1p
Minden a megfelelő pénzügyi tervezésen múlik.

A pénzügyi tervezésben az előrelátást a legnehezebb megtanítani: hogy a gyerekek ne költsék el azonnal a pénzt csokira, üdítőre, hanem azt félrerakva, takarékoskodva, később vegyék meg a vágyott, drágább holmit. Nehéz ugyanis előre kiszámolniuk, hogy mennyi ideig kell várniuk és gyűjtögetniük ahhoz, hogy összejöjjön a szükséges összeg.

Hogyan tervezzünk?

A K&H Bank szakértői azt tanácsolják: a szülők kérjék meg gyermeküket, nevezze meg, mi az a tárgy, amire gyűjteni szeretne. Majd nézzék meg, hogy a vágyott dolog mennyibe kerül. Ezután vegyék végig együtt, mennyi zsebpénzt kap a gyermek egy hétre vagy hónapra, kap-e születésnapra, karácsonyra valamennyit a nagyszülőktől, tud-e diákmunkát vállalni, esetleg papírt gyűjteni.

A nagyokkal maximum egy évre érdemes kalkulálni. Szakértők szerint velük is ki kell számolni, hogy hónapról hónapra mennyi bevételhez juthatnak, és így mennyi idő alatt gyűlik össze a szükséges összeg. A kicsikkel legfeljebb két-három hónapra érdemes előre számolni. Nekik inkább észben tartható eseményekhez kell kötni a pénzügyi tervezést, például születésnaphoz, karácsonyhoz.

Szomorú tényre mutatott rá egy kutatás: a bizonytalanságot jelzi, hogy az azonnali kiadás megjelenik a megtakarítási célok között. A nemzetközi trendeket elemezve ez magyar sajátosság, a fiataloknak tanulni, utazni kellene vagy épp a gyermekvállalást tervezni. Részletek>>

„Ha egy-két alkalommal segítünk a pénzügyi tervezésben, spórolásban gyermekünknek, és ezt sikerélményként éli meg, később magától is szívesen tűz ki elérendő célokat, és egyedül is előre gondolkodik. Ehhez természetesen elengedhetetlen a szülői példamutatás is: ha gyermekünk azt látja, hogy mi is időről időre megtervezzük a családi költségvetést, és előre kalkulálunk egy-egy program megszervezésével vagy nagy értékű berendezés megvásárlásával, akkor ő is a saját pénzét beosztva tanulja meg a pénzügyi tudatosság szükségességét” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Egy nagy lépés helyett sok kicsi

Sokan - főleg a fiatalabbak közül - úgy gondolják, hogy egy nagyobb összeggel kell kezdeni a jövőről való gondoskodást. Pedig ez nem így van, egy nagy lépés helyett sok kicsi - ez az öngondoskodás lényege, főleg ha az ember még csak ott tart, hogy most kezdi el felhalmozni a megtakarításait. A banki szakértő is azt javasolja: kezeljük úgy megtakarításunkat, mint egy állandó kiadást. Rögtön hó elején tegyük félre a megtakarítani szánt összeget, mintha egy közüzemi számlát fizetnénk be. Így sokkal nagyobb az esély a tartalékképzésre. Baj esetén ugyanis bármekkora összeg nagy segítséget jelent, ha kicsit is mérsékelhetjük vele a családi kasszát érő pénzügyi sokkot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Így küzd a vásárlók kegyeiért a Lidl és az Aldi
Buksza blog | 2024. szeptember 20. 14:31
Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.
Vásárló Kitalálja, mit akar most venni a legtöbb magyar?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 13:49
Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.
Vásárló Elég rosszul néz ki a pánikvásárlások másik oldala
Buksza blog | 2024. szeptember 18. 08:55
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a valós idejű kereskedést a ruházati cikkek piacán, azaz a fogyasztói ízlés változásainak azonnali lekövetését és kiszolgálását. Ennek azonban nagy ára van.
Vásárló Örülhetnek a vásárlók a boltok új lépésének
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 08:22
A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.
Vásárló Jön a Temu-szigorítás: van, ahol már kiszámolták mekkora lehet a drágulás
Buksza blog | 2024. szeptember 17. 17:39
Egyre gondoltak az Egyesült Államok és az EU szabályozó szervezetei, amikor úgy döntöttek, hogy bezárják a vámmentes importot lehetővé kiskaput, amelynek szerepe van a kínai e-kereskedők alacsony áraiban. 
Vásárló Lefagyott a Real-szurkolók arcáról a mosoly, amikor meglátták a BL-sorsolást
Natív tartalom | 2024. szeptember 16. 09:49
Alig vagyunk túl a BL-sorsoláson, de máris sokakat izgat, hogy melyik csapat nyeri majd meg a sorozatot. A fogadók körében korábban a Bayern München volt a legesélyesebb a sorsolást megelőzően. A bajorok mögött csak kicsivel maradt el a Barcelona, ami azért érdekes, mert a csapat korántsem a legerősebb. A katalánok végső sikerére, kevés az esély, így jól látható, hogy ilyenkor még az érzelmek dominálnak az esélylatolgatások kapcsán. Az oddszok alapján a címvédő Real Madrid és a Manchester City volt a két legesélyesebb csapat, de nekik kevesebb a magyar szurkolójuk, mint a német és a katalán együttesnek.
Vásárló Sorra esnek el az üzletek, többezres csökkenés Magyarországon is
Buksza blog | 2024. szeptember 15. 18:06
A koronavírus-járvány még ma is komoly mészárlást okoz a kisboltok körében azzal, hogy az emberek jelentős része távmunkában is dolgozik és mindennapivá vált a webáruházi vásárlás.
Vásárló Bejött a Meki húzása: étlapon marad a filléres menü
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 11:21
Nehéz idők járnak a gyorsétteremláncokra, mert a fogyasztók az elmúlt évek magas inflációja nyomán jobban megnézik, mire költik a pénzüket és inkább otthon főznek. Azért el lehet csábítani őket.
Vásárló Megnyomta a vészcsengőt a Primark, másra kell készülniük a vásárlóknak
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 10:38
Összekuszálja a szokatlan időjárás a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházaknál a szezonális keresletet. A vevő sokszor nem azt látja a boltokban, amit ilyenkor szokott, de ennek ő az oka.
Vásárló Olyat tett a Tesco, amire már rég nem volt példa Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 14:14
Hosszú idő után nyitottak egy új üzletet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG