisban.

Tavaly májushoz képest az alma drágult a legnagyobb mértékben (42%), ne 35 százalékkal drágább lett a májas is. 10 százalékot meghaladó éves áremelés történt egyes üdítőknél és szeszesitaloknál, a gyümölcsjoghurtnál, a margarinnál, a csirkemellnél, a tésztánál is.

Havi legolcsóbbak

A Nébih nemrég a "sima" és a laktózmentes tejfölöket is letesztelte - az eredmények elég felemásak lettek, előbbin a termékek fele elbukott, utóbbiakat nagyjából rendben találta a hatóság.

Megnéztük, az árakban mekkora a különbség, illetve hogy mennyibe kerül a legolcsóbb tejföl, ha márkára és minőségre való tekintett nélkül szigorúan a legalacsonyabb árat vesszük csak figyelembe. A legolcsóbb tejfölt az Auchanban találtuk, a sajátmárkás vödrös kilónként 469 forintba kerül. A Tesco sajátmárkása kilónként 505 forint volt, az Interspar 549 forintért adta az egykilós magyar tejfölt.

Laktózmentesben persze minden drágább: a Tesco Free From terméke 840 forint kilónként, az Auchanban 967-ért lehet ugyanennyi Parmalat laktózmentes tejfölt venni, az Intersparban a legolcsóbb 1027-ért volt a Riska laktózmentes tejföl kilója.

Hogyan számoltunk?
Kosaras módszertan >>

A köménymag körül elég kellemetlen balhé volt nemrég, csattanó maszlaggal fertőződött termékeket vetetett le a polcokról a Nébih, ráadásul meg is kellett ismételni a visszahívást. Mostanra a polcokon minden bizonnyal csak biztonságos termékek maradtak; a legolcsóbb az Auchan sajátmárkás Tuti Tippje kilónként 1960 forintért. Az Interspar sajátmárkása 2300 forint kilónként, a Tescóban pedig 2950-ért találtunk kilónként egész köménymagot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Buksza: baktériumcunami vagy tisztaság a lakásban? Kisokos a mosogatószivacsokhoz, törlőkendőkhöz
Buksza blog | 2024. november 4. 16:17
A háztartásokban használt tisztítóeszközöket időnként ki kell dobni, ám az meglepő, hogy a szakértők szerint milyen gyakran kell ezt megtenni.
Vásárló Összeomlás előtt az étteremlánc, a magyar leány időben váltott
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 12:36
A Magyarországon is ismert amerikai TGI Friday’s könnyen lehet, hogy teljesen eltűnik a színről.
Vásárló Kitört a tojásválság, elszálltak az árak: külföldről dobnak mentőövet a szlovák vásárlóknak
Buksza blog | 2024. november 4. 10:27
Szlovákiában a tavalyi madárinfluenza-járvány után ősszel is kitört egy hasonló fertőzés, így várhatóan hazai forrásból nem lesz elég tojás a boltokban. Az árak természetesen nőnek.
Vásárló Három rangos nemzetközi díj a fővárosi luxushotelnek
Natív tartalom | 2024. november 4. 07:00
Három díjat nyert a Mystery Hotel Budapest az Észak-Írországban található Galgormban megrendezett 18. World Luxury Hotel Awards gálán.
Vásárló A Penny célba veszi a nyugdíjasokat, dedikált termékeket kapnak az olasz boltokban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 3. 10:37
Olaszországban a Penny kifejezetten az idősek, nyugdíjasok igényeire szabott termékcsaládot hoz forgalomba. A boltlánc szerint a cikkek nagyon egészségesek és csábító a márkanevük.
Vásárló Kid Rock, Elon Musk vagy épp Barack Obama is befolyásolja a nyereményszorzókat – Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2024. november 2. 08:56
Milyen nüanszok befolyásolják az oddsokat? Kit látnak esélyesebbnek a Fehér Házért folyó versenyben a magyarok? Kire fogadnak a férfiak és kire a hölgyek? Mi alapján döntenek a fogadók? Milyen eseményekre lehet fogadni, és mekkora nyereményt remélhetnek? Milyen veszélyek leselkednek azokra, akik nem a kellő körültekintéssel választanak fogadóirodát? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Tulik Ágnessel, a Vegas.hu marketingigazgatójával.
Vásárló A Lidl tényleg meghökkentő lépéssel rukkolt elő, bevetette Dr. Günstiget
Buksza blog | 2024. november 1. 14:35
Alaposan megdolgoztatta marketingeseit a Lidl az idei bevásárlási szezon előtt, hogy olyan reklámokkal álljanak elő, amelyek ki tudnak tűnni a vásárlókat elárasztó hirdetésözönből.
Vásárló Folytatódik a műanyagpalack-háború: nekimentek a Coca-Colának és a Pepsinek
Buksza blog | 2024. november 1. 12:58
Vásárlóik átverésével vádolja az Egyesült Államok legnépesebb megyéjének önkormányzata a két legismertebb kólacéget, mert műanyagpalackjaik szerinte nem igazán újrahasznosíthatók.
Vásárló Kihúzta a gyufát, nagy bajba kerülhet a Temu
Buksza blog | 2024. október 31. 18:57
Az Európai Bizottság elégedetlen a Temu által benyújtott jelentéssel, amely arról számolt be, milyen intézkedésekkel igyekeztek megakadályozni, hogy gyanús termékek kerüljenek fel az elektronikus piacterükre.
Vásárló 3 dolog, amitől férfiasabbnak érzik magukat a férfiak
Márkázott tartalom | 2024. október 31. 10:56
A férfiasság érzete az önértékelés egyik fontos alappillére, és számos tényező befolyásolja, hogy egy férfi mennyire érzi magát magabiztosnak és férfiasnak a mindennapokban. A következőkben három olyan tényezőt járunk körül, amelyek jelentős hatással vannak a férfiak önértékelésére és férfiasság érzetére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG