3p
Megjelentek a legfrissebb, de hiányos adatok a tavalyi reklámköltésekről. Persze szárnyal a digitális költés, de a print és a rádió is tudott erősödni.

A magyarországi reklámköltések értéke a televíziós hirdetések nélkül meghaladta a 160 milliárd forintot tavaly, ami 12,11 százalékos növekedés 2015-höz képest - ismertette Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) ügyvezetőségének tagja az Evolution - Az online evolúció két napja című konferencián szerdán Budapesten.

A 2016-os évre vonatkozó televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le, így a 2015-ös reklámtorta TV nélküli számait hasonlították össze a 2016-os reklámköltéssel. Ennek az az oka, hogy az Andy Vajna által Eximbankos hitellel megvásárolt TV2 egyáltalán nem hajlandó közölni információt a pénzügyeiről, mert - ahogy a 24.hu cikkében fogalmaznak - még kiderül mennyi közpénzmilliárd vándorolt a csatornához.

A TV2 visszautasítja a vádakat

A TV2 a cikk megjelenése után reagált. Azt írják: "Ma több sajtóhírben megjelent, hogy a TV2 Csoport nem szolgáltatott adatokat a 2016-os reklámköltésekről. Ez nem felel meg a valóságnak, a TV2 Csoport a korábbi évek metodikáját követve a megadott határidőre közölte azokat az MEME által kijelölt EY-jal.

Tehát, az hogy a szakmai szervezetek a mai napon nem kommunikálták a televíziós piac változását, nem róható fel a TV2-nek. A kérdésre az MRSZ és a MEME illetékesei tudják megadni a választ."

Brutálisan nőtt az állami költés

Mindenesetre az a televíziós számok ismeretének hiányában is egyértelmű, hogy az online piac vezető szerepe tovább erősödött: 2015-ben 37,5 százalékot, 2016-ban pedig több mint 40 százalékot tett ki a reklámtortából. A reklámpiacon az állami költések mértéke 80 százalékkal emelkedett, és a nemzetközi szereplők költései is 25 százalékkal nőttek. Tavaly a kiemelt sportesemények - Foci EB, Olimpia - is befolyásolták a reklámköltéseket.

Beszélt a kormány erőszakos nyomulásáról is a médiapiacon: szerinte a vásárlások erős befolyással voltak nemcsak az iparági szereplőkre, hanem a fogyasztókra is. Több médium váratlan megszűnése (Metropol, Népszabadság, Class FM), az új szereplők piacra lépése (Ripost, Rádió 1, Lokal) és a médiatulajdonosi változások nemcsak a média-, hanem a szolgáltatói- és hirdetői szegmensek működésében is megtorpanást okoztak, és emellett a fogyasztók média-fogyasztási szokásait is átrendezték. Összességében a tejes iparágra nehezedően piaci bizonytalanság tovább fokozódott a tavalyi évben - áll az eseményt követően kiadott közleményben.

Hihetetlen, de sikerült többet eladni printből

A várakozások felett, 22 százalékkal bővült a digitális reklámköltés, melyre 68 milliárd forintot fordítottak a vállalkozások. A mobilon történő reklámozás nagyságrendje 80 százalékos bővüléssel megközelíti a 17 milliárd forintot.

A sajtó reklámbevételei és a lapeladásból származó bevételei is minimálisan nőttek 2016-ban. A sajtópiac 32,352 milliárd forint reklámbevétele 118 millió forinttal több az előző évinél. A lapeladásból származó bevétel 172 millió forinttal 58,124 milliárd forintra emelkedett tavaly. A kiadóvállalatok a print költésen kívül 7,708 milliárd forint online hirdetési árbevételt értek el, 23 százalékkal többet, mint az előző évben. A print piac összesített árbevétele így 98,184 milliárd forint lett. A rádiós piac árbevétele 5,6 százalékos növekedést ért el, ami rekordnak számít, 9,57 milliárd forinttal.

A direktmarketing piac és a közterületi reklámpiac is nőtt tavaly: előbbi 8,9 százalékkal 31,9 milliárd forintra, utóbbi 8,1 százalékkal 16,3 milliárd forintra.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Zuckerberg nagy kockázatot vállalva húzná ki a Metát az MI-mocsárból
Privátbankár.hu | 2025. június 12. 07:11
Azt hallani a zuhanyhíradóban, hogy Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója frusztrált, miután cége mesterséges intelligencia-fejlesztései gyengén muzsikálnak a versenytársakéhoz képest. Ezért nagy húzásra készül.
Vállalat Gigantikus védelmi ipari holding jön létre Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. június 11. 17:52
A 4iG Csoport önálló holdingvállalata, a 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt. (4iG SDT), valamint az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. (N7 Holding) előzetes megállapodást kötött Magyarország első állami és magántulajdonban lévő, „nemzetstratégiai jelentőségű” védelmi ipari holdingvállalatának létrehozásáról.
Vállalat Szétszedi magát a Warner Bros. Discovery
Privátbankár.hu | 2025. június 10. 10:04
Az adósságok nagy része az egyik cégnél marad.
Vállalat Akkora a balhé, hogy Donald Trump eladná a Tesláját
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 17:29
Újabb fordulat a Trump-Musk csetepatéban.
Vállalat Meghátrálhat az Európai Bizottság egy sokakat érintő ügyben
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 17:03
Nem készülnek a szükséges iránymutatások.
Vállalat „Elon Musknak elment az esze” – Donald Trump hallani sem akar róla
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:47
Az amerikai elnök nem akar beszélni korábbi szövetségesével.
Vállalat A Debrecenben akkumulátorokat gyártó CATL furfangos lépésre szánta el magát
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 10:33
A Magyarországon a debreceni gyáráról ismert kínai CATL, a világ legnagyobb autóakkumulátor- gyártója, a logisztikában is kamatoztatni akarja szakértelmét egy hozzá hasonló partnerrel.
Vállalat Pánikszerűen szabadulna kisteherautóitól a Tesla
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 09:09
Biztosra vehető, hogy a Tesla Cybertruck modellje azok közé az autók közé fog kerülni, amelyeknek szűk rajongótáboruk volt. A meglévő készletet azonban még el kéne adni.
Vállalat Ez vár ránk is? Elérhetetlenné válnak a legnépszerűbb pornóoldalak egy EU-s országban
Privátbankár.hu | 2025. június 4. 15:40
Felfüggesztik több pornóoldal elérését Franciaországban az új életkor-ellenőrzési törvény elleni tiltakozásul. A weboldalak tulajdonosa, az Aylo nem ért egyet azzal, hogy a weboldal látogatóinak hitelkártyával vagy személyi igazolvánnyal kell igazolniuk életkorukat.
Vállalat Technológiai együttműködésről egyeztetett a 4iG elnöke Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 19:16
A 4iG elnöke, Jászai Gellért kétnapos látogatásán azeri kormányzati és üzleti szereplőkkel egyeztetett technológiai projektekről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG