3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

2019-től a patinás autógyár már nem hoz forgalomba olyan új modellt, melyben csak belsőégésű motor van, minden új típus kap egy elektromos motort is. A régieket azért még gyártják, amíg ki nem futnak, utána jön a csak elektromos motorral rendelkező autók gyártása. A Tesla komoly konkurenciát kap.

A kínai tulajdonban lévő legendás svéd eredetű gyártó az első a hagyományos gyárak közül, aki jelzi, hogy közeleg a belsőégésű motor bő 100 éves történetének vége. 2019 és 2021 között a hibridek mellett öt teljesen elektromos modellt és piacra dobnak, a csak belsőégésűekből már csak a régi típusokat gyártják, amíg ki nem futnak. A cég kínai tulajdonosa, a Geely már 10 éve fejleszti az elektromos autókat, és 2025-ig egymillió darabot szeretne belőlük eladni.

Lökés

A BBC elemzője szerint a bejelentés drámainak tűnik, pedig csak arról van szó, hogy az innovatívabb és bátrabb gyártók is mutatják, hogy merre halad az iparág. Már nem csak Elon Musk kósza kísérletezéséről van szó, hanem kész tényként kezelhető, hogy megfelelő, és főleg megfelelő árú akkumulátor birtokában az emberiség megszabadul majd a belsőégésűektől. A folyamatnak persze az is lökést ad, hogy a szabályozás egyre szigorítja a belsőégésűek kibocsátási adatait, így tolja az iparágat a tiszta megoldás felé.

2021-től például az EU-ban az autógyártóknak biztosítaniuk kell, hogy az általuk gyártott belsőégésűek széndioxid kibocsátása nem lehet több mint 95 gramm kilométerenként. Ez sokkal kevesebb, mint a legtöbb most gyártott jármű adata. Érthető, hogy a gyártók igyekeznek a teljesen elektromos modellek felé fordulni, és akkor egyszer és mindenkorra megszabadulnak a környezetszennyezési előírások szorításától.

A középút

Ugyanakkor még hátra van az a feladat, hogy kifejlesszék azokat a típusokat, melyek elég olcsók ahhoz, hogy tömegesen eladhatók legyenek, és paramétereikben is megfeleljenek a megszokott autózásnak: ugyanolyan sokat lehessen menni töltés nélkül, és a töltés ideje se legyen sokkal hosszabb, mint most a tankolás. Ez még rengeteg költségigényes fejlesztést jelent, és végül a vásárlókat is meg kell győzni, bár ha az ár az egyéb jellemzők megfelelőek, ezt a piac maga elvégzi.

Amíg mindez megvalósul, arany középút gyanánt a hibrideket is árulják. Ezek lehetővé teszik, hogy városban elektromos üzemmódban használják az autót, országúton a belsőégésű motorral, amely mindjárt fel is tölti az akkumulátort. Így semmivel nem kényelmetlenebb az autózás, mint eddig, és a szigorú környezetvédelmi előírásoknak is meg lehet felelni, igaz, az ára még ezeknek a típusoknak is magas. Nem is véletlen, hogy a Volvo az első, aki élen jár a folyamatban: ő eddig sem árult olcsó modelleket.

Az úttörő

A folyamat felgyorsításában nem kis szerepe van a Teslának, aki nulláról kezdte az iparágat, és most jut el oda, hogy ha nem is olcsón, de már a drágábbnak tekintett sáv alsó részén, 35 ezer dollárért (10 millió forint) kezdi meg a főbb paramétereiben már a szélesebb közönség igényeinek megfelelő típus, a Model 3 gyártását és szállítását, és jövőre már félmillió darabot szeretne gyártani. A Tesla részvénye tegnap 7 százalékkal esett, a befektetők egy része talán arra gondol, hogy a hagyományos gyártók lassan felveszik vele a versenyt.

Elon Musk korábban is azt mondta, hogy nem célja egyeduralkodóvá válni az elektromos autók piacán, hisz ez nem lehetséges, ebben az iparágban nem lehet monopolhelyzetet kialakítani. Viszont célja, hogy jó pár évvel előrehozza az elektromos autózás elterjesztését, és úgy tűnik a mostani Volvo-döntéssel, ez sikerült is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
Vásárló Kellemetlen meglepetéssel szolgált a statisztikai hivatal
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 08:30
A KSH közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a februárinál, miközben az éves növekedési dinamika is jelentősen mérséklődött.
Vásárló Egy óra, ami többet ér, mint egy budapesti villa
Kenessei András | 2025. május 3. 16:59
Melyik a világ legértékesebb órája? Egy svájci karóra, amely nem aranyból készült, mégis rekordáron kelt el egy hongkongi aukción. Miért éri meg több millió dollárt egyetlen acél karóra? Megmutatjuk a titkát és a háttértörténetét!
Vásárló Magával ragadó eredmények hajtetoválás segítségével
Márkázott tartalom | 2025. május 3. 11:26
Rengeteg férfi küzd kopaszodással, amely nemcsak esztétikai szempontból előnytelen, de a közérzetre is negatívan hat. Van azonban egy olyan eljárás, amely megoldást jelenthet a problémára, és ezért még csak mélyen a zsebünkbe sem kell nyúlni. (Nem úgy, mint például a hajbeültetés esetében.) Az alábbiakban bemutatjuk azt a módszert, amely pénzügyi szempontból is előnyös lehet hajhullás ellen!
Vásárló Ezerboltos offenzívát indít a Penny Magyarország mellett
Buksza blog | 2025. május 3. 10:37
A Penny tulajdonosa, a német Rewe boltlánc a romániai piacban lát fantáziát Kelet-Közép-Európában, ezért úgy döntött, hogy egy rakás pénzt fordít ottani eladásai felpörgetésére.
Vásárló Nem tudja, mit csináljon Mikulás után a csomagokkal? Hasznosítson újra!
Márkázott tartalom | 2025. május 2. 11:21
A decemberi ünnepek elmaradhatatlan része a mikuláscsomag – színes papírba csomagolt csokimikulás, szaloncukor, édességek tömkelege. A gyermekek boldogan bontogatják őket, a szülők pedig gyakran előre tudják: ez a sok édesség bizony nem fog elfogyni! De mihez kezdjen akkor velük az ember?
Vásárló Nagyon berágtak a dánok, az amerikai ikont is büntetik Trump szívózása miatt
Buksza blog | 2025. május 1. 13:01
A dánok nagyon zokon vették, hogy az amerikai elnök arról lamentál, hogy az Egyesült Államoknak annektálnia kellene a Dániához tartozó Grönlandot, ahogy az oroszok lenyúlták Ukrajnától a Krímet.
Vásárló Egy termék mind felett – csalóka árváltozás a diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. május 1. 05:48
Első ránézésre jelentős, bő 2 százalékos drágulással zárult az április a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint. Ha azonban a sajtot kivesszük a képletből, akkor sokkal barátságosabb az összkép. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG