4p

Komoly összeget buknak az áruházak a visszaküldött termékeken, elsősorban ruhadarabokon, miután sokan rászoktak, hogy éljenek az online boltok viszonylag nagyvonalú visszavételi ajánlataival.

„Szabadon megtarthatja, eladományozhatja vagy újrahasznosíthatja! Ha a termék megsérült, akkor kérjük, kezelje biztonságos hulladékfeldolgozó módszerrel. Köszönjük a segítségét!”. Ezt az üzenetet kapta Joe Miller, a Financial Times publicistája, amikor vissza akart küldeni egy frissen vásárolt ruhadarabot, mert rájött, hogy nem megfelelő a mérete. A pénzét visszautalták.

Ráguglizott, hogy minek köszönheti az ajándékot, és gyorsan rátalált a kiskereskedők körében terjedő új módszerre, az úgynevezett visszavétel nélküli visszafizetésre. A legnagyobb cégek, az Amazon a Walmart és a kisebb áruházak is alkalmazzák ezt a gyakorlatot webáruházaikban. Az őrültségnek tűnő dolog mögött nagyon is logikus pénzügyi logika húzódik és a cégek tudják mit csinálnak.

Új módi
Új módi
Fotó: Pixabay

Az online kiskereskedelem távoli rendeléseihez meglehetősen nagyvonalú visszaküldési lehetőségek társulnak, hiszen a vásárló úgy szerzi meg az árut, hogy nincs módja fel- vagy kipróbálni. Ennek eredményeként az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség adata szerint a cégek évente együtt 248 milliárd dollár veszteséget szenvednek el ezen a tevékenységen. Ez Magyarország éves GDP-jének 1,25 százaléka.

A visszaküldött terméket szállítani és raktározni kell, újra kell csomagolni és ha eközben megsérül, mehet a kukába. A kiskereskedők tapasztalatai szerint a koronavírus-járvány óta pörgött fel ez a tevékenységük, amikor megugrottak az online értékesítések.

Nem verik nagy dobra az ajándékozást

Természetesen nem verik nagy dobra a boltok, hogy esetenként eltekintenek a kifizetett áru visszakérésétől, miközben visszafizetik az árát. Honlapjaikon nem kínálják fel ezt mint egy szolgáltatást és persze nem ment el az eszük, nem mindenkire vonatkozik a visszaküldés nélküli visszafizetés.  Az algoritmusok korában természetesen vannak olyan programok, amelyek monitorozzák a fogyasztók viselkedését, hogy kiderítsék, melyikük próbál rájátszani erre a lehetőségre, azaz ki próbálja ellopni az árut. A brit üzleti lap cikkíróját olyan vevőnek ítélték, akik nincs tisztában a saját méreteivel, ezért jóhiszemű vásárlónak minősítették.

Ezért ajánlotta fel a bolt, hogy ajándékként megtarthatja a terméket. Úgy gondolták, most ugyan buknak némi pénzt, de a vásárló máskor is felkeresi majd őket, és végül többet nyernek a réven, mint amit vesztenek a vámon.

Egyszer vagy kétszer, aztán vissza a feladónak

Chirstian Piller, a visszaküldési szolgáltatást kínáló Pollen Returns logisztikai vállalat szakértője úgy véli, a nagy online áruházak maguknak köszönhetik, hogy vevőik rákaptak a visszaküldésre. Rászoktatták ügyfeleiket, hogy bármit megrendelhetnek platformjaikon, mert könnyen visszaküldhetik, ha nem találják megfelelőnek. Cége egyébként arra szakosodott, hogy szolgáltatási díjért átvegye ezt a terhet a webáruházaktól.

A visszaküldés egyszerűsége miatt kifejlődött a „bracketing”, amikor a vásárló többféle méretet rendel ugyanabból a termékből, hogy végül csak a megfelelőt tartsa meg. Mások a „wardrobing” szokására kaptak rá, ami azt jelenti, hogy egy-két használat után küldik vissza az árut kihasználva az erre rendelkezésre álló határidőt. A cégek technológiai választ látnak abban, hogy a vevők a mesterséges intelligencia segítségével virtuálisan felpróbálhatják a ruhákat. A Financial Times szakírója kipróbálta ezt, és egyelőre nem találta kielégítő megoldásnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Így küzd a vásárlók kegyeiért a Lidl és az Aldi
Buksza blog | 2024. szeptember 20. 14:31
Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.
Vásárló Kitalálja, mit akar most venni a legtöbb magyar?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 13:49
Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.
Vásárló Elég rosszul néz ki a pánikvásárlások másik oldala
Buksza blog | 2024. szeptember 18. 08:55
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a valós idejű kereskedést a ruházati cikkek piacán, azaz a fogyasztói ízlés változásainak azonnali lekövetését és kiszolgálását. Ennek azonban nagy ára van.
Vásárló Örülhetnek a vásárlók a boltok új lépésének
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 08:22
A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.
Vásárló Jön a Temu-szigorítás: van, ahol már kiszámolták mekkora lehet a drágulás
Buksza blog | 2024. szeptember 17. 17:39
Egyre gondoltak az Egyesült Államok és az EU szabályozó szervezetei, amikor úgy döntöttek, hogy bezárják a vámmentes importot lehetővé kiskaput, amelynek szerepe van a kínai e-kereskedők alacsony áraiban. 
Vásárló Lefagyott a Real-szurkolók arcáról a mosoly, amikor meglátták a BL-sorsolást
Natív tartalom | 2024. szeptember 16. 09:49
Alig vagyunk túl a BL-sorsoláson, de máris sokakat izgat, hogy melyik csapat nyeri majd meg a sorozatot. A fogadók körében korábban a Bayern München volt a legesélyesebb a sorsolást megelőzően. A bajorok mögött csak kicsivel maradt el a Barcelona, ami azért érdekes, mert a csapat korántsem a legerősebb. A katalánok végső sikerére, kevés az esély, így jól látható, hogy ilyenkor még az érzelmek dominálnak az esélylatolgatások kapcsán. Az oddszok alapján a címvédő Real Madrid és a Manchester City volt a két legesélyesebb csapat, de nekik kevesebb a magyar szurkolójuk, mint a német és a katalán együttesnek.
Vásárló Sorra esnek el az üzletek, többezres csökkenés Magyarországon is
Buksza blog | 2024. szeptember 15. 18:06
A koronavírus-járvány még ma is komoly mészárlást okoz a kisboltok körében azzal, hogy az emberek jelentős része távmunkában is dolgozik és mindennapivá vált a webáruházi vásárlás.
Vásárló Bejött a Meki húzása: étlapon marad a filléres menü
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 11:21
Nehéz idők járnak a gyorsétteremláncokra, mert a fogyasztók az elmúlt évek magas inflációja nyomán jobban megnézik, mire költik a pénzüket és inkább otthon főznek. Azért el lehet csábítani őket.
Vásárló Megnyomta a vészcsengőt a Primark, másra kell készülniük a vásárlóknak
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 10:38
Összekuszálja a szokatlan időjárás a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházaknál a szezonális keresletet. A vevő sokszor nem azt látja a boltokban, amit ilyenkor szokott, de ennek ő az oka.
Vásárló Olyat tett a Tesco, amire már rég nem volt példa Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 14:14
Hosszú idő után nyitottak egy új üzletet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG