4p

Komoly összeget buknak az áruházak a visszaküldött termékeken, elsősorban ruhadarabokon, miután sokan rászoktak, hogy éljenek az online boltok viszonylag nagyvonalú visszavételi ajánlataival.

„Szabadon megtarthatja, eladományozhatja vagy újrahasznosíthatja! Ha a termék megsérült, akkor kérjük, kezelje biztonságos hulladékfeldolgozó módszerrel. Köszönjük a segítségét!”. Ezt az üzenetet kapta Joe Miller, a Financial Times publicistája, amikor vissza akart küldeni egy frissen vásárolt ruhadarabot, mert rájött, hogy nem megfelelő a mérete. A pénzét visszautalták.

Ráguglizott, hogy minek köszönheti az ajándékot, és gyorsan rátalált a kiskereskedők körében terjedő új módszerre, az úgynevezett visszavétel nélküli visszafizetésre. A legnagyobb cégek, az Amazon a Walmart és a kisebb áruházak is alkalmazzák ezt a gyakorlatot webáruházaikban. Az őrültségnek tűnő dolog mögött nagyon is logikus pénzügyi logika húzódik és a cégek tudják mit csinálnak.

Új módi
Új módi
Fotó: Pixabay

Az online kiskereskedelem távoli rendeléseihez meglehetősen nagyvonalú visszaküldési lehetőségek társulnak, hiszen a vásárló úgy szerzi meg az árut, hogy nincs módja fel- vagy kipróbálni. Ennek eredményeként az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség adata szerint a cégek évente együtt 248 milliárd dollár veszteséget szenvednek el ezen a tevékenységen. Ez Magyarország éves GDP-jének 1,25 százaléka.

A visszaküldött terméket szállítani és raktározni kell, újra kell csomagolni és ha eközben megsérül, mehet a kukába. A kiskereskedők tapasztalatai szerint a koronavírus-járvány óta pörgött fel ez a tevékenységük, amikor megugrottak az online értékesítések.

Nem verik nagy dobra az ajándékozást

Természetesen nem verik nagy dobra a boltok, hogy esetenként eltekintenek a kifizetett áru visszakérésétől, miközben visszafizetik az árát. Honlapjaikon nem kínálják fel ezt mint egy szolgáltatást és persze nem ment el az eszük, nem mindenkire vonatkozik a visszaküldés nélküli visszafizetés.  Az algoritmusok korában természetesen vannak olyan programok, amelyek monitorozzák a fogyasztók viselkedését, hogy kiderítsék, melyikük próbál rájátszani erre a lehetőségre, azaz ki próbálja ellopni az árut. A brit üzleti lap cikkíróját olyan vevőnek ítélték, akik nincs tisztában a saját méreteivel, ezért jóhiszemű vásárlónak minősítették.

Ezért ajánlotta fel a bolt, hogy ajándékként megtarthatja a terméket. Úgy gondolták, most ugyan buknak némi pénzt, de a vásárló máskor is felkeresi majd őket, és végül többet nyernek a réven, mint amit vesztenek a vámon.

Egyszer vagy kétszer, aztán vissza a feladónak

Chirstian Piller, a visszaküldési szolgáltatást kínáló Pollen Returns logisztikai vállalat szakértője úgy véli, a nagy online áruházak maguknak köszönhetik, hogy vevőik rákaptak a visszaküldésre. Rászoktatták ügyfeleiket, hogy bármit megrendelhetnek platformjaikon, mert könnyen visszaküldhetik, ha nem találják megfelelőnek. Cége egyébként arra szakosodott, hogy szolgáltatási díjért átvegye ezt a terhet a webáruházaktól.

A visszaküldés egyszerűsége miatt kifejlődött a „bracketing”, amikor a vásárló többféle méretet rendel ugyanabból a termékből, hogy végül csak a megfelelőt tartsa meg. Mások a „wardrobing” szokására kaptak rá, ami azt jelenti, hogy egy-két használat után küldik vissza az árut kihasználva az erre rendelkezésre álló határidőt. A cégek technológiai választ látnak abban, hogy a vevők a mesterséges intelligencia segítségével virtuálisan felpróbálhatják a ruhákat. A Financial Times szakírója kipróbálta ezt, és egyelőre nem találta kielégítő megoldásnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Meglepő statisztika készült az "egykékről"
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 3. 09:31
Egy negyven évvel ezelőtti amerikai film egyik jelenetében a főhős suttogva jelezte egy vendéglőben a pincérnek, hogy egyedül jött és lopakodva foglalta el a helyét. Mit tenne ma?
Vásárló MacBook Pro: Az Apple csúcsgépe lenyomja a Windowsos masinákat
Márkázott tartalom | 2024. augusztus 30. 13:44
A MacBook Pro régóta az Apple prémium kategóriás laptopjainak zászlóshajója. Az elegáns dizájn, a kiváló teljesítmény és az integrált ökoszisztéma mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a MacBook Pro kiemelkedjen a piacon. De miben különbözik egy MacBook Pro a Windowsos laptopoktól, és milyen előnyei vannak az Apple csúcsgépének? Lássuk!
Vásárló Felturbózott bolhapiacot alapított az IKEA
Buksza blog | 2024. augusztus 27. 11:08
Az IKEA már korábban rájött, hogy használt bútorai újraértékesítéséből pénzt csinálhat és a covid idején azt is megtapasztalta, mekkora lehetőségek rejlenek az e-kereskedelemeben. Most összeadták ezt a kettőt.
Vásárló Kifinomult ízléssel, stílusosan megkomponálva közeleg hazánk legszebb Borfesztiválja
PR | 2024. augusztus 26. 10:38
A Duna felett magasodó hegytetőn elterülő Budai vár a magyar történelem egyik legfontosabb helyszíne, amely számos jelentős esemény szemtanúja volt az évszázadok során. Az egyik ilyen kiemelten fontos borkulturális rendezvény a Budapest Borfesztivál, mely szeptember 12. és 15. között ismét beköltözik a Duna-parti panorámát meghatározó Budavári Palota gyönyörű, impozáns falai közé. A Borfesztivál látogatói újra megcsodálhatják Magyarország gazdag örökségét és felfedezhetik hazánk borkiválóságait a hagyományokat őrző épületek között sétálva.
Vásárló Halvány remény a magyar diszkontokban - erre jutott a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. augusztus 26. 05:42
Valamivel olcsóbbak lettek a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek, de így is 10 ezer forint feletti összegről van szó, ami alig marad el a tavaly októberi szinttől. 
Vásárló Fogyókúrára küldi a termékeit a drogerie markt, de nem úgy
Buksza blog | 2024. augusztus 20. 09:31
A dm drogérialánc a sok kicsi sokra megy elvét alkalmazza a spórolásban.
Vásárló Feltámadt a Tesco, de nem a Lidl rovására
Buksza blog | 2024. augusztus 19. 15:34
Határozottan menetel előre hazai - egyesült királyságbeli - piacán a Tesco, ami abban mutatkozik meg, hogy az elmúlt időszakban apró lépésekkel hónapról hónapra növelte piaci részesedését hagyományos versenytársaival szemben.
Vásárló Dilemma a boltokban: hány fok legyen? Mennyit szeretnének a vásárlók?
Buksza blog | 2024. augusztus 18. 14:43
Az áruházak jelentős energiafelhasználók, ami megjelenik a költségeikben, így végső soron a vásárlók kiadásaiban is. Erre nem válaszolhatják egyszerűen azt, hogy csökkentik az energiafelhasználásukat. Az ugyanis kényelmetlenséget okozhat vevőiknek.
Vásárló Nemsokára örömhírt kaphatnak a magyar autósok?
Privátbankár.hu | 2024. augusztus 17. 13:31
Nem kell már sokat várni az előrejelzés alapján. 
Vásárló Így lehet olcsóbban megvásárolni a méregtelenítési folyamatokat elősegítő étrend-kiegészítőt
Márkázott tartalom | 2024. augusztus 16. 11:39
Ma már vannak olyan étrend-kiegészítők, melyek a szervezet méregtelenítési folyamatait segítik elő, hozzájárulnak a sejtek közötti térben felhalmozódott toxikus anyagok eltávolításához. A cikkben annak járunk utána, hogy hogyan lehet a legjobb áron megvásárolni őket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG