1p
Minden a megfelelő pénzügyi tervezésen múlik.

A pénzügyi tervezésben az előrelátást a legnehezebb megtanítani: hogy a gyerekek ne költsék el azonnal a pénzt csokira, üdítőre, hanem azt félrerakva, takarékoskodva, később vegyék meg a vágyott, drágább holmit. Nehéz ugyanis előre kiszámolniuk, hogy mennyi ideig kell várniuk és gyűjtögetniük ahhoz, hogy összejöjjön a szükséges összeg.

Hogyan tervezzünk?

A K&H Bank szakértői azt tanácsolják: a szülők kérjék meg gyermeküket, nevezze meg, mi az a tárgy, amire gyűjteni szeretne. Majd nézzék meg, hogy a vágyott dolog mennyibe kerül. Ezután vegyék végig együtt, mennyi zsebpénzt kap a gyermek egy hétre vagy hónapra, kap-e születésnapra, karácsonyra valamennyit a nagyszülőktől, tud-e diákmunkát vállalni, esetleg papírt gyűjteni.

A nagyokkal maximum egy évre érdemes kalkulálni. Szakértők szerint velük is ki kell számolni, hogy hónapról hónapra mennyi bevételhez juthatnak, és így mennyi idő alatt gyűlik össze a szükséges összeg. A kicsikkel legfeljebb két-három hónapra érdemes előre számolni. Nekik inkább észben tartható eseményekhez kell kötni a pénzügyi tervezést, például születésnaphoz, karácsonyhoz.

Szomorú tényre mutatott rá egy kutatás: a bizonytalanságot jelzi, hogy az azonnali kiadás megjelenik a megtakarítási célok között. A nemzetközi trendeket elemezve ez magyar sajátosság, a fiataloknak tanulni, utazni kellene vagy épp a gyermekvállalást tervezni. Részletek>>

„Ha egy-két alkalommal segítünk a pénzügyi tervezésben, spórolásban gyermekünknek, és ezt sikerélményként éli meg, később magától is szívesen tűz ki elérendő célokat, és egyedül is előre gondolkodik. Ehhez természetesen elengedhetetlen a szülői példamutatás is: ha gyermekünk azt látja, hogy mi is időről időre megtervezzük a családi költségvetést, és előre kalkulálunk egy-egy program megszervezésével vagy nagy értékű berendezés megvásárlásával, akkor ő is a saját pénzét beosztva tanulja meg a pénzügyi tudatosság szükségességét” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Egy nagy lépés helyett sok kicsi

Sokan - főleg a fiatalabbak közül - úgy gondolják, hogy egy nagyobb összeggel kell kezdeni a jövőről való gondoskodást. Pedig ez nem így van, egy nagy lépés helyett sok kicsi - ez az öngondoskodás lényege, főleg ha az ember még csak ott tart, hogy most kezdi el felhalmozni a megtakarításait. A banki szakértő is azt javasolja: kezeljük úgy megtakarításunkat, mint egy állandó kiadást. Rögtön hó elején tegyük félre a megtakarítani szánt összeget, mintha egy közüzemi számlát fizetnénk be. Így sokkal nagyobb az esély a tartalékképzésre. Baj esetén ugyanis bármekkora összeg nagy segítséget jelent, ha kicsit is mérsékelhetjük vele a családi kasszát érő pénzügyi sokkot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG