4p
Ki ne szeretne márkás ruhákat, kütyüket szerezni töredék áron? A különböző kifutó termékeket árusító outletek nem csak nyugaton, nálunk is nagyon népszerűek, mielőtt azonban megrészegülünk az akár 80 százalékos kedvezménytől, nem árt ha szétnézünk, hol és mit vásárolunk. Összeszedtük azt a hat dolgot, amit hiába árulnak outletben, valószínűleg rosszabbul jársz, mintha a plázában vetted volna.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Ma már nem kell magyarként Parndorfig utaznunk, ha valami márkásat szeretnénk venni, lehetőleg nem horribilis áron, hiszen Magyarországon is több outlet áll már a rendelkezésünkre, ahol ruhától az elektromos eszközökön át az akciós kutyatápig bármit megtalálunk, aminél az ár legalább felét a márkanév adja. Szemfüles vásárlóként azonban mindenképp érdemes vetnünk egy pillantást magára a termékre és az árcédulára, mielőtt megvesszük – az outletben vásárlásnak ugyanis sok buktatója van a Marketwatch szerint.

Sok vállalatnak – különösen ruhaboltoknak – ugyanis már van saját „outlet palettája”, vagyis kifejezetten ezekbe az üzletekbe szánt, jellemzően rosszabb minőségű, ennél fogva jogosan olcsóbb termékeket gyártanak. Ezeket ráadásul gyakran meg sem találjuk más üzletekben. Az outletek egy másik általános problémája az ársáv: ha egy hatvanezer forintos cipőt fél áron szerzünk meg, azt bár sikerként könyveljük el, valójában így is kiadtunk egy kisebb vagyont.  Van azonban hat dolog, amit soha, semmiképp sem érdemes lerakatból venni – lássuk, mik is ezek:

Bőr cuccok

Kabát, nadrág, cipő, táska, kiegészítő – bármi, amire rásütik, hogy bőr, jó eséllyel valamilyen bőr-ötvözet, vagyis csak részben készült valóban állati termékből, a többi műanyag. Az ilyen keverékek valódinak tűnnek, és természetesen a száz százalékos bőr termékek – csökkentett – árát gombolhatják le rólunk. Ráadásul ezek, a tiszta bőr holmikkal ellentétben, csak néhány hónapig használhatóak, így hacsak nem ismered behatóan az adott márkát, érdemes kerülni ezeket.

Kozmetikumok

A parfümök, sminkek és drága kencék mindig kedvelt ajándékok a nők körében. A sokáig polcon álló, és végül az outletbe kerülő termékeknél azonban számos apróságra kell figyelni: a szájfények, testápolók kicsapódhatnak, ami amellett, hogy nem szép, a hatásfokából is elvesz a terméknek. A műanyagdobozos termékeknél alaposan meg kell nézni a szavatossági időt – a műanyag ugyanis keveredik a kencében lévő olajokkal. Ha már outlet terméket veszünk, győződjünk meg róla, hogy üvegben tárolt kozmetikumot válasszunk.

Zoknik, alsóneműk

A sportáruházakban ma már hétköznapi használatra való, tartós, jó minőségű alsóruházatot is találunk. Az outletek azonban elsősorban a legdrágább termékre, így jellemzően a cipőkre összpontosítanak a leárazásnál, a többi kísérő termék azonban csak akkor számít olcsóbbnak, ha épp raktársöprés van. Ha tehát új zoknira vagy alsógatyára van szükséged, inkább nézz be egy közelebbi boltba – ott valószínűleg többet is kapsz ugyanazért a pénzért.

Ékszerek, kiegészítők

Ha már végképp nincs ötleted, mit adj ajándékba, mindig jól jönnek a különböző csetreszállványok, így a kulcstartók, karkötők, gyűrűk. Ezeket azonban szinte soha nem akciózzák le, ráadásul részei a boltok pszichológiai hadviselésének: azért helyezik ki a színes, vicces termékeket a kasszához közel, mert az emberek szeretnek valami kis apróságot venni – pláne, ha nem találták meg azt, amit kerestek. Innen pedig már csak lépés a márkahűség.

Vezeték nélküli kütyük

A technológiai szektor naponta megújítja az árukínálatot, így nagyon résen kell lenni, ha a legfrissebb trendet akarjuk elcsípni. Az outletekben található telefonok és tabletek azonban jellemzően szoftveresen már elavultak a márkaboltban lévő társaikhoz képest. Ha tehát valamilyen belépő szintű kütyüt keresünk, nézzük meg, milyen operációs rendszer fut rajta, és meddig frissíthető – ellenkező esetben nem fog megfelelően működni, és csak egy nagyon drága papírnehezékünk lesz.

Számítógépek, laptopok

Egy megbízható márkájú számítógép vagy laptop mindig jó vétel, kiváltképp, ha akciósan tudunk hozzájutni. Fontos azonban figyelni, hogy ha ezt nem márkaboltban vásároljuk, úgy jó eséllyel a garanciát sem tudjuk érvényesíteni majd, ráadásul nem tudhatjuk, hogy pontosan mit rejt a gép. Ha online outletből vásárolunk, figyeljük, hogy honnan érkezik – Kínából jellemzően könnyebben kapunk bootleg, utángyártott terméket – és, hogy az árus vállal-e visszafizetést, ha valami gond van az eszközzel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG