3p
Az ünnepnapok alapvetően befolyásolják a fogyasztási szokásainkat, a húsvét pedig - sajnos - az évek alatt nem lett sokkal olcsóbb. A boltokat ilyenkor megrohamozzák a vásárlók, a kosarak megtelnek zöldségekkel, sonkával, tojással és persze némi csokoládéval. Hogy változtak az árak, és hogyan befolyásolja ez a vásárlási szokásokat? Összegyűjtöttünk mindent, ami a húsvéti menüt érintheti.

A tavaszi ünnephez kapcsolódó termékek listáját mi is górcső alá vettük a Privátbankár legfrissebb Árkosár felmérésében, a Központi Statisztikai Hivatal felmérése most megerősítette a mi tapasztalatainkat: évről-évre valóban drágább lesz a húsvéti ünnep. A boltok már letudták a roham egy részét, igaz, a kereskedelemben dolgozók számára a holnapi szombat már nem szünnap, így holnap jöhet még egy hullám az üzletekben. De mit vásárolunk és mennyiért?

A KSH felmérése szerint tavaly márciusban – akkor ekkorra esett a húsvét – a háztartások egy főre jutó fogyasztási kiadása 74,9 ezer forintot tett ki összesen, ebből a legnagyobb arányban (27,4 százalékban) élelmiszerekre és alkoholmentes italokra költött a lakosság. Ez nem csak a húsvéti menüt takarja, persze, hanem az egész havi fogyasztást, de az ünnepek alapvetően meghatározták, mit is vettünk. A kereslet ráadásul akkora a termékekre, hogy idén jelentős importra volt szükség sonkából és tojásból, erről korábban itt írtunk bővebben.

Terülj-terülj, asztalkám

Az élelmiszerek közül sonkára és szalámira adta ki a legtöbbet a lakosság, erre fejenként 1209 forintot költöttünk, ami mintegy harmadával haladta meg az év átlagos havi értékét, mértékét tekintve pedig fejenként 0,7 kilót ettünk meg belőlük – másfélszeresét az éves átlagnak. Tojásból is húsvét környékén vásárolunk a legtöbbet, az egy főre jutó fogyasztás volumene 2016 márciusában közel negyedével, 23,4 százalékkal volt magasabb, ez fejenként leosztva 15 tojást jelentett csak tavaly márciusban.

Persze, a húsvét elképzelhetetlen csokoládé nélkül, erre átlagosan 796 forintot költöttünk egy évvel ezelőtt, ami 76,1 százalékkal haladta meg egy átlagos hónap fogyasztását a vizsgált évben. Az alkoholos italokra kiadott összeg is emelkedik az ünnepnapok közeledtével, erre 990 forintot fordítottak a háztartások fejenként. Az édesiparnak egyébként a húsvét jelenti az egyik legfontosabb szezont, ahol úgy tűnik, bár már a minőségi termékeket keressük, ezzel párhuzamosan kevesebbet költünk édességre, ennek okairól itt írtunk a Privátbankár.hu-n. >>>

Itt az új szabályozás: te rendesen megnézed az árcímkét?

Lassan 5 éve nem hajlandóak átállni a magyar vásárlók: továbbra is darabra vásároljuk a tojást, nem pedig a kilónkénti árat nézzük a vásárlásnál. Három hete változtattak az árcímkéken, hátha jobban feltűnik, hogy az olcsóbb néha drágább - megnéztük, betartják-e az áruházak az intézkedést, és mennyibe kerül igazából a legolcsóbb tojás a hipermarketekben. A cikk folytatásáért kattints ide! >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Mi készül a benzinkutakon? Itt a válasz!
Privátbankár.hu | 2024. december 6. 14:06
Nem lesz áremelkedés.  
Vásárló Gondban lehetnek az M1-nél: ezt hogyan tálalják?
Privátbankár.hu | 2024. december 5. 08:30
Az októberi kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit mindössze 3,6, az előző havit pedig 1,2 százalékkal haladta meg. Ez kevés lehet a kormány GDP-növekedési álmainak beteljesüléséhez.
Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG